וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: 950 יחידות דיור אושרו לבניה מעבר לקו הירוק בי-ם

18.7.2017 / 17:57

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בעיר אישרה בנייה של כמעט אלף יחידות דיור בשכונות גילה, רמות, פסגת זאב ונווה יעקב. יחידות הדיור החדשות יאכלסו עשרות אלפי תושבים באזור השנוי במחלוקת. העירייה: "זו הדרך לחזק את ירושלים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים אישרה היום (שלישי) בניה של כ-950 יחידות דיור חדשות בשכונות שמעבר לקו הירוק בירושלים. יחידות הדיור החדשות ייבנו בשכונות גילה, רמות, פסגת זאב ונווה יעקב.

הוועדה המחוזית אישרה 355 יחידות דיור ברחוב המרגלית בשכונת גילה, 250 יחידות חדשות בשכונת רמות, 220 במסגרת תכנית התחדשות עירונית בשכונת נווה יעקב ו-116 יחידות נוספות בשישה בניינים בשכונת פסגת זאב.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מלך ערב הסעודית פנה לארה"ב כדי לפתור את משבר הר הבית
פתח קראה ליום זעם עקב המגבלות בהר הבית: "עד שהכיבוש יתחרט"
בצל מחאת המוסלמים: יהודים הורשו להיכנס להר הבית לראשונה מאז הפיגוע

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
335 יחידות חדשות. שכונת גילה/רויטרס

"אישרנו היום את כאלף דירות חדשות בירושלים, לכלל המגזרים. אני שמח על כך, זוהי הדרך לחזק את ירושלים ולהוריד את יוקר המחייה, ולמנוע הגירה שלילית של משפחות", אמר סגן ראש עיריית ירושלים וחבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ'. "אני שמח על עירוב השימושים בתוכניות הדיור השונות, המאפשרות מסחר ושימושים ציבוריים נוספים של פנאי", הוסיף. "יש עוד הרבה לעשות כדי להפוך את ירושלים לעיר אטרקטיבית, ונמשיך לפעול כדי לעשות זאת".

בניית היחידות החדשות מחוץ לקו הירוק בעיר אושרה ברקע המתיחות בבירה לאחר הפיגוע הקטלני בהר הבית, שבו נהרגו שני השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן. לאחר הפיגוע החליטו רשויות אכיפת החוק לסגור את האתר למבקרים במשך סוף השבוע, ולאחר מכן פתחו אותו מחדש ביום ראשון עם אמצעי אבטחה מוגברים, בהם מגנומטרים ומצלמות אבטחה, מה שעורר תרעומת בקרב ההנהגה המוסלמית במקום.

עוד באותו נושא

הפלסטינים: עשרות פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון בסמוך להר הבית

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום תנועת פתח קראה ל"יום זעם" מחר בעקבות הצעדים הביטחוניים שננקטו בכניסה להר הבית בירושלים לאחר הפיגוע. התנועה קראה לפלסטינים לעלות מחר למסגד אל-אקצא, ובנוסף לכך, בתיאום עם הווקף המוסלמי, ביום שישי תיערך תפילת יום שישי בכיכרות המרכזיות בכל הערים הפלסטיניות.

"כמו כן, הוחלט שכל מחוז יקבע את תוכניתו למען מסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים, ונגד המהלכים של הכיבוש הישראלי הטרוריסטי עד שהכיבוש יחזור בו ממהלכיו", נכתב בהודעה שפרסמה התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully