וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית: תלמידי כיתות י' יעברו מבחני תיאוריה בתיכונים

18.7.2017 / 17:01

במסגרת תכנית משרד החינוך לקידום זהירות בדרכים תכנית חדשה תציע לתלמידים חינוך תעבורתי בבית הספר שבסיומה ייבחנו במבחני התיאוריה – במימון המשרד. במשרד מקווים להעלות את אחוזי ההצלחה במבחנים ב-10%

רכב 'במבחן', נובמבר 2015. ראובן קסטרו
המבחן החדש יכלול היבטים של עייפות בנהיגה ולחץ חברתי/ראובן קסטרו

בשורה לתלמידי התיכון: החל משנת הלימודים הבאה יוכלו תלמידי כיתה י' לעבור את מבחני הנהיגה העיוניים, המוכרים יותר כמבחני התיאוריה, בבית הספר – ובמימון משרד החינוך. זאת כחלק מתכנית משרד החינוך לקידום זהירות בדרכים לקראת הגיל שבו יוכלו להוציא רישיון נהיגה.

בשנה הקרובה ייערך הפיילוט של התכנית, שבו ישתתפו 500 כיתות י' – 12% מהתלמידים. התלמידים ילמדו חינוך תעבורתי, ובהמשך ייבחנו במבחני התיאוריה. היקף התכנית החדשה, בשיתוף משרד התחבורה, אף הרישוי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוא 25 מיליון שקלים בשנה ובהמשך מקווים במשרד כי יקיף את כל תלמידי כיתות הי' בישראל.

המשרד צופה ש-50% מהתלמידים יעברו את המבחן בהצלחה, שיהיה שונה מהנהוג כיום באגף הרישוי. זאת בניגוד לאחוזי ההצלחה שנרשמים כיום, שעומדים על כ-40%. המבחן החדש יהיה מורחב ויכלול היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, שימוש במסכים, סכנות בשימוש באלכוהול ועוד. את השיעורים יעבירו מורים מבתי הספר שיוכשרו להשתתף בתכנית. בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019) מקווים במשרד החינוך להרחיב את התכנית ל-1,200 כיתות לימוד, כלומר 29% מתלמידי שכבת י' שלומדים חינוך תעבורתי.

עוד בוואלה! NEWS:
שריפה בכניסה לחולון מנתיבי איילון, עומסי תנועה במקום
המשטרה פשטה על "קווים" בשל ליקויי בטיחות: 20 נהגי אוטובוס עוכבו
פרשת בזק: הרשות לניירות ערך פשטה על משרדי "חלל תקשורת"

גלגל הגה במכונית. ShutterStock
"למערכת החינוך יש אחריות גדולה"/ShutterStock

תכנית זו היא כאמור חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים. בלב התכנית, מתכוון המשרד להרחיב באופן ניכר את מספר התלמידים שלומדים חינוך תעבורתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה יצמח מספר הכיתות שלומדות חינוך תעבורתי, מ-2,800 ל-3,500 כיתות, כלומר 91 אלף תלמידים. יעד המשרד הוא שאחוזי ההצלחה של תלמידי החינוך התעבורתי במבחני התיאוריה יעמדו על 70% לפחות.

"למערכת החינוך יש אחריות גדולה בעיצוב הערכים של הבוגרים שלה. אנחנו רוצים שבוגרי המערכת שיצטרפו מחר לעוד מיליוני נהגים, לא יהיו מצוידים רק בידע תעבורתי, אלא גם בערכים של אחריות, סובלנות וכיבוד החוק", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "זהו מהלך גדול וחשוב, ואני בטוח שמורי המערכת אשר יובילו את הלימוד יצליחו לחולל את השינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully