וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה ביקש מבג"ץ הארכה לבחינה מחדש אימוץ על ידי חד-מיניים

18.7.2017 / 12:13

השר חיים כץ פנה לבג"ץ שצפוי לתת את הכרעתו בעתירה על אימוץ ילדים בידי זוגות חד-מיניים ביום חמישי. "על גורמי המקצוע להביא בחשבון את כלל השיקולים". הסתדרות הפסיכולוגים בישראל: "עמדת המדינה עומדת בסתירה לממצאים מהעולם מחקרי"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

שר העבודה והרווחה חיים כץ פנה לבג"ץ הבוקר (שלישי) בבקשה למתן הארכה לטובת בחינה מחודשת של סוגיית האימוץ על ידי זוגות חד-מיניים, כך ש"גורמי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש ויביאו בחשבון את כלל השיקולים העומדים על הפרק". במשרד הדגישו כי "הרפורמה בשירותי האימוץ תיושם כדי לייעל את התהליך לטובת כלל האזרחים הרוצים לאמץ במדינת ישראל". ההכרעה בעתירה שהגישה עמותת "אבות גאים" הייתה צפויה להתקבל ביום חמישי הקרוב.

בתגובה שהגישה בשבוע שעבר המדינה לבג"ץ במענה לעתירה החליטו משרדי הרווחה והמשפטים "שלא לפעול בעת הזו לשינוי הדין הקיים", שלפיו זוגות חד-מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים. בתשובת המשרדים צוין כי על אף שמחקרים טענו בעבר כי אין הבדל בין ילדים הגדלים במשפחות חד-מיניות למי שגדלו במשפחות אחרות, חלק מחברי ועדה מקצועית שהוקמה עבור הסוגיה טענו כי משפחות חד-מיניות נחשבות לחריגות בחברה, וכי לא רצוי להעמיס "חריגות נוספת" על הילד המאומץ, כדי למנוע ממנו קשיים נוספים.

התשובה עוררה זעם בציבור, במערכת הפוליטית ובתקשורת וכן בין כותלי הפרקליטות ובמשרד המשפטים. אתמול כץ הגיב לסערה על הנושא ואמר כי תשובת המדינה לעתירה כללה "ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר". עם זאת, אין בכוונת המשרד להגיש תשובה אחרת.

לקריאה נוספת:
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"
הסערה הגיעה לכנסת: תועלה להצבעה הצעת חוק אימוץ לפי טובת הילד
פרקליט לעמיתיו: מתבייש, ההחלטה לגבי האימוץ מאשררת הומופוביה

חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
"לבחון מחדש את הנושא". כץ/ניב אהרונסון

בתוך כך, "הסתדרות הפסיכולוגים בישראל" פרסמה היום מכתב עמדה שלפיו היא מוצאת לנכון לציין כי עמדת המדינה ומשרד הרווחה עומדת בסתירה לממצאים מעולם מחקרי משמעותי ועשיר כמו גם לניסיון המקצועי המצטבר ורב השנים של טיפול פסיכולוגי בילדים והורים, ממגוון רחב של סוגי משפחות.

"גידול ילדים במשפחות להט"ביות לא משפיע באופן שלילי על בריאות נפשית בקרב ילדים ואינו פוגע בהתפתחותם הפסיכולוגית והרגשית. עמדתנו זו אף מקובלת על ארגונים פסיכולוגים נוספים בעולם, ובראשם ה-APA האמריקני", נכתב בנייר עמדה שעליו חתומה ד"ר מאיר נעמן, יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל.

"כידוע, הורות נמדדת ביכולת להעניק אהבה בלתי תלויה, יציבות רגשית, גבולות וביטחון לילד ולילדה. על כן, הכרחי להמשיך ולבדוק לטובת הילד את 'המסוגלות ההורית' של המבקשים לאמצו, בדגש על התאמתם האישית והאישיותית וללא התייחסות 'כובלת' שיקולי מגדר, נטייה מינית וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully