וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מלך ערב הסעודית פנה לארה"ב כדי לפתור את משבר הר הבית

גורם שצוטט בעיתון "אילאף" טען כי פתיחתו המחודשת של מסגד אל-אקצא הגיעה בעקבות התערבותו הישירה של המלך סלמאן. על פי הדיווח, נתניהו השיב לו, דרך וושינגטון, כי הסטטוס קוו לא ישתנה, והזמין בכירים סעודים לביקור במתחם

עריכה: יוסי אלטר

מלך ערב הסעודית סלמאן בן עבד אל-עזיז פנה לארצות הברית בניסיון לפתור את המשבר שפרץ עקב סגירתו של מסגד אל-אקצא בירושלים בסוף השבוע האחרון – כך מסר היום (שלישי) גורם בכיר לעיתון "אילאף", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית. על פי הדיווח, ההסכם על פתיחת המסגד למתפללים מוסלמים ולתיירים הגיע לאחר שהמלך סלמאן פנה לממשל האמריקני.

על פי הגורם שצוטט בדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר למלך הסעודי, דרך וושינגטון, כי הסטטוס קוו במתחם הר הבית לא ישתנה. הוא הסביר עוד, על פי הדיווח, כי המגנומטרים שהוצבו במתחם ועוררו ביקורת חריפה בקרב גורמים רבים כולל הנהלת המסגד, הם חלק מאמצעי אבטחה שגרתיים במקומות קדושים, "בגלל הטרור, שפועל בכל מקום". כמו כן, המקור הוסיף כי נתניהו הזמין בכירים סעודים לביקור במסגד אל-אקצא, על מנת שיעמדו מקרוב על המצב בשטח, אולם טרם התקבלה תשובה להזמנה.

עוד בוואלה! NEWS:
איש לא הסכים להתקפל - והמתיחות בהר הבית רק גאתה עם פתיחתו
נשיא צ'צ'ניה תוקף את ישראל: "גם בי פגעו שוטרים בהר הבית"
הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
המלך סלמאן והנשיא טראמפ בריאד/AP

במקביל, תנועת פתח קראה ל"יום זעם" מחר בעקבות הצעדים הביטחוניים שננקטו בכניסה להר הבית, לאחר הפיגוע שאירע באתר הקדוש ביום שישי האחרון. התנועה קראה לפלסטינים לעלות מחר למסגד אל-אקצא, ובנוסף לכך, בתיאום עם הווקף המוסלמי, ביום שישי תיערך תפילת יום שישי בכיכרות המרכזיות בכל הערים הפלסטיניות.

לאחר הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים, רס"מ כמיל שנאן ורס"מ האיל סתאוי, נסגר הר הבית למתפללים. הוא נפתח ביום ראשון למוסלמים ואתמול ליהודים. בטרם פתיחתו הוצבו בכניסותיו גלאי מתכות. צעד זה עורר זעם רב בקרב הפלסטינים, והם טענו כי מדובר בהפרת הסטטוס קוו באתר הקדוש. אנשי הווקף סירבו בימים האחרונים להיכנס בשערי הר הבית וקראו לאחרים לעשות כמותם.

עוד באותו נושא

ההצגה הטובה בעיר: המחאה מול הר הבית סיפקה בעיקר מחזה תיאטרלי

לכתבה המלאה
כניסת מתפללים להר הבית תחת אבטחה לאחר הפיגוע 16 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"אמצעי אבטחה שגרתייים". עמדות בידוק בכניסה למתחם הר הבית, השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
כניסת מתפללים להר הבית תחת אבטחה לאחר הפיגוע 16 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"פגיעה במסגד". המגנומטרים שהוצבו בהר הבית/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

בין השאר סירבו השייח עומר אל-קיסוואני, מנהל מסגד אל-אקצא, והשייח וואסף אל-בכרי, ממלא מקום ראש בתי הדין השרעיים, לעלות להר בנימוק של "הפרת הסטטוס קוו" ו"פגיעה במסגד"; זאת על אף שהמשטרה ביקשה לאפשר לשניים להיכנס להר ללא מעבר ובדיקה מגנומטרית. אולם, דווקא השייח עזאם אל-חטיב, הממונה על קיסוואני במשרדי הווקף, נכנס למתחם ההר דרך שער המועצה כשהוא מלווה בעשרות מתפללים.

מאז הפיגוע אירעו כמה עימותים באזור בין פלסטינים לכוחות הביטחון, והבוקר דווח שוב על עליית יהודים להר הבית. אמש נפצעו כ-20 פלסטינים במהלך עימותים אלימים ליד הר הבית. הפרות סדר נרשמו בין היתר בסמוך לשער האריות וכן בשכונות עיסוואיה וסילוואן. כוחות הביטחון השיבו באמצעים לפיזור הפגנות, אחרי שהמתפרעים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים לעבר הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully