וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוהר דן בכנסת על שכונה שבה לאשתו יש נכסים - מבלי להצהיר

17.7.2017 / 20:05

ועדת האתיקה קבעה כי חבר הכנסת מהליכוד הפר את הכללים כשלא חשף בדיונים של ועדה מיוחדת כי רעייתו מחזיקה בחמישה נכסים בשכונה בקריית גת. הוא דחה את הטענות: "מופרכות וטיפשיות"

מיקי זוהר, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
דוחה את הטענות. ח"כ זוהר/דוברות הכנסת

ועדת האתיקה בכנסת קבעה היום (שני) כי ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) עבר על הכללים כשקיים דיונים על נכונות שכונה בקריית גת לקלוט תושבים - מבלי להצהיר בדיוני הוועדה שבראשותו כי לאשתו יש בעלות על נכסים בשכונה. בתוך תקופה שנמשכה עשרה חודשים, קיים זוהר שלושה דיונים על מוכנות שכונת כרמי גת, שבה הא מתגורר, לקליטת תושבים במסגרת דיוני הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי. לאשתו יש בעלות על חמישה נכסים נוספים והיא אף עוסקת בשיווק נכנסים באותה שכונה.

ועדת האתיקה רשמה לח"כ זוהר הערה ואסרה עליו לקיים דיונים נוספים בוועדות הכנסת על אותה שכונה. ח"כ זוהר טען להגנתו כי השכונה "תמנה בקרוב כ-40 אלף תושבים, ולאור העובדה שמדובר בקבוצה גדולה מאד של תושבים, לא ניתן לטעון לניגוד עניינים". בנוסף לכך, טען כי הוא הצהיר בדיונים שקיים על "גילוי נאות" בהקשר שהוא בונה את ביתו בשכונה, אך "בחר שלא לשתף את ענייניה הפרטיים של רעייתו מתוך ידיעה ברורה שאין להם כל קשר לדיון".

ח"כ זוהר הוסיף כי "רק כסיל יחשוב שערך ביתו יעלה עקב הקמת בית ספר, בית כנסת או גן ילדים בשכונתו". את הדברים אמר בתגובה לאופי הדיונים שהתנהלו בוועדה שניהל. לדבריו, "שווי נדל"ן נקבע בהתאם לעיר המגורים, גודל הנכס, מספר החדרים וטיב הנכס הרלוונטי, ולכן ברור שהטענות לא רק מופרכות אלא בעיקר טיפשיות".

עוד בוואלה! NEWS
מעצרו של גנור הוארך בהסכמה; מגעים להפיכתו לעד מדינה
ועדה תמליץ: החופש הגדול יקוצר בשבועיים - ויתבסס על הלוח העברי

הוועדה דחתה את טענותיו של זוהר, קבעה שהוא הפר את כללי האתיקה, הטילה עליו הערה בלבד ואסרה עליו לנהל דיונים על השכונה בכל וועדות הכנסת. הוועדה הסבירה כי אין לקבל את הטענה כי נכסיה של רעייתו באותה שכונה הם בבחינת "ענייניה הפרטיים" וכי "אין להם קשר לדיון".

בהחלטה נכתב כי "העובדה שבבעלות רעייתו של ח"כ זוהר נכסים בשכונה היא רלוונטית לבחינת שאלת ניגוד העניינים, שכן על פי כללי האתיקה, בן זוגו של חבר הכנסת כמוהו כחבר הכנסת בכל הנוגע לקבלת טובות הנאה ולבחינת ניגוד עניינים, ואין זה משנה בהקשר זה אם הנכסים נועדו לשימוש המשפחה או לצרכים עסקיים". בהחלטה הסבירו חברי הוועדה כי לא הטילו עליו סנקציה חריפה יותר היות ש"מדובר בחבר כנסת ויו"ר ועדה חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully