וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של גנור הוארך בהסכמה; מגעים להפיכתו לעד מדינה

גנור תיווך מטעם תאגיד "טיסנקרופ" הגרמני את עסקת הצוללות עם ישראל ובעקבות המגעים סנגורו התפטר מייצוגו. מעצרו של גנור, החשוד בעבירות שחיתות, הוארך בהסכמה בארבעה ימים. גם מעצרו של בר יוסף, מ"מ ראש המל"ל לשעבר, הוארך. ביטן: "לא מודאג מזה"

צילום: ערוץ 10, ערוץ 1, צלמי וואלה! NEWS, עריכה: יוסי אלטר

איש העסקים מיקי גנור, שתיווך מטעם תאגיד "טיסנקרופ" הגרמני את עסקת הצוללות וחשוד בעבירות שחיתות, נמצא בימים אלה במגעים להפוך לעד מדינה בתיק 3,000. סנגורו של גנור, עו"ד נתי שמחוני, התפטר מייצוגו את גנור בעקבות המגעים. עו"ד אלי זהר יחליף אותו בייצוג.

גנור הוא רס"ן במיל' בחיל הים והחליף בתפקידו כנציג המספנות בישראל את ישעיהו ברקת ששימש בתפקיד 25 שנה. ברקת אמר בזמנו כי הובהר למנכ"ל החברה בעת ביקור שלו בישראל כי אם הוא יישאר בתפקיד, לא יוזמנו צוללות נוספות מהחברה. גנור היה מי שאמור לגזור את "הקופון השמן" מסגירת העסקה עם טיסנקרופ. גנור נעצר ביום שני האחרון והיום הוארך בהסכמה מעצרו.

לקריאה נוספת:
פרשת הצוללות: בית המשפט ידון בהארכת מעצרם של בר יוסף וגנור
בנט: פרשת הצוללות מלמדת שיש להגביר את הבקרה על תקציב הביטחון
לקראת חצות, אחרי כמעט שנה של שתיקה: נתניהו התראיין לערוץ 20

מיקי גנור בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. אור רביד, מערכת וואלה!
מיקי גנור בדיון בהארכת מעצרו, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

בבית משפט השלום בראשון לציון החל אחר הצהריים דיון בהארכת המעצר של אבריאל בר יוסף, מ"מ ראש המל"ל לשעבר. עו"ד ז'ק חן, המייצג את בר יוסף, פנה אל חוקרת המשטרה ושאל אם הדיווחים על הפיכת גנור לעד מדינה נכונים, אך היא סירבה להשיב על כך. לבסוף הוא ביקש מהשופטת שבר יוסף ישהה במעצר בית מלא ומוחלט בבית ילדיו בצפון.

השופטת החליטה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. "אני ערה לכך שבחקירות אלה יש עניין ציבורי רב, ולכן זכות הציבור לדעת. יש להצטער על כך שדברים מתוך החקירה התפרסמו, בין שיש בהם אמת או שלא. חלו התפתחויות לא מעטות במהלך החקירה".

עוד באותו נושא

דולפין וספינות סער: צלילה לנבכי הפרשה שמטלטלת את המדינה

לכתבה המלאה

ח"כ ביטן: "אני בכלל לא מודאג מזה"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס היום בתדרוך לעיתונאים בכנסת לדיווח על גנור ואמר כי הוא לא מודאג מזה. "כל החקירות שיש ושמחפשים בהן עד מדינה, זה אומר שלא היה להם כלום לפני זה", אמר. לדבריו, "אני בכלל לא מודאג מזה". באשר לטענות שר הביטחון לשעבר משה יעלון על שחיתות בעסקאות כלי השיט, אמר ביטן: "אם מה שיעלון אומר נכון, שהוא ראה במו עיניו ולא התלונן על זה ולא שינה, הוא זה שצריך להיחקר. זו הודאה במחדל".

ביטן נדרש גם לחקירות 1,000 ו-2,000 שבהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הדבר הזה שהמשטרה בודקת היום כל שמועה על ראש הממשלה, אין לזה תקדים מאז קום המדינה. יש שתי חקירות (פרשת המתנות והמו"מ עם 'ידיעות אחרונות') שנבדקות והן לקראת סיום, יש שתי חקירות נוספות (הצוללות ובזק) שאין להן שום קשר לנתניהו ובכל זאת מערבבים את ראש הממשלה בפנים. הגודל של הדברים מלמד שאין כלום. זה שכותבים עמודים בעיתון, אז כותבים". הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי גם אם יוגש נגדו כתב אישום, אין לו כוונה להתפטר.

בתגובה להפגנות השבועיות נגד השחיתות בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, אמר ביטן כי הוא מתכוון לקיים מחאה נגדית. "אנחנו נפגין נגד הניסיון להלך אימים נגד היועץ המשפטי ולפגוע בשלטון החוק", אמר.

אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
בר יוסף בהארכת מעצר/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

פרשת הצוללות, הידועה בכינויה תיק 3,000, עלתה בשבוע שעבר שלב בחקירה עם מעצרי המעורבים בה. חקירתה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינן נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

שתי עסקאות רכש נמצאות בבסיס הפרשה. העסקה הראשונה עוסקת ברכישת שלוש צוללות מסוג "דולפין" בעלות של 1.2 מיליארד אירו מתאגיד "טיסנקרופ" הגרמני. צוללות אלו אמורות להגדיל את מספר הצוללות בצי של חיל הים הישראלי לתשע. אלא ששר הביטחון לשעבר משה יעלון טען כי אין לישראל צורך בתשע צוללות.

העסקה השנייה עוסקת ברכישת ספינות טילים שנועדו להגן על אסדות הגז. על רקע גילוי מאגרי הגז ב-2012 עלה הצורך ברכישת ספינות מסוג "סער 6" שיגנו על האסדות. אלה נקנו בעלות של 430 מיליון אירו מחברת טיסנקרופ הגרמנית בעסקה שנחתמה ב?2015. ממשלת גרמניה מימנה 115 מיליון אירו מתוך העסקה.

עסקה זו עוררה שאלות, בין היתר כיוון שטיסנקרופ כלל אינה מייצרת ספינות כאלה ושכרה לשם כך שירותים של חברה אחרת. בעקבות זאת, עלה צורך לבצע התאמות בין המערכת האזרחית של החברה הגרמנית לזו הצבאית הישראלית, בעלות של עוד כ?50 מיליון אירו. הטענה היא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והמועצה לביטחון לאומי (מל"ל) לחצו על משרד הביטחון לסכל את המכרז לקניית הספינות שנפתח עבור כמה חברות, כך שההתקשרות תבוצע עם טיסנקרופ הגרמנית, המיוצגת בידי גנור, שעורך דינו הוא דוד שמרון.

(עדכון ראשון: 15:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully