וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו נשרף למוות": מומחה מזהיר מפני אפוקליפסה קרובה

18.7.2017 / 10:25

מאמר שפורסם במגזין "ניו יורק" טוען ששינויי אקלים משמעותיים צפויים להביא לקץ האנושות אחרי ש"כולנו נשרף בעודנו בחיים או נחנק ע"י ענן מוות". מומחים לאקלים שקראו את המאמר מיהרו להרגיע

צילום מסך

בסרטון – הטריילר לסרט "אמת מטרידה" על התחממות כדור הארץ

נבואת הזעם המבשרת על סוף העולם ממשיכה לעורר בהלה בקרב הציבור והפעם זו אשמתם של החוקר דייוויד וולאס-וולס ומגזין "ניו יורק" שפרסמו מאמר נוקב על התחממות כדור הארץ, האפוקליפסה הקרבה והפיכת הכוכב לכזה שאינו מאפשר חיים. אז האם כולנו נמות מהסיבות הרגילות או ממזג אוויר שרבי במיוחד?

וולאס-וולס טוען כי שינויי אקלים יהפכו את כדור הארץ לבלתי ניתן ליישוב ושאנשים הולכים להישרף למוות בעודם בחיים או להיחנק ע"י "ענן מוות". לדבריו, כדור הארץ חווה חמישה אירועי הכחדה המוניים והשישי צפוי להגיע עד סוף המאה הנוכחית. "אני מבטיח לכם, זה יותר גרוע ממה שאתם חושבים. אם החשש שלכם מפני התחממות גלובלית נשלטת בידי פחדים של עלייה בגובה פני המים, אתם בקושי מגרדים את הרצפה מהזוועות האפשריות שיקרו פה, אפילו בתקופת חייהם של בני הנוער של היום", הוא כתב, "חלקים מכדור הארץ יהיו בלתי ניתנים ליישוב ובחלקים אחרים יהיה ממש קשה לחיות". במאמרו, "כדור הארץ הבלתי מיושב", הוא מציג כמה מתופעות הלוואי האפשריות כולל בצורהת קשה וערפל מוות מרחף.

עוד באותו נושא

נאס"א חושפת: כך נציל את העולם מפגיעת אסטרואיד

לכתבה המלאה

וואלס-וול זכה לביקורות קשות על ידי כמה מעמיתיו החוקרים ומומחי האקלים, שטענו שנבואת יום הדין שלו אינה מדויקת. מייקל מאן, חוקר אקלים מהמרכז למדעי כדור הארץ באוניברסיטת פנסילבניה, כתב מאמר תגובה לפיו "וולאס-וולס טוען ששינוי האקלים יהפוך את כדור הארץ לבלתי ראוי למגורים עד סוף המאה הנוכחית, אולם טענות יוצאות דופן דורשות ראיות יוצאות דופן והמאמר שלו לא מצליח להביא כאלה". מומחי אקלים נוספים טוענים שדבריו "דמיוניים", "חסרי אחריות" ו"מעוררים דאגת שווא".

מומחים אחרים טוענים שהאפשרות לאפוקליפסה אכן קיימת, אך וואלס-וולס יצא מכל פרופורציה. "זה בהחלט נכון שתרחיש כזה יכול לקרות. זה מעורר מודעות אבל אין סיבה לבהלה", אמרה ד"ר ליזה האנה, חוקרת השפעות בריאותיות של שינויי אקלים באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה, "זה התרחיש הגרוע ביותר". מר וואלס-וולס יצא נגד מבקריו, התרשם מכמות החוקרים שהתעסקו במאמרו וטען שדבריו הם תיאור מדויק ועובדתי לעתיד כדור הארץ והאנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully