וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: "איחוד האמירויות אחראית למתקפת הסייבר בקטאר"

"וושינגטון פוסט" דיווח כי גורמי מודיעין אמריקניים הסיקו מניתוח מידע שנאסף כי מתקפת הסייבר בחודש מאי במדינה המפרצית נידונה בידי בכירים באיחוד. שר החוץ של איחוד האמירויות הכחיש את הטענות

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

(חשיפת CNN: הרקע למשבר במפרץ - הפרת הסכמים של קטאר עם שכנותיה, בשבוע שעבר)

איחוד האמירויות הערביות אחראיות לפריצה לאתרי אינטרנט של ממשלת קטאר ופרסום ציטוטים מפוברקים של אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד א-תאני, לפני כחודשיים – כך מסרו הלילה (שני) גורמי מודיעין אמריקניים לעיתון "וושינגטון פוסט". שר החוץ של איחוד האמירויות הכחיש את הפרסום.

על פי הדיווח שפורסם הלילה, ניתוח מחודש של המידע שהגיע לידי סוכנויות המודיעין האמריקניות מעלה כי גורמים בכירים באיחוד האמירויות דנו בתכנית הפריצה, אולם טרם התברר, על בסיס אותו מידע, אם הם עשו זאת בעצמם או שכרו האקרים מטעמים.

במהלך הפריצה פורסמו התבטאויות של אמיר קטאר לכאורה באתר סוכנות הידיעות הממשלתית במדינה, שבהן הוא צוטט חולק שבחים לחמאס ומכנה את איראן "מעצמה אסלאמית". עוד צוטט האמיר כמי שאומר שיחסיה של ארצו עם ישראל "טובים" וכי קיימת מתיחות בינה לבין ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הפרסום היום מגיע ברקע המשבר המתמשך במפרץ בין קטאר לשכנותיה, בהן גם איחוד האמירויות, שהאשימו אותה בתמיכה בטרור, בין היתר בעקבות פרסום הדברים שיוחסו לא-תאני.

לקריאה נוספת:
ארה"ב תומכת בקטאר: "עמדותיה במשבר עם שכנותיה - הגיוניות"
המסמכים הסודיים חושפים: קטאר הפרה הסכמים - והובילה למשבר במפרץ
המדינות המובילות את החרם על קטאר: ננקוט נגדה צעדים חדשים

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני. AP
במוקד המשבר, אמירות מפוברקות שיוחסו לו. אמיר קטאר א-תאני/AP

בדוחא הזדרזו אז להכחיש בתוקף את הדברים שנאמרו לכאורה בנאום בפני בוגרי קורס קצינים. כבר אז טענו הרשויות בקטאר שאירעה פריצה לאתר סוכנות הידיעות. בהמשך לכך אף נפתחה במדינה חקירה בשיתוף הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI), אך פרטיה לא פורסמו. ה-FBI וסוכנויות ביון אמריקניות נוספות סירבו להגיב לפרסום בעיתון. דובר שגרירות קטאר בוושינגטון הפנה בתגובה להצהרת התובע הכללי במדינה בחודש שעבר לפיה לדוחא יש ראיות כי "בפריצה נעשה שימוש במכשירי אייפון בכמה מהמדינות שהטילו מצור על קטאר".

שגריר איחוד האמירויות בארצות הברית יוסף אל-עותייבה הכחיש את הפרטים שהופיעו בדיווח של "וושינגטון פוסט" ואמר כי הם שגויים. לדבריו, "מה שלא ניתן להכחיש הוא התנהגותה של קטאר, התומכת, מספקת מימון ומאפשרת מרחב פעולה לקיצונים דוגמת טליבאן, חמאס וקדאפי. זאת, תוך הסתה לאלימות, עידוד הקצנה וחתירה תחת היציבות של שכנותיה".

שגריר איחוד האמירויות הערביות בוושינגטון יוסף אל-עותייבה. AP
"לא ניתן להכחיש את התנהגותה של קטאר". השגריר אל-עותייבה/AP

שר החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש הכחיש את הדיווח בעיתון ואמר כי ה"סיפור שאנו אחראים לפריצה לאתרים בקטאר אינו נכון". הוא חזר על הטענה כי המשבר במפרץ נסוב סביב תמיכתה של דוחא בארגוני טרור וקשריה עם איראן. "קטאר הוציאה מיליוני דולרים להפר את היציבות במצרים, בבחריין ובערב הסעודית", הוסיף. "אנחנו רואים הוכחות לכך שהלחץ שהפעלנו על קטאר הביא לתוצאות". לדבריו, יש צורך בכינון מנגנון לפיקוח אחר התחייבותה של דוחא שלא לממן ארגוני טרור, כחלק מפתרון אזורי למשבר.

ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, מצרים, לוב, בחריין, תימן ומדינות נוספות הודיעו בחודש שעבר על ניתוק קשרים עם קטאר בשל תמיכתה באיראן ובארגוני טרור הפועלים במזרח התיכון והחזירו את שגריריהן. בדוחא דחו בשבוע שעבר את האולטימטום שהציבו מדינות המפרץ. בין הדרישות שהוצגו כתנאי לחידוש היחסים היו סגירת רשת אל-ג'זירה, סגירת הבסיס של צבא טורקיה בשטח המדינה, צמצום קשריה של דוחא עם טהראן וגירוש אנשי משמרות המהפכה וחברי ארגוני טרור הפועלים בשטחה.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully