וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: בית המשפט ידון בהארכת מעצרם של בר יוסף וגנור

17.7.2017 / 8:29

השופטים יידרשו לקבוע אם להאריך פעם נוספת את מעצרם של בר יוסף, סגן ראש המל"ל לשעבר, ושל גנור, המתווך בעסקת הצוללות. השניים נחקרו בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: עו"ד דוד שמרון בצאתו מהחקירה בלהב 433

בית משפט השלום בראשון לציון צפוי לדון היום (שני) בהארכת מעצרם של אבריאל בר יוסף, שכיהן בעבר כממלא מקומו של ראש המועצה לביטחון לאומי, ושל איש העסקים מיקי גנור, החשודים במעורבות בפרשת הצוללות. השניים נחקרו בעבר בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, לאחר שנעצרו בשבוע שעבר לצד חשודים נוספים בפרשה, המכונה "תיק 3000".

ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט את מעצרם של השניים. השופטת ענת רון ציינה אז כי מעצרו של בר יוסף מתחייב בשלב זה של החקירה, והביעה שביעות רצון מכך שמרבית החומר שנאסף לא הופץ בתקשורת. "התקשורת עסקה לא מעט בפרשה זו. יחד עם זה, למרבה השמחה, מרבית החומר הרב שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת, אלא מצוי עדיין בשלב זה כפי שראוי שיהיה בקלסרי המשטרה בלבד", אמרה. "נאספו ראיות, עדויות, מסמכים, בהיקף רב וגדול כמקובל בחקירות מעין אלה". לדבריה, בידי החוקרים חומר רב שטרם נחשף.

בהמשך השופטת שאלה את חוקרת המשטרה בדיון, אור זולייאט, אם גנור סיפר בחקירתו על קשרי החברות שלו עם בר יוסף, והחוקרת אישרה זאת. השופטת ציינה עוד כי החשד נגד גנור התחזק בעקבות החקירה - והחליטה על הארכת מעצרו בארבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: פרשת הצוללות מלמדת שיש להגביר את הבקרה על תקציב הביטחון
חשד להשמדת מסמכים, לפיד מסר עדות: פרשת הצוללות מסתעפת
דולפין וספינות סער: צלילה לנבכי הפרשה שמטלטלת את המדינה

תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף אחד החשודים בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו הערב בבית המשפט בראשל"צ 10 ביולי 2017. אור רביד, אור רביד
בר יוסף בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/אור רביד, אור רביד

ביום רביעי הגיעו חוקרי המשטרה למשרד רשות שדות התעופה, שם משמש אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום כיו"ר, ואספו מסמכים. מרום נחקר גם הוא בפרשה. יום לפני כן שוחרר עו"ד רונן שמר, הקשור גם הוא לפרשה, וחשוד כי גרס מסמכים רבים הקשורים לפרשה בהוראתו של גנור.

בנוסף נחקר נחקר שוב פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, שבצאתו מהחקירה בלהב 433 אמר כי "משטרת ישראל עושה את עבודתה באופן מכובד מאוד". הוא הוסיף: "אני לא פרשן. אני בעיצומה של חקירה, צריך לכבד את המשטרה. אני לא יכול לומר שום דבר או להפר שום כלל".

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מיקי גנור בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ

המשטרה אסרה על שמרון, שנחשב איש סודו של נתניהו, ליצור קשר עם ראש הממשלה, כשחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עשויים לזמן בימים הקרובים את נתניהו עצמו למסור עדות במסגרת הפרשה, אף שהוא עצמו אינו חשוד במעורבות בה.

במשטרה סירבו להתייחס לחקירת שמרון. פרקליטו, עו"ד עמית חדד, אמר כי "אנחנו מניחים, על פי פרסומים בעיתונות, כי ראש הממשלה עשוי למסור עדות, ולכן דוד נמנע מלשוחח איתו". עוד מסר עורך הדין כי "במידה רבה, עו"ד שמרון חש הקלה על כך שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק".

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד דוד שמרון בצאתו מהחקירה בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully