וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאור אזריה יישלח השבוע למעצר בית עד להכרעה בעניינו

17.7.2017 / 11:00

בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי החייל, שישתחרר ביום חמישי הקרוב, ישהה תחת השגחת הוריו. הוא יורשה לצאת לבית הכנסת בשבתות. סנגורו של אזריה: "ההחלטה הייתה צפויה. ניסיתי - הוא חופשי, אבל מוגבל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בית הדין הצבאי לערעורים שבקריה קבע היום (שני) כי החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בשנה שעברה, יישלח למעצר בית במסגרת תנאי עיכוב עונש המאסר שלו, עד לסוף החודש - מועד ההכרעה בערעורו. זאת, לקראת שחרורו משירות צבאי של אזריה, שבחודשים האחרונים נתון במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

על פי ההחלטה, אזריה יועבר מהמעצר הפתוח שבו הוא מוחזק כעת למעצר בית ביום חמישי הקרוב, עם שחרורו. עוד הוחלט כי יותר לו לצאת בימי שבת לבית הכנסת, בליווי אחד מהוריו. סנגורו של אזריה עו"ד יורם שפטל אמר כי "ההחלטה הייתה צפויה בהחלט. כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש. אבל ניסיתי ומצבו טוב יותר. הוא חופשי אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל מחאת המוסלמים: יהודים נכנסו להר הבית לראשונה מהפיגוע
בן שנתיים נפצע קל-בינוני מירי בחיפה; אביו ושני אחיו נעצרו
שוב: רימון הלם הושלך לעבר מסגד בכפר מרר; ירי לעבר מסגד אחר

דיון בתנאי שחרורו מהכלא של אלאור אזריה 17 ביולי 2017. מגז גוזני, מערכת וואלה! NEWS
יוכל לצאת לבית הכנסת בליווי אחד מהוריו. משפחת אזריה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מגז גוזני

"בלתי אפשרי שחייל שהורשע במעשה כזה יסתובב חופשי", אמר התובע הצבאי סגן-אלוף נדב ויסמן כשהציג את הדרישה להותיר את אזריה במעצר בית מלא, בפתח הדיון הבוקר. שפטל אמר בדיון כי ההגנה מסכימה לתנאים שדרשה התביעה הצבאית, אך התנגד לשליחתו של אזריה למעצר בית מלא בנימוק ש"אין סיבה לסגור אדם בתוך ארבעה קירות כשלא נשקפת ממנו מסוכנות".

בנימוקי עמדת התביעה אמר סא"ל ויסמן כי בשל העובדה שההכרעה בערעור תינתן ב-30 בחודש, יש להותיר את אזריה במעצר בית מלא למשך עשרת הימים שבין שחרורו למועד ההכרעה. "אין ספק ששחרור מהצבא מביא להקלה מסוימת", אמר ויסמן והוסיף כי עמדת התביעה היא שלא ניתן להקל מעבר למעצר בית. ויסמן הציג כמה תקדימים דומים של חיילים שהושמו במעצר בית עד לשחרורם. עוד ציין ויסמן כי אזריה זכה ל"יחס מאוד מקל" בהחלטות שהתקבלו עד כה בתיק.

בתגובה לדרישת התביעה אמר שפטל כי לאזריה אין כל כוונה להסתובב מחוץ לביתו בשעות הלילה וכי ההגנה מוכנה שישהה בעוצר בביתו בלילות. "במידה ובית הדין לא יסכים להיענות לבקשתנו אנו מבקשים לפחות ארבע שעות ביממה שבהן יוכל לצאת", הוסיף.

(עדכון ראשון: 7:40)

עוד באותו נושא

אזריה משתחרר בעוד שבוע: הערכה - התביעה תדרוש מעצר בית

לכתבה המלאה
דיון בתנאי שחרורו מהכלא של אלאור אזריה 17 ביולי 2017. מגז גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"זכה ליחס מאוד מקל". אזריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מגז גוזני

עדכונים שוטפים מהדיון:

דיון בתנאי שחרורו מהכלא של אלאור אזריה 17 ביולי 2017. מגז גוזני, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד שפטל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מגז גוזני
התובעים במשפט אלאור אזריה, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
צוות התביעה במשפטו של אזריה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully