וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'צ'ניה תוקף את ישראל: "גם בי פגעו שוטרים בהר הבית"

רומן רייב

16.7.2017 / 21:18

רמזן קדירוב מתח ביקורת על החלטת ישראל לסגור את ההר בפני מתפללים בסוף השבוע לאחר הפיגוע הקטלני במתחם, ואמר כי "מדובר בפעולה מתריסה שמעוררת התנגדות אצל המוסלמים". לטענתו, כשביקר בעצמו באל-אקצא לפני כשלוש שנים, ספג יחס מזלזל מצד השוטרים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר ושניר דבוש

נשיר צ'צ'ניה רמזאן קדירוב ביקר אמש (שבת) את החלטת ישראל לסגור את הר הבית למתפללים במהלך סוף השבוע, עקב הפיגוע באתר שבו נהרגו שני שוטרים ישראלים. "מיליוני מוסלמים התפללו בשישי האחרון, ורק בירושלים לא התפללו. אל-אקצא הייתה סגורה למוסלמים של ירושלים וכל העולם", כתב קדירוב בחשבון הטוויטר שלו.

קדירוב בעצמו ביקר בשנת 2014 בישראל כדי לחנוך באבו גוש מסגד מפואר על שם אביו. במהלך ביקורו, סיפר אמש, נתקל באופן אישי ב"יחס מזלזל מצד השוטרים בכניסה לאל-אקצא". לדבריו, "למרות שהיינו בביקור רשמי מנעו מאתנו את הכניסה במשך זמן רב, דיברו אלינו בזלזול והיינו צריכים להתאמץ מאוד כדי לא להגיב. התנהגות כזו אף פעם לא תביא לשלום ויציבות באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
ההצגה הטובה בעיר: המחאה מול הר הבית סיפקה בעיקר מחזה תיאטרלי
"יוצא למשמרת, תזכרי שאני אוהב אותך": המסרון האחרון של כמיל
הר הבית נפתח תחת אבטחה כבדה – אנשי הווקף מסרבים להיכנס

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב. AP
קדירוב/AP

בדבריו אתמול התייחס קדירוב למעצרו של המופתי של ירושלים לאחר הפיגוע. "זה צעד של התרסה מכוון, בשביל להסעיר את הרוחות בירושלים. הפרסומים על כך שנרצחו שני שוטרים, לא מצדיקים אלימות כלפי המופתי, או איסור תפילה על ההר", אמר. בהמשך הודעתו גינה קדירוב את הפיגוע בהר הבית, אך הדגיש: "הגברת הבידוק בהר הבית היא פעולה מתריסה שמעודדת התנגדות ואי שביעות רצון אצל המוסלמים".

היום התבטא באופן מעט דיפלומטי יותר, וכתב כי "אנחנו עדיין טוענים שכל פעילות או החלטות שקשורות למסגד חייבות לעבור דיון והסכמה יחד עם המופתי ולפי המעמד הבינלאומי של אל-אקצא". לדבריו, "אנחנו מקווים שהשלטון הישראלי יתפקח ויוכל לחיות בשלום ובהסכמה עם העולם המוסלמי. אין דרך אחרת לאף עם ולאף מדינה באזור". הוא הוסיף וכתב כי "אנחנו יזמנו צעדים לבניית קשר חברי בין ירושלים לצ'צ'ניה, אנחנו מוכרים טוב מאוד לממשל הישראלי, לא היינו רוצים שפעילות לא אחראית תפגע ביחסים האלה".

היום בצהריים נפתח מחדש ההר לכניסת מתפללים לאחר שנסגר בסוף השבוע, אולם תחת אמצעי אבטחה מתוגברים, שכללו הצבת מגנומטרים ומצלמות אבטחה. אמצעי הביטחון עוררו מחאה בקרב מתפללים רבים וגם אנשי הווקף, שסירבו להיכנס למתחם והתפללו מחוצה לו.

עוד באותו נושא

"משלמים מחיר בגלל הקיצוניים": אום אל-פחם ריקה ממבלים אחרי הפיגוע

לכתבה המלאה
ראשי הווקף קראו למתפללים שהגיעו למתחם שלא להיכנס לאחר שמגנומטרים הוצבו בכניסות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מתפללים מחוץ להר הבית, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully