וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובא למנוחות הילד שטבע בבריכה בבאר שבע: "תודה שהיית הבן שלי"

16.7.2017 / 20:08

יעקב בן סימון, שטבע בבריכת בית יציב, נטמן בבית העלמין בעיר, אב הבית בבית ספרו: "הוא היה ילד מיוחד שעזר לכולם". שני המצילים שנעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות שוחררו למעצר בית לאחר שבית המשפט דחה את טענות המשטרה למסוכנות: "לא כל אירוע טרגי חייב להסתיים במעצר"

צילום: בני בן סימון, עריכה: אריאל תמרין

עשרות חברים ובני משפחה הגיעו אחר הצהריים (ראשון) לבית העלמין בבאר שבע, ללוות למנוחות את יעקב בן סימון, הילד בן ה-9 שטבע אתמול למוות בבריכת בית יציב בעיר. המצילים החשודים בגרימת מותו ברשלנות שוחררו היום למעצר בית.

"אנחנו אוהבים אותך, תודה שהיית הבן שלי, תודה לך בני על עשר שנים" אמר אביו קרלוס. אב הבית בבית הספר שבו למד סיפר: "יעקב היה ילד מיוחד, טוב ואהוב, מקובל על כל חבריו לכיתה. הוא היה עוזר לכולם, כל החברים שלו אהבו אותו מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
נערה הרה בת 18 נדקרה ונפצעה בינוני בנצרת; מצוד אחר בן זוגה
שנה להפיכה: "המתנה מאלוהים" שקיבל ארדואן שינתה לנצח את טורקיה
הר הבית נפתח תחת אבטחה כבדה – אנשי הווקף מסרבים להיכנס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה אסון מאוד קשה, אנחנו משפחה קטנה". יעקב בן התשע ואביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של המציל משה ברניה ושל מציל נוסף, אך השופט דחה את טענות המשטרה למסוכנות וקבע כי ברניה הוא מציל ותיק שעובד כמציל יותר מ-30 שנה. מדובר בחשוד שהוא ללא עבר פלילי, קובע השופט צבי פורר.

עוד קבע השופט, כי "מדובר באירוע טרגי שבו מצא את מותו ילד בן תשע שנכנס למים כאשר הוא לא היה בהשגחת הוריו. מדובר בילד שאינו יודע לשחות. המציל החשוד שהוא מציל בבריכה שהה באותה עת בבריכה כאשר הוא מסתובב לצידה ואילו המציל השני היה בעמדת מציל. עוד קובע השופט כי אין מחלוקת שאירע פה אירוע טרגי וקשה וכי יש צורך בחקירה".

השופט הוסיף בדיון כי "מקצועו של החשוד הינו מקצוע של הצלת חיים, לא בכל מקרה שבו אדם האמון על הצלת חיים ולא מצליח בכך יכול להוביל בהכרח למסקנה כי אותו אדם התרשל. מכל מקום, בשלב זה קיים חשד שכזה". בהמשך תקף השופט את המשטרה וקבע כי יש להתקומם על כך שמייחסים לחשוד עילת מסוכנות. "מדובר באדם ללא עבר פלילי, מציל שמעולם לא נפלה כל דופי בעבודתו, נראה כי הוא עשה כל מאמץ להציל את הילד לאחר טביעתו". לא כל אירוע טרגי חייב להסתיים במעצר". השופט שחרר את המציל למעצר בית בתנאים מגבילים בביתו בבאר שבע.

עוד באותו נושא

בן תשע טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע; שני המצילים נעצרו

לכתבה המלאה
ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017. בני בן סימון
הבריכה הציבורית בה טבע הילד, אתמול/בני בן סימון

חורחה בן סימון, קרוב משפחתו של יעקב שטבע למוות אמר כי "זה אסון מאוד קשה. אנחנו משפחה קטנה בבאר שבע ועלינו לארץ לבד, זה לא קל". בן סימון שחזר את הרגעים הקשים, " אתמול כל המשפחה רצתה ללכת עם הילדים לבריכה, רצינו שיעבור בשקט ושיהיה שמח, לא יכול להיות שיש ילד בן תשע שאף אחד לא שם לב אליו, איפה המצילים? איפה השומרים?". קרוב משפחתו טען כי הילד ידע לשחות. "אני מקווה מאוד שהמשטרה ובית המשפט יעשו את העבודה כמו שצריך", אמר.

"כשהגענו למקום ראינו על שפת הבריכה ילד כבן תשע שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה לאחר שאנשים במקום משו אותו מהמים", סיפר פרמדיק מד"א טוהר בלומנטל. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי, ולאחר מאמצי החייאה נאצלנו לקבוע את מותו".

מנהל מתחם בית יציב יוסי רון טען כי היו במקום שני מצילים. "שניהם נכחו בזמן האירוע, והכול מתועד במצלמות. הם נמצאים בחקירה, שם ישאלו אותם את כל מה שצריך ויגיעו למסקנות. צר לי מאוד על הילד ועל המשפחה", אמר.

ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017. בני בן סימון
צוות מד"א שהגיע לבריכה בבאר שבע, אתמול/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully