וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה לח"כים החרדים: לא ניתן לעצור תחבורה ציבורית בשבת

16.7.2017 / 20:15

מנכ"לית המשרד השיבה לפניית ח"כים חרדים שדרשו לצמצם את מספר קווי התחבורה הציבורית הפועלים בשבת, וטענה כי אין למשרד סמכות לעשות זאת. היא אף מתחה ביקורת על הקישור בין יוזמות פרטיות לקווים שזכו בהיתר

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
משרד התחבורה נגד דרישת החרדים/ראובן קסטרו

משרד התחבורה דחה לאחרונה את דרישתם של כמה חברי כנסת מהמפלגות החרדיות לצמצם את פעילות התחבורה הציבורית בשבת. הח"כים פנו לפני כשלושה שבועות למשרד התחבורה, וביקשו להפחית את מספר קווי התחבורה הציבורית המורשים לפעול בשבת בערים שבהן מפעילות העיריות קווים הפועלים גם בסוף השבוע. למרות זאת, מנכ"לית המשרד קרן טרנר-אייל שיגרה אליהם תשובה שלפיה "אין בסמכותו של משרד התחבורה לבטל את ההיתרים שניתנו בעבר על ידי השר".

את הדרישה לעצור את פעילות קווי התחבורה הציבורית בשבת העלו חברי הכנסת לאחר הניצחונות שהשיגו בביטול מתווה הכותל וקידום חוק הגיור. הח"כים – מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור (ש"ס), אורי מקלב וישראל אייכלר (יהדות התורה) – פעלו במסגרת צוות שהוקם מטעם הסיעות החרדיות, שתפקידו לעקוב אחר פעילויות או עבודות המתקיימות בשבת באופן ממוסד. הם התייחסו לקווים ציבוריים הפועלים בשבתות וטענו כי פקודת התעבורה מאפשרת "לשר התחבורה להציל את כבודה של השבת ולהפחית את חילול השבת הציבורי".

עוד בוואלה! NEWS:
יומיים אחרי הפיגוע: הר הבית נפתח למתפללים תחת אבטחה כבדה
המחבל שחוסל במעצרו - ביצע פיגועים כי משפחתו התנגדה לאירוסיו
ללא סיבה: שני בני דודים בארה"ב רצחו צעירים - והסתירו אותם בקבר אחים

הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הפגנת חרדים נגד הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת, בשנה שעברה/ניב אהרונסון

בתגובה, טרנר-אייל מתחה ביקורת מרומזת בתשובתה על כך שהחכ"ים קישרו בין שתי פעילויות – קווים עירוניים הפועלים ביוזמה פרטית מטעם הרשות המקומית באופן שאינו מנוגד לחוק לקווים ציבוריים שקיבלו בעבר היתרים לפעול בשבת. "מדובר בפעילויות שונות באופן מובהק", טענה טרנר-אייל. "הן אינן תחליפיות ואינן משרתות את אותן המטרות והן שונות לחלוטין בהיבט התפעולי".

עוד באותו נושא

חזית נוספת: המפלגות החרדיות מקדמות ביטול תחבורה ציבורית בשבת

לכתבה המלאה

"נבחן תקינות הפעלת הקווים בירושלים"

במכתב ששיגרו ביקשו חברי הכנסת לבדוק כיצד מתנהלת החקירה במשרד התחבורה על הפעלת קווים אלטרנטיביים בירושלים ואם החלו באיסוף ראיות לצורך הגשת כתב אישום. לעניין זה השיבה טרנר-אייל: "על פניו, היות שנראה כי מדובר בהסעה פרטית, הרי שפעילות זו אינו מנוגדת לדין, אך אנו נבחן את ההיבטים ונעדכנכם בדבר תוצאות בחינה זו".

ח"כ אורי מקלב, 3 במאי 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"תשובות המנכ"לית אינן מספקות", ח"כ מקלב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

במפלגות החרדיות נדרשו לאחרונה להנמיך פרופיל תקשורתי בנושאי דת ומדינה, ולכן התייחסות המנכ"לית לא זכתה לתגובות זועמות מדי. ח"כ מקלב אמר לוואלה! NEWS כי "התשובות של מנכ"לית המשרד לא מספקות ולא עונות". לדבריו, משרד התחבורה לא פועל כדי להפסיק את פעילות הקווים בשבת. "כשהגיעה חברת אובר ומשרד התחבורה חשש ממפעילים קיימים, ידעו שם לפעול בכל הכלים המשפטיים", טען מקלב. "כשהציבור החרדי הפעיל קווי נסיעה פרטיים, המשרד פעל בתוקף כדי לסגור אותם. האכיפה הסלקטיבית והשינויים פוגעים במדיניות שהייתה קיימת עד עתה במשרדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully