וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצא למשמרת, תזכרי שאני אוהב אותך": המסרון האחרון של כמיל

יעקב אילון ועדי חשמונאי

16.7.2017 / 13:48

כמיל שנאן, שוטר הסיור מחורפיש, כתב לארוסתו הודעת טקסט רגעים לפני שנהרג בפיגוע בהר הבית: "תמיד תדעי שבשבילך אעשה הכול". אביו קרא להימנע מהכללות: "זה שבני עוולה חסרי אנושיות עשו מה שעשו לבן שלי, זה לא אומר שזה החברה הערבית כולה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

"אהובתי, אני יוצא למשמרת, תמיד תזכרי ותמיד תדעי שאני אוהב אותך ובשבילך אעשה הכול", כך כתב לארוסתו רס"מ כמיל שנאן, שוטר סיור ביחידת הר הבית בירושלים שנהרג בפיגוע שלשום (שישי) בעיר העתיקה יחד עם שוטר נוסף, האיל סתאוי. כך סיפר אביו שכיב שספד לו היום: "ילד מיוחד, ילד יפה, גדל בחממה של אהבה. אהב את כולם, את כל העדות. הוא חלק איתי את היחס הטוב לכל הבריות באשר הן".

שנאן, בן 22, היה אמור לחגוג את אירוסיו ב-15 בספטמבר. "לצערי זה לא התממש", אמר בעצב אביו. "הוא אהב לחיות, לאהוב, רצה להתקדם בחיים, ללמוד, לבנות בית. ראיתי בו את עצמי, הוא היה חלק ממני, כל כך אהבתי אותו והוא את המשפחה". שנאן התגייס לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר הבית. הוא הותיר אחריו אח ושלוש אחיות, אם ואב, חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, חבר מפלגת העבודה ומפלגת העצמאות.

לקריאה נוספת:
אלפים ליוו למנוחות את ההרוגים בפיגוע: "מלחמה מיותרת, הרג מיותר"
הרוגי הפיגוע: כמיל התגייס לפני חצי שנה; האיל הותיר ילד בן שבועיים
שבועיים לפני שנהרג בפיגוע בהר הבית: האיל תועד לאחר לידת בנו

השוטר כמיל שנאן, תושב חורפיש. פייסבוק, צילום מסך
"רצה לבנות בית". רס"מ כמיל שנאן/צילום מסך, פייסבוק
שכיב שנאן בהלווית בנו כמיל שנהרג בפיגוע בהר הבית. צילום: עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
שכיב שנאן, במרכז בהלוויית בנו/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עדי חשמונאי

לדבריו, "בכל מקום שהלך היה מחבק, נוגע, נותן יחס מיוחד לכולם". שנאן ביקש להניח להכללות שהועלו בעקבות הפיגוע, שאותו ביצעו שלושה מחבלים ערבים ישראלים מאום אל-פחם. "אני חש את הכאב והכעס של כולם וקורא לכולם להירגע ולא להכליל. זה ששלושה בני עוולה חסרי אנושיות עשו מה שעשו לבן שלי, זה לא אומר שזה החברה הערבית כולה. נגזר עלינו לחיות יחד, עם כל הצער והכאב". שנאן הסביר כי הוא מאוכזב מהתמהמהות הגינויים של חברי הכנסת הערביים את הפיגוע. "יש לי ציפיות ואכזבה מראשי הציבור הערבי, ואסתפק במילים הללו", הצהיר וסירב להוסיף.

השוטר האיל סתאוי, תושב מרר. פייסבוק, צילום מסך
רס"מ האיל סתאוי, השוטר הנוסף שנהרג בפיגוע/צילום מסך, פייסבוק

שעות לאחר הפיגוע הובאו שנאן ורס"מ האיל סתאוי למנוחות בחורפיש ובמרר. סתאוי הותיר אחריו אישה וילד בן שבועיים, הורים ושלושה אחים. בהלוויות השתתפו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי וח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני).

אסעיד, בן דודו של סתאוי, סיפר כי הוא היה "אדם שאוהב לעזור. בחור שבאמת כולנו מצטערים על מה שקרה לו". לדבריו, "אני מקווה שהאיל והבחור מחורפיש הם ההרוגים האחרונים בעימות הזה. מספיק עם שפיכת הדם. מספיק להתעמת בין העמים ובין מדינות. מלחמה מיותרת, הרג מיותר. מהמקום הזה אנחנו מבקשים להרגיע את הרוחות, לתת לכל עם את המדינה שלו, להגיע להסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully