וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחלוקת בקואליציה: ועדת השרים אישרה את "חוק ירושלים"

16.7.2017 / 11:32

לפי הצעת החוק שיזמו שר החינוך בנט וח"כ מועלם רפאלי, יידרש רוב של 80 ח"כים להעברת שטח בעיר מריבונות ישראלית לגורם זר. ההצעה אושרה לאחר מחלוקות רבות בקואליציה. שר החינוך: "החוק ימנע כל היתכנות לחלוקת העיר"

צילום: מתוף דף הפייסבוק של נפתלי בנט

אחרי המחלוקת בקואליציה ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק "ירושלים מאוחדת" שמקדם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. לפי החוק, שיובא בהמשך להצבעה בשלוש קריאות במליאת הכנסת, העברת שטח בירושלים מריבונות ישראל לגורם זר תדרוש רוב של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל כפי שנדרש כיום. את החוק עצמו יהיה ניתן לבטל ברוב של 61 חברי כנסת ולא ברוב של 80 כפי שנדרש בגרסה המקורית שלו.

"פעמיים עיר הבירה ניצלה מאסון החלוקה שהובילו אהוד אולמרט ואהוד ברק שהחזיקו ברוב זמני בכנסת. זה נגמר", אמר השר בנט. "חוק ירושלים מאוחדת ימנע כל היתכנות לחלוקת ירושלים. אחדות סביב חוק ירושלים מאוחדת יחזק את מעמדנו בעולם וימנע לחצים עתידיים על ישראל". יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שחתומה על החוק הוסיפה כי "בהתחשב בניסיון העבר, שבו שני ראשי ממשלה ניסו לחלק את ירושלים במסגרת הסדר מדיני מסוכן, יש למנוע מראש את הפגיעה בבירת ישראל".

עוד בנושא:
המאבק נמשך: נתניהו בלם את "חוק ירושלים" של הבית היהודי
מ"חוק ירושלים" ל"חוק הלאום": קרב בין הליכוד לבית היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
הדיון על הצעת החוק הגביר את המתח בין הבית היהודי לליכוד. נתניהו ובנט/הארץ, מוטי מילרוד

חוק ירושלים שקידם השר בנט עורר לא מעט מחלוקות בתוך הקואליציה. כפי שנחשף בוואלה! NEWS הליכוד ניסה לבלום את החוק בכנסת, ובתגובה בנט פעל יחד עם השרה איילת שקד ממפלגתו המכהנת גם כיו"ר ועדת שרים כדי לקדם את ההצעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ להפעיל וטו על ההצעה כדי שזו לא תעלה להצבעה והצעד גרר עימות תקשורתי בין השניים. לבסוף, בנט נפגש עם השר זאב אלקין כדי להגיע לסיכומים.

אחרי שהושג סיכום בין שתי המפלגות ההצעה הייתה אמורה לעלות להצבעה בשבוע שעבר, אך ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע כי היות שמדובר בחוק יסוד, הוא דורש לבחון את ההצעה. בקואליציה העריכו כי ההתנגדות של גפני נובעת בין היתר בשל הכעס שיש לו על השר בנט ומפלגתו ביחס לרפורמים בעקבות החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל. גפני וחברי הכנסת בסיעתו - אורי מקלב ויעקב אשר, הודיעו כי התייעצו עם הרב אהרון לייב שטיינמן, וזה הורה להם לתמוך בהצעה.

ההצעה מבוססת על הצעת חוק זהה שהגיש השר לשעבר גדעון סער ב-2007 - עליה חתומים ח"כים רבים מהליכוד, ובהם גם נתניהו, שהיה אז יו"ר האופוזיציה. ההצעה עשויה לעורר מתח מול הממשל האמריקני שמנסה להניע משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, מאחר שהיא מונעת הלכה למעשה כל אפשרות לדון עם הפלסטינים בעניין ירושלים.

עוד באותו נושא

מ"חוק ירושלים" ל"חוק הלאום": קרב בין הליכוד לבית היהודי

לכתבה המלאה
חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטיינמן הורה לתמוך בהצעת החוק. ח"כ גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully