וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן במסר מטריד למתנגדיו: "נכרות את ראשיהם של בוגדינו"

בעצרת תמיכה שנערכה באיסטנבול לרגל שנה לניסיון ההפיכה הכושל במדינה רמז הנשיא פעם נוספת כי הוא שוקל להחזיר את עונש המוות. בהתייחסו לנאשמים במעורבות בניסיון ההפיכה אמר כי "נלביש אותם כמו אסירי גואנטנמו"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בעוד רבבות בטורקיה מציינים שנה לניסיון ההפיכה הכושל במדינה בעצרות תמיכה בממשלו של רג'פ טייפ ארדואן, הבטיח הנשיא הטורקי הבטחה מטרידה עבור מתנגדיו כשאמר שהוא "יכרות את ראשיהם של בוגדיו". במהלך נאום בפני אלפים בעצרת באיסטנבול, שבה התרכזו עימותים רבים ב-15 ביולי 2016, הצהיר ארדואן פעם נוספת כי המדינה שוקלת להחזיר את עונש המוות לחוק.

"קודם כל נכרות את ראשיהם של בוגדינו", אמר בפני ההמון שהניף את דגלי המדינה. "כשהם יופיעו בפני בית המשפט, נגרום להם ללבוש מדים כמו אסירי כלא גואנטנמו", המשיך, בהתייחסו לחשודים במעורבות בניסיון ההפיכה שיגיעו לכדי משפט. הקהל המשולהב, מצדו, קרא "אנחנו חייליו של טייפ (ארדואן)".

עוד בוואלה! NEWS:
שנה להפיכה: "המתנה מאלוהים" שקיבל ארדואן שינתה לנצח את טורקיה
מנסים להתאושש: שנה לניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה
מאות אלפים מחו נגד ארדואן ברחובות איסטנבול: "זכויות, חוק, צדק"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה באיסטנבול לרגל שנה לניסיון ההפיכה, 15 ביולי 2017. רויטרס
ארדואן בעצרת התמיכה באיסטנבול, אמש/רויטרס
יום השנה לציון נסיון ההפיכה בטורקיה. רויטרס
הפגנות תמיכה בשלטון לרגל שנה לניסיון ההפיכה/רויטרס

לפני שנה יצאו מטוסים צבאיים ונכנסו טנקים צבאיים לרחובות טורקיה בניסיון להפיל את ארדואן מהשלטון, אולם בתוך שעות המרד מוגר על ידי הרשויות והאזרחים – שיצאו בהמוניהם לרחובות בתמיכה בארדואן. 249 נהרגו בניסיון לדכא את ההפיכה, לא כולל מוביליה. "שילמנו מחיר, אבל אין מחיר לעצמאות ולעתיד שהשגנו בתמורה להקרבה", אמר אמש ארדואן.

לאחר ניסיון ההפיכה הוכרז מצב חירום במדינה שבמסגרתו נעצרו כ-50 אלף בני אדם ופוטרו מעבודותיהם יותר מ-150 אלף אנשי ציבור. בטיהור האחרון שנערך ביום שישי במדינה פוטרו 7,563 שוטרים, עובדי מדינה ואקדמאים. ארדואן חיזק את מעמדו אף יותר כשזכה במשאל העם להרחבת סמכויותיו מוקדם יותר השנה.

יום השנה לציון נסיון ההפיכה בטורקיה. רויטרס
יום השנה לניסיון ההפיכה בטורקיה/רויטרס

ימים ספורים לאחר ניסיון ההפיכה אמר ארדואן אמר בריאיון לרשת CNN כי העם הטורקי דורש את עונש המוות למעורבים בניסיון ההפיכה הצבאית, אף שהוא בוטל לפני יותר מעשור במדינה. "הרחוב ביקש את זה", אמר. "העם חושב שהטרוריסטים האלה צריכים למות. למה אני צריך לשמור עליהם ולהאכיל אותם בבתי הכלא במשך שנים? זה מה שהאנשים ברחובות אומרים".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה מוקדם יותר לאפשרות שעונשי מוות יוטלו על המעורבים, והבהירה כי טורקיה לא תוכל להצטרף לאיחוד האירופי אם הדבר יצא לפועל. "עונש מוות לא תואם את האפשרות שאנקרה תצטרף לאיחוד", אמרה, וקראה להשית "ענישה מידתית" על מתכנני ההפיכה.

יום השנה לציון נסיון ההפיכה בטורקיה. רויטרס
יום השנה לניסיון ההפיכה בטורקיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully