וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי הצטרף להפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה: "לפרק את הממשלה"

יו"ר מפלגת העבודה הצטרף לכ-2,000 איש בהפגנה שנערכה בסמוך לביתו של מנדלבליט. "ראשי הקואליציה צריכים לגלות אומץ לב ציבורי ולפרק את הממשלה", קרא גבאי. "ראשי הסיעות צריכים לומר לנתניהו את מה שהוא אמר על אולמרט: 'עד כאן'"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

כ-2,000 איש, בהם יו"ר מפלגת העבודה החדש אבי גבאי, הפגינו הערב (שבת) נגד השחיתות השלטונית בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.
"ראשי הקואליציה צריכים לגלות אומץ לב ציבורי ולפרק את הממשלה", קרא גבאי. להפגנה בפתח תקווה הגיעו כמה מאות בני אדם. מארגני המחאה הודיעו כי הפגנות דומות התקיימו בנהריה, ראש פינה, חיפה, חדרה, נתניה, תל אביב, נס ציונה, אשדוד ובאר שבע. בעפולה השתתפו בהפגנה כ-70 בני אדם ובירושלים הפגינו כמה עשרות בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה.

"הגעתי לכאן הערב כדי לחזק ישראלים טובים שמצביעים לכל המפלגות ושמגיעים לכאן מדי שבוע, לפתח תקווה ולמוקדים אחרים בארץ, כדי לומר באופן ברור שהם לא מוכנים לקבל יותר שחיתות", אמר גבאי. "לא שחיתות שלטונית ולא שחיתות אישית ולא שחיתות שמסתתרת מאחורי נהלים מכובסים".

עוד בנושא:
מאות הפגינו בפתח תקווה במחאה על הסחבת בחקירות נתניהו
כ-500 איש הפגינו מול בית היועמ"ש בדרישה להאיץ את חקירות נתניהו
בג"ץ למשטרה: פרשתם באופן שגוי את האיסור להפגין מול בתים פרטיים

הפגנה בפתח תקווה ליד ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. אור רביד
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/אור רביד

לדבריו, "תהליכים משפטיים הם איטיים מטבעם, וצריכים להתנהל בבתי המשפט, אבל ישנם מעשים והתנהגויות שאינם ראויים ברמה המוסרית והציבורית. קיימות עובדות שאין עליהן מחלוקת ובהן מתנות במאות אלפי שקלים ומעורבות עמוקה של בן הדוד בעסקאות הספינות. די בעובדות אלה בכדי שראשי הסיעות יאמרו לנתניהו את מה שהוא אמר על אולמרט: 'עד כאן'". הוא הוסיף כי "יש רגעים שבהם מנהיגי ציבור לא יכולים להתחבא מאחורי פרוצדורות משפטיות. די בהתנהלות הציבורית המושחתת כדי שראשי סיעות הקואליציה יגלו אומץ לב ציבורי, יפרקו את הממשלה, וילכו לבחירות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של גבאי כי "יש מחלוקת על השקרים שאבי גבאי פיזר הערב בהפגנת 'הקרן החדשה' בפתח תקווה, שמטרתה הפעלת לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק. מה שאין מחלוקת לגביו, הוא זה שאבי גבאי עצמו נשלח למעצר בית בפרשת בזק בשנת 2005 וקיבל מבזק יותר מ-50 מיליון שקל מיד לאחר שסיים את עבודתו במשרד האוצר, בה עסק בעיקר בנושאים שקשורים לתקשורת ולבזק".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שהשתתפה בהפגנה אמרה: "בזמן שבובות הראווה מהקואליציה מפנים את גבם לציבור בשם 'נאמנות' לנתניהו, אנחנו עומדים כאן ודורשים צדק. הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח אחריות ציבורית ותסתייג מאדם פרנואיד, מבוהל ואחוז אימה שמנהל את המדינה כקיסר הדואג לעצמו בלבד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה נגד שחיתות שלטונית בכיכר פריז בירושלים, בסמוך לבית ראש הממשלה, 15 ביולי 2017. סמי אלקלעי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סמי אלקלעי

ד"ר עו"ד אליעד שרגא, ראש התנועה לאיכות השלטון, סבור כי הגעתו של גבאי להפגנה פוגעת בה. "הגעתו צובעת את ההפגנה בצבעים פוליטיים ועשו בשכל המפגינים שלא נתנו לו לעלות לבמה". הוא הוסיף כי "התחיל לנוע פה איזשהו גל, מי שמבין בגלים חברתיות ובעצמו מבין שמאדם אחד זה הופך למאה, הופך לאלף ומשם יכול להפוך אפילו לחצי מיליון. מי כמוני שהיה בהפגנת 'מושחתים נמאסתם' לבד ואחר כמה שבועות הגיעו להפגין לחצי מיליון מפגינים. יש כאן הרבה כאב. יש פה הבשלה של הרבה צחנה יוצאת החוצה".

אלוף במיל' דורון רובין שהגיע גם הוא להפגנה אמר כי "תחושת הגועל הגיעה עד למעלה. אי אפשר לשאת את זה יותר. מדובר בגל צונאמי שסוחף אחריו את כל הארץ, את כל המפלגות, ואת כל הגילאים. אני רוצה שלמנהיגים שלי יהיו שיקולים עיניים בקבלת ההחלטות ולא שיקולי בצע כסף ושיקולי שרידות". על העובדה שאלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום נמצא כעת במעצר בית בשל מעורבותו בפרשת הצוללות הוסיף כי "זו תחושה קשה, אין מה להגיד, יכול להתבייש בתור קולגה, קנה את תהילת בעצמו והוא ישלם את חובו בעצמו. מדובר בשבר גדול".

האב השכול יורם טל, אביו של חלל צה"ל, עמרי טל, שנפל בצוק איתן סיפר כי "ערב לפני שבני נפל הוא הסתמס עם ידידה שלו ואמרה לה שהוא מוכן להקדיש את חייו למען המדינה, בבוקר כמה שעות לפני שהוא נהרג הוא אמר לחיילים שלו 'המדינה קוראת לכם'. האם למראות השחיתות עליהם אנחנו שומעים היה שווה לי להקריב את הבן שלי? אנחנו חייבים לנקות את השחיתות בתוכנו".


(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully