וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת ערבים גינו את הפיגוע בהר הבית: "לא לשפיכות הדמים"

15.7.2017 / 18:59

ח"כים מהרשימה המשותפת וממרצ הבהירו שהמאבק של החברה הערבית אינו אמור להיות אלים וטענו שיש לפתוח את שערי מסגד אל-אקצא למתפללים באופן מיידי. "זה הזמן להדגיש שהמשך הכיבוש הוא שורש כל רע", אמרו ח"כים טיבי וסעדי מהרשימה המשותפת

צילום: דוברות המשטרה

חברי כנסת ערבים גינו בסוף השבוע את הפיגוע בהר הבית אתמול (שישי) שאותו ביצעו שלושה מחבלים ערבים ישראלים מאום אל-פחם. בפיגוע נהרגו שני שוטרים, רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש. חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמרו היום בתגובה לפיגוע כי הם קוראים לצעירים בחברה הערבית בישראל שלא להשתמש בנשק.

"המאבק שלנו הוא מאבק לא אלים, גם נגד הכיבוש וגם נגד אפלייתם של האזרחים הערבים בישראל", מסרו השניים. עוד הוסיפו כי הם מצרים על אובדן חיי אדם. "יש להפסיק את שפיכות הדמים כדי שמשפחות והורים לא ישכלו את בניהם ויקיריהם".

לדבריהם, "זה הזמן להדגיש כי המשך הכיבוש, לרבות כיבוש מסגד אל-אקצה הא שורש כל רע. יש לפתוח את שערי המסגד מיד ואין לסגור אותו בפני מתפללים". כמו כן, הם מסרו שעמדת ההנהגה הערבית תמיד הייתה כי שימוש בנשק הוא לא כלי המאבק של האזרחים הערבים בישראל.

עוד בנושא:
השקט הופר: הפיגוע הראשון בהר הבית מאז מהומות 2000
שני שוטרים נהרגו בפיגוע בהר הבית; המחבלים - תושבי אום אל-פחם
לא "עוד מסע הרג": המחבלים מהר הבית ניסו להצית את המזרח התיכון

וואלה! Talk עם אחמד טיבי באולפן 13 ביולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"המשך הכיבוש הוא שורש כל רע". ח"כ טיבי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

אתמול התראיין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לרדיו שמס בערבית ואמר גם הוא ש"מאבקם של האזרחים הערבים הוא מאבק פוליטי ואינו בשום אופן מאבק חמוש". ח"כ עודה האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במצב: "הוא זה שרוצה להפוך את הסכסוך מפוליטי לדתי, ולכן נותן חסות לכניסות פרובוקטיביות של מתנחלים לשטח מסגד אל-אקצא. על הממשלה לכבד את קדושת מסגד אל-אקצא ולאפשר את המשך התפילות במקום. הכיבוש הוא שורש הבעיה, ונאבק בצורה פוליטית ונחושה להביא לסיומו".

גם ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) התייחס אתמול לפיגוע ואמר: "אזרחים ישראלים הרגו היום שוטרים ישראלים בפתחו של מקום קדוש. אין דרך לתאר את הזוועה, או אפילו לנסות להבין אותה. הבחירה בדרך של אלימות והרג היא מעשה שכולו רוע ופחד. עלינו כחברה הערבית בישראל להתנער מאנשים שיצאו מתוכנו. ממי שהשנאה עיוורה אותם עד שבחרו להרוג את בני ארצם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ איימן עודה, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"נתניהו רוצה להפוך את הסכסוך מפוליטי לדתי". ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

רס"מ סתאוי, בן 30 מכפר מראר, שנהרג בפיגוע שירת במשמר הגבול בשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים. הוא הותיר אחריו אשה וילד בן שלושה שבועות, הורים, ושלושה אחים. רס"מ שנאן, בן 22 מכפר חורפיש, ההרוג הנוסף, שירת כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. הוא הותיר אחריו אם ואב, הח"כ לשעבר שכיב שנאן, אח אחד ושלוש אחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully