וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן תשע טבע למוות בבאר שבע; חמאס קרא "להמשיך באינתיפאדה" | כותרות השבת

הילד, תושב העיר שהה בבריכה עם בני משפחתו, שטוענים לרשלנות: "איפה היה המציל?"; הווקף: "איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא"; תושב כפר באזור רמאללה נפצע קל בפיגוע ירי בבנימין | הכותרות שעשו את סוף השבוע

ילד בן תשע טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע

ילד בן תשע טבע למוות היום (שבת) בבריכה ציבורית במתחם בית יציב בבאר שבע. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה הורתה על סגירת הבריכה ולמקום הגיעו חוקרים לאיסוף ממצאים. נסיבות האירוע בחקירה.

הילד, תושב העיר, היה בבריכה עם בני משפחתו, שטוענים כי מדובר ברשלנות. "היו מצילים אבל אנחנו לא ראינו אותם", אמר אפרים שניידר, דודו של הילד שסיפר כי המשפחה עלתה לארץ לפני כעשור מפרו. הוא הוסיף כי המשפחה הגיעה לבריכה בשעות הבוקר ואחרי האוכל נכנס הילד לבריכה. "הילד יודע לשחות, איפה היה המציל? הייתה רשלנות", אמר. "המציל היה יכול להציל אותו. השבוע הוא היה אמור לחגוג יום הולדת עשר ותראו מה קרה".

הווקף: "איבדנו את השליטה על אל-אקצא"; חמאס: "להמשיך באינתיפאדה"

הווקף האסלאמי בירושלים, האחראי על מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא, מסר היום כי "איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא באופן מלא, עקב הצעדים שנקט הכיבוש וסגירת המסגד ביום השני ברצף". זאת, יום לאחר הפיגוע במקום, שבו נהרגו שני שוטרים מירי של שלושה מחבלים, תושבי אום אל-פחם.

דובר חמאס פוזי ברהום קרא היום להמשיך "בהסלמת האינתיפאדה בירושלים ובעימותים עם הכיבוש והמתנחלים בכל נקודות החיכוך להגנה על מסגד אל-אקצא, בכל מחיר". הוא הוסיף כי "בחמאס רואים בחומרה רבה את החלטת ממשלת ישראל לסגור את מסגד אל-אקצא ומניעת קיום התפילות במקום. פשע זה הוא המשך למלחמת הדת נגד הפלסטינים והמקומות הקדושים". ברהום קרא למוסלמים להפגין מול שגרירויות ישראל ברחבי העולם, "כדי ללחוץ על ישראל, שתעצור את הפשעים וההפרות".

גרמניה: "זועמים על מות התיירות במצרים, זו מתקפה מכוונת"

בכירים בגרמניה אמרו היום כי הם "מבוהלים וזועמים" מדקירתן למוות אתמול של שתי אזרחיות גרמניות במצרים, וכינו את המעשה "מתקפה מכוונת על תיירים זרים". השתיים נדקרו למוות במלון זהביה בעיר ררדאה, לחופי הים האדום. באירוע נפצעו שני תיירים אחרים, והדוקר המשיך לחוף סמוך, שם תקף שניים נוספים, לפני שנעצר.

"זו הייתה פעולה ערמומית ופלילית שמותירה אותנו עצובים, מדוכדכים וזועמים", אמרה דוברת מטעם משרד החוץ בברלין. סעוד עבד אל-עזיז, מנהל האבטחה באתר הנופש השני שהיה נתון למתקפה, סיפר כי הדוקר פגע בכל אחת מהנשים שלוש פעמים, באזור החזה, וכי מותן נקבע במקום.

תושב כפר באזור רמאללה נפצע קל בפיגוע ירי בבנימין

אדם נפצע הבוקר באורח קל מרסיסי זכוכית לאחר שירי נפתח אל רכבו בנסיעה בבנימין. הנהג, תושב הכפר ביתין הסמוך לרמאללה, טופל במקום ונזק נגרם לרכב. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור. בתוך הרכב אותרו שני קליעי רובה.

דיווח על התקרית, שבצה"ל מגדירים פיגוע ירי, התקבל בסמוך לשעה 6:30. שתי פגיעות זוהו ברכב שנסע בכביש 465 בין עטרת לאום ספא שבבנימין. נהג הרכב הוא אזרח ברזיל מוסלמי שהתחתן לפני חמישה חודשים עם אישה פלסטינית ועבר לגור עמה בביתין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לאחר הלוויית השוטר: רימון הלם הושלך לעבר מסגד בכפר מרר

אלמונים השליכו אמש רימון הלם לעבר מסגד בכפר מרר שבגליל, מקום מגוריו של השוטר האיל סיתאוי שנהרג בפיגוע הירי בהר הבית. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. המשטרה פתחה בחקירת המקרה, ובוחנת את כל הכיוונים האפשריים - ובהם קשר למותו של סתאוי, שהובא אתמול אחר הצהריים למנוחות בכפר. צוותי החקירה הגיעו למקום ואספו ממצאים מהזירה.

במרר גרים יחדיו תושבים דרוזים, נוצרים ומוסלמים, ואחד מכיווני החקירה הוא זעם שעוררה תושבת מוסלמית בכפר שהעלתה פוסט בפייסבוק שבו שיבחה את "השהידים מאום אל-פחם", שהרגו את שני השוטרים הדרוזים.

11 פצועים בתאונת מיניבוס בכביש 1; בת 18 במצב קשה

11 בני אדם נפגעו אמש בתאונת דרכים בכביש 1 בסמוך למחלף ענבה לכיוון תל אביב. צעירה בת 18 נפצעה באורח קשה, גבר כבן 50 נפצע באורח בינוני ותשעה נוספים נפצעו באורח קל. מבדיקה ראשונית עולה כי מיניבוס התנגש במעקה הבטיחות בכביש. צוותי מד"א מעניקים טיפול ראשוני לפצועים. הצעירה פונתה לבית החולים שיבא שבתל השומר כשהיא סובלת מפגעית ראש, שמונה פצועים נוספים ובהם הגבר בן ה-50 פונו לבית החולים אסף הרופא, ושניים נוספים פונו לבית החולים קפלן שברחובות.

בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית

סוכות האבלים על שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית פורקו אתמול בשעות הערב, בהוראת משטרת ישראל. כוחות שיטור הגיעו לאום אל-פחם, עיר מגוריהם של המחבלים, והנחו את בני המשפחות לפרק את הסוכות.

אחר הצהריים הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על פירוק סוכות האבלים. במהלך היום נראה מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, נכנס לבתי המשפחות של המחבלים. לשלושה קוראים מוחמד ג'בארין, שניים מהם בני 19 ואחד בן 29.

ירדן נגד סגירת הר הבית למתפללים מוסלמים: "הפרה של הסטטוס קוו"

ממשלת ירדן קראה אתמול לישראל לפתוח באופן מיידי את מתחם הר הבית לתפילת מוסלמים, לאחר שהמקום נסגר בעקבות פיגוע הירי שבו נהרגו שני שוטרים. לפי הטענות בירדן, ישראל הפרה את ההסכמים בדבר הסדרי התפילה במקום. "על ישראל להימנע מלנקוט בצעדים שיפרו את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית", אמר דובר ממשלת ירדן מוחמד מומני. עוד הוא הוסיף כי ירדן "דוחה בתוקף כל התקפה על זכויות המוסלמים במקום".

גורמים מדיניים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי ישראל דוחה את ההודעה הירדנית ביחס לפיגוע. "במקום לגנות את הפיגוע בחרה ירדן לתקוף את ישראל, המגינה על המתפללים ושומרת על חופש הפולחן במקום. ישראל לא תסבול פגיעה במקומות הקדושים והיא שומרת על הסטטוס קוו בהם. ראוי שכל הצדדים המעורבים, ובכללם ירדן, ישמרו על איפוק וימנעו משלהוב הרוחות", נמסר מסביבת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully