וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור מיוחד: נערות אפגניות בתחרות רובוטיקה בארה"ב - בזכות טראמפ

15.7.2017 / 12:43

לאחר שבקשתן לאשרת כניסה נדחתה פעמיים התערב הנשיא, והמשרד לביטחון המולדת העניק אישור לכניסת הנבחרת לוושינגטון. "הנערות הללו מייצגות נחישות נוכח התבגרות בצל מלחמה מתמשכת", אמר שגריר אפגניסטן בארה"ב

נבחרת נערות מאפגניסטן הורשתה להשתתף בתחרות רובוטיקה בוושינגטון, 15 ביולי 2017. אי-פי, AP
"רגע נדיר של חגיגה". כמה מחברות הנבחרת בדרכן לנמל התעופה בקאבול, אתמול/AP, אי-פי

נבחרת נערות מאפגניסטן הגיעה היום (שבת) להשתתף בתחרות רובוטיקה בינלאומית בוושינגטון בירת ארצות הברית, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ התערב באופן אישי כדי לאשר את כניסתן. זאת, חרף החלטת הרשויות לסרב לשתי בקשות קודמות שהגישו לקבלת אשרת כניסה למדינה. את פניהן של חברות הנבחרת קיבלו בנמל התעופה דאלס בוושינגטון שגרירת ארצות הברית בפועל באפגניסטן אליס וולס ושגריר אפגניסטן במדינה חמדאללה מוהיב, שבירך על מה שכינה "רגע נדיר של חגיגה" עם הגעת הנערות.

"לפני 17 שנה הדבר הזה לא היה מתאפשר כלל וכלל", אמר מוהיב. "הנערות הללו מייצגות את שאיפותינו ואת הנחישות נוכח התבגרות בצל מלחמה מתמשכת. הן יראו לעולם ולארצן שלהן כי דבר לא ימנע מאיתנו להיות חברים שווים ופעילים בקהילה הבינלאומית". על אף שהרשויות בארצות הברית לא מסרו נימוק רשמי לסירוב הראשוני לכניסת הנבחרת העריך מוהיב, על סמך שיחותיו עם בכירים במדינה, כי הסיבה הייתה חשש שהן יסרבו לחזור לאפגניסטן. בשנים האחרונות אזרחים אפגנים רבים סורבו כניסה למדינה, מחשש שישתקעו בה או שינסו לעבור לתחומי קנדה.

השגרירה וולס אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי אין חשש שהנערות ינסו להישאר בארצות הברית. "הן גאות לחזור לארצן ולהוסיף לשמש מודל לחיקוי לחברותיהן", אמרה. "אנחנו ממשיכים לפעול לכך שאפגניסטן תמשיך להתקדם ליציבות מבחינה פוליטית וכלכלית", הוסיפה. "נשים צעירות כמותן הן העתיד של המדינה".

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
מצרים: שתי תיירות מגרמניה נדקרו למוות באתר נופש; הרקע לא ברור
דיווח: "קצין מודיעין רוסי נכח בפגישה עם טראמפ ג'וניור‎"
אחרי שקיעתה של האימפריה, מקרון מנסה להשיב את צרפת לגדולתה

נבחרת נערות מאפגניסטן הורשתה להשתתף בתחרות רובוטיקה בוושינגטון, 15 ביולי 2017. אי-פי, AP
"העתיד של המדינה". הנערות בדרכן לנמל התעופה בקאבול, אתמול/AP, אי-פי

על אף שאפגניסטן אינה נמצאת ברשימת המדינות בעלות רוב מוסלמי הנכללות בצו ההגירה הזמני של טראמפ סירוב הרשויות להעניק להן אשרת כניסה משך תשומת לב רבה ברחבי העולם. בהתערבות הנשיא פנתה מחלקת המדינה למשרד לביטחון המולדת וזה הפעיל מנגנון מיוחד של "כניסה בערבות" – אישור זמני המשמש לכניסתם של אישים שאינם זכאים ככלל לבוא בשעריה של ארצות הברית. הנימוק שניתן לכך במקרה של הנבחרת היה "תועלת ציבורית משמעותית".

הרובוט שפיתחו הנערות יודע להבחין בשני צבעים, כתום וכחול, ולמיין כדורים בכמה צבעים. הן יתחרו מול נבחרות מ-157 מדינות ברחבי העולם. במהלך ביקורן תיערך קבלת פנים חגיגית לכבודן בשגרירות אפגניסטן. תחת שלטון טליבאן נאסר על נשים לרכוש השכלה במדינה השסועה. לדברי השגרירה וולס, מאז שנת 2002, שנה לאחר שהקואליציה בהובלת ארצות הברית הביסה את טליבאן, גדל משמעותית מספרן של ילדות ונערות הלומדות בבתי ספר במדינה; מכ-900 אלף שמרביתם היו בנים – לכתשעה מיליון נכון לשנה זו, מהן 40% בנות.

בתקופה האחרונה בוחן ממשל טראמפ אפשרויות להגברת הכוח הצבאי המוצב באפגניסטן. שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר אתמול כי ישנה התקדמות בפיתוח האסטרטגיה החדשה במדינה, שבה ישנה נוכחות צבאית אמריקנית מאז 2001 – לאחר אסון התאומים – אך זו "טרם הגיעה לשלביה הסופיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully