וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נגד סגירת הר הבית למתפללים מוסלמים: "הפרה של הסטטוס קוו"

14.7.2017 / 20:05

הממשלה בעמאן הביעה מחאה על ההחלטה לאסור על כניסה להר, בעקבות מות השוטרים בפיגוע הירי: "התקפה על זכויות המוסלמים". גורמים מדיניים: "ישראל לא תסבול פגיעה במקומות הקודשים, ראוי שכל הצדדים ישמרו על איפוק"

מערכת וואלה!

ממשלת ירדן קראה היום (שישי) לישראל לפתוח באופן מיידי את מתחם הר הבית לתפילת מוסלמים, לאחר שהמקום נסגר בעקבות פיגוע הירי שבו נהרגו שני שוטרים. לפי הטענות בירדן, ישראל הפרה את ההסכמים בדבר הסדרי התפילה במקום. "על ישראל להימנע מלנקוט בצעדים שיפרו את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית", אמר דובר ממשלת ירדן מוחמד מומני. עוד הוא הוסיף כי ירדן "דוחה בתוקף כל התקפה על זכויות המוסלמים במקום".

גורמים מדיניים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי ישראל דוחה את ההודעה הירדנית ביחס לפיגוע. "במקום לגנות את הפיגוע בחרה ירדן לתקוף את ישראל, המגינה על המתפללים ושומרת על חופש הפולחן במקום. ישראל לא תסבול פגיעה במקומות הקדושים והיא שומרת על הסטטוס קוו בהם. ראוי שכל הצדדים המעורבים, ובכללם ירדן, ישמרו על איפוק וימנעו משלהוב הרוחות", נמסר מסביבת ראש הממשלה.

עוד בנושא:
תיעוד חדש מהפיגוע: המחבלים מגיחים מהר הבית – ויורים בשוטרים
לא "עוד מסע הרג": המחבלים מהר הבית ניסו להצית את המזרח התיכון
אלפים ליוו למנוחות את ההרוגים בפיגוע: "מלחמה מיותרת, הרג מיותר"

תפילת יום שישי מחוץ להר הבית, יולי 2017. נועם מושקוביץ
"במקום לגנות את הפיגוע בחרה ירדן לתקוף את ישראל". מתפללים באזור העיר העתיקה, היום/נועם מושקוביץ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח היום בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו וגינה בפניו את. לדברי אבו מאזן, הוא "דוחה כל פעילות אלימה מכל צד שהוא, במיוחד במקומות פולחן". את הפיגוע ביצעו שלושה צעירים ישראלים תושבי אום אל פחם. בנוסף לכך, אבו מאזן קרא לנתניהו לבטל את ההחלטה הישראלית לסגור את מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא למתפללים, והזהיר מפני השלכות של צעד כזה. ראש הממשלה הבהיר כי "ישראל תנקוט את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את הביטחון בהר הבית, ללא שינוי בסטטוס קוו". במקביל, נערכות שיחות בין הצדדים ובשיתוף ממשלת ירדן על מנת להגיע להסכמה בנושא.

נתניהו עוד ביקש מאבו מאזן להפסיק את הקריאה, שהופצה בין היתר על ידי ארגון פתח, לעלות להר הבית. מדובר בשיחתם הראשונה של השניים מאז שנתניהו התקשר לאבו מאזן להביע תנחומים על מות אחיו, לפני כשנה. השניים נפגשו גם בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס בחודש ספטמבר.

באזור העיר העתיקה במהלך שעות הצהריים נערכו תפילות ברחובות, במקום במסגד אל-אקצא. בחלק מהמוקדים דווח על עימותים בין פלסטינים לאנשי כוחות הביטחון הישראלים, בעקבות ניסיונות להגיע למתחם המסגד. יתרה מכך, דווח כי נעצר המופתי של ירושלים, שייח מוחמד חוסיין ושוחרר לאחר כמה שעות.

עוד באותו נושא

תיעוד הפיגוע: "המחבל נפגע, התרומם על רגליו - וניסה לירות שוב"

לכתבה המלאה
מוחמד חוסיין, המופתי של איזור ירושלים, במהלך הריסת מלון שפרד בשייח ג'ארח, ינואר 2011. עומר מירון
נעצר לאחר הפיגוע. המפותי שייח מוחמד חוסיין/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully