וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן שוחח עם נתניהו: "מגנה את האלימות בהר הבית"

14.7.2017 / 14:02

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר בשיחה כי הוא "דוחה כל פעילות אלימה מכל צד שהוא, במיוחד במקומות פולחן". הוא דרש לבטל את איסור הכניסה למסגד אל-אקצא. ראש הממשלה: "נבטיח את הביטחון, בלי שינוי בסטטוס קוו". דיווח: המשטרה עצרה את המופתי של ירושלים

צלמים זמניים מורשים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח היום (שישי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגינה בפניו את פיגוע הירי שאירע הבוקר בעיר העתיקה בירושלים, ובו נהרגו שני שוטרים ישראלים. לדברי אבו מאזן, הוא "דוחה כל פעילות אלימה מכל צד שהוא, במיוחד במקומות פולחן". את הפיגוע ביצעו שלושה צעירים ישראלים תושבי אום אל פחם.

בנוסף לכך, אבו מאזן קרא לנתניהו לבטל את ההחלטה הישראלית לסגור את מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא למתפללים, והזהיר מפני השלכות של צעד כזה. ראש הממשלה הבהיר כי "ישראל תנקוט את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את הביטחון בהר הבית, ללא שינוי בסטטוס קוו". במקביל, נערכות שיחות בין הצדדים ובשיתוף ממשלת ירדן על מנת להגיע להסכמה בנושא.

נתניהו עוד ביקש מאבו מאזן להפסיק את הקריאה, שהופצה בין היתר על ידי ארגון פתח, לעלות להר הבית. מדובר בשיחתם הראשונה של השניים מאז שנתניהו התקשר לאבו מאזן להביע תנחומים על מות אחיו, לפני כשנה. השניים נפגשו גם בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס בחודש ספטמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "הפיכת מקום קדוש לזירת פיגוע היא מעשה נתעב"
המחבלים פרסמו תמונה מאל-אקצא: "מחר החיוך יהיה יפה יותר"
תיעוד הפיגוע: "המחבל נפגע, התרומם על רגליו - וניסה לירות שוב"

יו"ר הרשות הפלסטינית בפסגת הליגה הערבית בים המלח, ירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
התבקש להפסיק את הקריאה לעלות להר הבית, חרף האיסור. אבו מאזן/רויטרס

נתניהו קיים לפני זמן קצר הערכת מצב נוספת עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, וראש השב"כ נדב ארגמן. נתניהו הנחה לפרק את סוכות האבלים שהקימו משפחות המחבלים באום אל-פחם, בנוסף הוא גם הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית. ראש הממשלה קיבל עדכון על פעולות החקירה עד כה במרחב הר הבית ובמקומות נוספים.
בדיון הוחלט להמשיך במהלך סוף השבוע את פעולות חקירת הפיגוע בהר הבית. עוד הוחלט שבהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון, ייפתח ההר באופן הדרגתי למתפללים ומבקרים.

באזור העיר העתיקה במהלך שעות הצהריים נערכו תפילות ברחובות, במקום במסגד אל-אקצא. בחלק מהמוקדים דווח על עימותים בין פלסטינים לאנשי כוחות הביטחון הישראלים, בעקבות ניסיונות להגיע למתחם המסגד. יתרה מכך, דווח כי נעצר המופתי של ירושלים, שייח מוחמד חוסיין.

בהודעה רשמית מהממשלה הפלסטינית, נמסר רק גינוי לסגירת מתחם הר הבית, שאף כונה על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים "צעד טרוריסטי". ארגון חמאס, מצדו, בירך על הפיגוע. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי טען כי מדובר ב"תגובה טבעית לטרור הישראלי ולחילול מסגד אל-אקצא, והוא מאשר את המחויבות לאינתיפאדה ואת אחדות עמנו".

עוד באותו נושא

השקט הופר: הפיגוע הראשון בהר הבית מאז מהומות 2000

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל תנקוט את כל הפעולות הדרושות". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

שר הביטחון אביגדור ליברמן טען היום כי "מי שהופך מקום קדוש לזירת פיגוע טרור, מבצע מעשה נתעב שמטרתו להצית אש בין בני הדתות השונות, ולערער את היציבות במדינת ישראל ובאזור כולו". לדבריו, "מדינת ישראל תמשיך להילחם בנחישות, בעוצמה ובלי פשרות במחבלים, בשולחיהם, ובמי שמסית אותם".

יו"ר הבית היהודי נפתלי דרש מנתניהו לכנס ישיבה מיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני, על מנת לדון ב"החזרת הביטחון להר הבית ובחינה יסודית של מדיניות ישראל הנוכחית בהר". הנשיא ראובן ריבלין קרא: "‏מדינת ישראל תגן ביד חזקה על ריבונותה ועל אזרחיה, ולא תיתן לאף גורם להתסיס את האזור ולדרדר אותו למלחמת דמים". כמו כן, הוא מסר כי "זוהי שעתה של המנהיגות הערבית בישראל ואף מחוצה לה להביע עמדה ברורה נגד מתקפה נפשעת זו".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון העריכה כי "משטרת ישראל חייבת להעריך מחדש את סידורי הביטחון במקום, אבל עם כל הכאב, חייבים להיות רגישים ולא לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית". לדבריה, "ההשלכות של שינוי כזה, עלולות להתסיס את כל האזור ולהפוך את הסכסוך מלאומי, לסכסוך דתי עם כל העולם המוסלמי". היא הוסיפה: "הפיגוע הבוקר בהר הבית מזוויע ומהווה עליית מדרגה נוראה משום מיקומו הרגיש".

תפילת יום שישי מחוץ להר הבית, יולי 2017. נועם מושקוביץ
"שינוי עלול להתסיס את האזור". מתפללים מחוץ להר הבית, היום/נועם מושקוביץ
תפילת יום שישי מחוץ להר הבית, יולי 2017. נועם מושקוביץ
מתפללים מחוץ להר הבית, היום/נועם מושקוביץ

בפיגוע נהרגו כמיל שנאן, תושב חורפיש בן 22, והאיל סתאוי, תושב מרר בן 30. השניים התעמתו עם שלושת המחבלים שתקפו את כוח המשטרה באזור שער האריות, ונפגעו במהלך חילופי הירי באזור מתחם הר הבית. הם פונו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותם.

שוטר נוסף נפצע באירוע באורח קל, ופרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו, טופל במקום. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי שלושת המחבלים הבחינו בשוטרים באזור, ירו לעברם ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. התנהל מרדף אחריהם, במהלכו הם נורו ונהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully