וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים נהרגו בהר הבית; שלושת המחבלים נורו למוות

14.7.2017 / 12:10

שלושה מחבלים פתחו בירי באזור שער האריות, בעיר העתיקה בירושלים. הם נמלטו לכיוון המסגד, ובמהלך חילופי אש עם הכוחות בשטח הם נהרגו. שני השוטרים ופצוע נוסף קל פונו לבתי החולים. סגר הוטל על העיר העתיקה והר הבית נסגר למתפללים

צלמים זמניים מורשים

פיגוע בהר הבית - עדכונים אחרונים

• שני שוטרים נהרגו בפיגוע סמוך להר הבית
• שוטר נוסף נפצע באורח קל
• המחבלים פתחו בירי בשער האריות – ונמלטו להר הבית
• סגר הוטל על העיר העתיקה
• תפילת יום השישי בהר הבית בוטלה
• נתניהו כינס דיון עם שרי הביטחון וביטחון הפנים
• חמאס: "הפיגוע הוא תגובה טבעית לטרור הישראלי"
• המשטרה פושטת על בתים באום אל-פחם שממנה הגיעו המחבלים
• ארדן: "פיגוע חסר תקדים של ירי בהר הבית"

שני שוטרים נהרגו היום (שישי) ושוטר נוסף באורח קל בפיגוע ירי במתחם הר הבית, סמוך לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים. שלושה מחבלים, תושבי אום אל פאחם, פעלו בזירה, והם נורו ונהרגו במהלך חילופי אש שהתפתחו עם הכוחות בשטח. נפגע הלם נוסף פונה גם הוא לבית החולים. פרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו, טופל במקום.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי שלושת המחבלים הבחינו בשוטרים באזור, ירו לעברם ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. התנהל מרדף אחריהם, במהלכו הם נורו ונהרגו. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו להעניק טיפול רפואי לפצועים בזירת האירוע, ופינו את הפצועים קשה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"השראה": המפגש המרגש של הרמטכ"ל והשוטר שנפצע אנושות בפיגוע
פיגוע דריסה בגוש עציון: חייל נפצע קל; המחבל נורה ונהרג
פלסטיני ניסה לדקור חיילים במוצב בבנימין ונורה למוות

זירת פיגוע ירי בשער האריות שבירושלים. 14 ביולי 2017. מד"א
זירת הפיגוע, היום/מד"א
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על גופותיהם של המחבלים, תושבי אום אל פחם, נמצאו שני רובי קרל גוסטב ואקדח. בהוראת מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, נסגרו שערי הר הבית ושטח המתחם פונה מאנשים. כמו כן, על פי הוראת מפקד המחוז, לא יתקיימו היום תפילות יום שישי בהר הבית. יתרה מכך, הוחלט על הטלת סגר על העיר העתיקה כולה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך שיחת עדכון בעקבות הפיגוע, בהשתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. נמסר כי "הוחלט לסגור היום את ההר מסיבות ביטחוניות. יתבצעו סריקות כדי לוודא שאין עוד נשק על הר הבית". כמו כן, הובהר: "הסטטוס קוו יישמר".

מפה פיגוע הר הבית. גוגל, מערכת וואלה! NEWS
מפה פיגוע הר הבית/מערכת וואלה! NEWS, גוגל
זירת פיגוע ירי בשער האריות שבירושלים. 14 ביולי 2017. תצפית TPS
זירת האירוע, היום/תצפית TPS

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע, וביצע הערכת מצב, בה אמר כי "מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעויות ברמה המדינית והבינלאומית, ויטופל בהתאם". השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אמר כי הפיגוע הוא "חסר תקדים", ואמר כי המחבלים חיללו את קדושתו של הר הבית. בעקבות הפיגוע, בצה"ל נערכים לעימותים אלימים בגדה.

ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר, פרמדיקים של מד"א שהגיעו על אופנועי מד"א לזירת הפיגוע, סיפרו: "סמוך לשער האריות, השוטרים הובילו אותנו לשלושה פצועים מירי. ראינו שלושה גברים בשנות ה-30 לחייהם כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום".

"הם סבלו מפצעי ירי", המשיכו הפרמדיקים, "הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו, שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול". לדבריהם, "הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים, ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".

זירת פיגוע ירי בשער האריות שבירושלים. 14 ביולי 2017. תצפית TPS
זירת האירוע, היום/תצפית TPS

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, כתב בפייסבוק בערבית כי "שלושה מחבלים ביצעו פעולת טרור נפשעת במתחם הר הבית הקדוש וטימאו אותו. הם נכנסו חמושים וביצעו פיגוע טרור. לפיכך, בזמן הקצר הנתון הזה, כוחות הביטחון נוקטים בצעדים לראות כי אין כלי נשק במקום. אנו רוצים לשמור על חופש לפולחן, וכוחות המשטרה ניסו לשמור על כך. זהו פיגוע טרור שאינו מקובל עלינו, ואנו מקווים שהעולם הערבי כולו יגנה אותו גינוי ברור".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי התייחס גם הוא לפיגוע, ומסר כי: "הפיגוע בירושלים הוא תגובה טבעית לטרור הישראלי ולחילול של מסגד אל-אקצא, והוא מאשר את המחויבות לאינתיפאדה ואת אחדות עמנו". לאחר הפיגוע פשטה המשטרה על בתים בעיר ממנה הגיעו המחבלים.

זירת פיגוע ירי בשער האריות שבירושלים, 14 ביולי 2017. מד"א
זירת הפיגוע, היום/מד"א

לפני כחודש נהרגה שוטרת מג"ב הדס מלכא בפיגוע דקירה באזור שער שכם בירושלים. שלושת המחבלים יצאו מהשער, אחד מהם ניסה לגנוב את נשקה של מלכא, אך היא נאבקה בו. בתגובה הוא דקר אותה כמה פעמים. לוחמים שהיו עמה בזירה ירו בו למוות. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה לעבר מערת צדקיהו וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריהם שבסופו נורו השניים למוות.

מלכא פונתה לקבלת טיפול רפואי, אולם הצוות בבית החולים הדסה הר הצופים נאלץ לקבוע את מותה.

(עדכון ראשון: 7:30)

כלי נשק שנתפסו על גופות המחבלים מפיגוע הירי בשער האריות בירושלים. 14 ביולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כלי הנשק שנמצאו בזירה, היום/חטיבת דובר המשטרה
סכין שנתפסה על גופות המחבלים בפיגוע הירי בשער האריות. 14 ביולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כלי הנשק שנמצאו בזירה, היום/חטיבת דובר המשטרה
הר הבית לאחר הפיגוע בשער האריות וקרב היריות בהר הבית, ירושלים, 14 ביולי 2017. רויטרס
איסור על כניסת מתפללים בהר הבית, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully