וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: רשויות ערביות יקבלו חלק מהכנסות הארנונה מבסיסי צה"ל

14.7.2017 / 0:28

ועדה מיוחדת שהקים משרד הפנים תדון בחלוקה ראשונה מסוגה של ההכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות בגליל ובעמקים. בעקבות המהלך ייאלצו מועצות אזוריות יהודיות להיפרד מחלק מהכנסותיהן

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יוסי אלטר

מועצות אזוריות בצפון שבהן יישובים יהודיים בלבד, ייאלצו בקרוב להיפרד מחלק בהכנסותיהן מארנונה שמשלם משרד הביטחון עבור בסיסי צבא שבשטחן, ולהתחלק בהן עם הרשויות הערביות השכנות. המרכיב זה, כמו גם מרכיבים נוספים, יידונו בוועדה מיוחדת שהקים אתמול (חמישי) משרד הפנים לצורך שינוי בחלוקה ראשונה מסוגה של ההכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות בגליל ובעמקים.

לצד חלוקה מחדש של עוגת ההכנסות מבסיסי צבא, הוועדה גם תשנה את חלוקת ההכנסות מארנונה המתקבלת מאזורי תעשייה בצפון. בראשות ועדת החקירה שהקים משרד הפנים, יעמוד פרץ בן אור ויהיו בה ארבעה חברים. היא תיפגש מדי שבוע וקצב העבודה שלה יהיה מהיר ביחס לוועדות דומות שפעלו בעבר.

הקריטריונים המרכזיים שעל פיהם שוקלת הוועדה את הצורך בחלוקת ההכנסות מבסיסי צבא או אזורי תעשייה הם הימצאות הרשויות בסמיכות או בגבולם של האתרים מניבי הארנונה. קריטריונים נוספים שמהווים שיקול בהחלטות הוועדה הם איזון תמהיל ההכנסות של הרשויות מארנונה – כלומר כמה מהתעשייה וכמה ממגורים – הכנסות לנפש וגובה תקציבי איזון שהמדינה מעבירה.

לקריאה נוספת:
"טרגדיה אדירה": רס"מ יעקב ורב"ט הבטמו נהרגו בתאונת המשאית הצבאית
ראש עיריית אור יהודה תובעת תושב: "מסע השמצות גזעני ושוביניסטי"
לראשונה מאז הפריימריז בעבודה: אבי גבאי ייפגש מחר עם עמיר פרץ

מחווה אלון, אפריל 2014. ערן גילווארג
מרום גליל תוותר על חלק מהכנסותיה מבסיס זה. מחו"ה אלון/ערן גילווארג

הוועדה תדון בין היתר בחלוקת ההכנסות מאזור התעשייה פילון שבגליל העליון. המחנה נמצא בתחום השיפוט של המועצה המקומית ראש פינה, אולם הוועדה תדון בכך שבהכנסות יזכה גם היישוב השכן טובא זנגרייה. רשויות מקומיות שיקבלו חלק מההכנסות הארנונה של המחנה יהיו חצור הגלילית, מבואות חרמון וצפת.

רשות ערבית נוספת שתזכה להכנסות ממחנות צבא הסמוכים לה היא המועצה המקומית טורעאן. היישוב יזכה לחלק מהכנסות הארנונה שמניבים בסיסי צה"ל שמשון וחוות השומר. הבסיסים, שליד מחלף גולני, נמצאים בתחום השיפוט של המועצה האזורית גליל תחתון, שכעת תפסיד חלק מהתשלום הנגבה ממשרד הביטחון.

טורעאן גם תקבל חלק מהכנסות הארנונה של אזור התעשייה קדמת הגליל, שבהן מתחלקות היום טבריה והגליל התחתון. מהכנסות אזור התעשייה אלון תבור, שמהן נהנות היום עפולה ועמק יזרעאל, יקבלו כעת גם הרשויות הערביות שיבלי אום אל-גאנם, דבורייה, איכסאל והמועצה האזורית בוסתן אל-מרג'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בסיס חיל האוויר רמת דוד נמצא מוניציפלית במועצה האזורית עמק יזרעאל. כעת, בעקבות הבקשה שהגישה עיריית מגדל העמק יחולקו ההכנסות גם למגדל העמק, ולמועצות המקומיות זרזיר ורמת ישי. לטענת מגדל העמק, יש לחלק מחדש את ההכנסות מהבסיס בשל מפגעי רעש ואוויר שממנה סובלת העיר, כמו גם מגבלות תכנוניות שחלות על העיר בשל הסמיכות לבסיס, סיכון ביטחוני בעיתות חירום ומעמדה הסוציו-אקונומי, בהשוואה למעמדה של עמק יזרעאל.

המועצה האזורית מרום גליל תוותר על חלק מהכנסותיה מבסיס מחו"ה (מרכז חינוך והשכלה) אלון לטובת המועצה המקומית מראר. מראר גם תתחיל לקבל חלק מהכנסות הארנונה של בתי הכלא חרמון וצלמון, כמו גם המועצה המקומית עילבון. הכנסות אלה עד היום הועברו לידי מרום גליל.

(עדכון ראשון: 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully