וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס לזכר חללי צוק איתן: מי שירים עלינו יד - ייענה בעוצמה

13.7.2017 / 17:47

ראש הממשלה ונשיא המדינה משתתפים בטקס בהר הרצל לציון שלוש שנים למבצע. "איננו משלימים עם פגיעה כלשהי בריבונותנו", אמר נתניהו. ריבלין: "מצרים על מצבם של תושבי עזה, אך כל עוד חמאס מנהל את עזה - היא לא תשוקם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר
טקס לזכר נופלי מבצע "צוק איתן" במלאות שלוש שנים למבצע  13 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בהיכל הזיכרון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו משתתפים היום (חמישי) בטקס לזכר חללי מבצע "צוק איתן" בהר הרצל, שבימים אלה מציינים שלוש שנים מאז שהתנהל. "איננו משלימים עם פגיעה כלשהי בריבונותנו – לא בדרום, לא בצפון, לא בשום מקום", אמר נתניהו. "שקט ייענה בשקט. אבל מי שיניף את ידו עלינו – נתקל בתגובה נחרצת ועוצמתית. אויבנו יודעים זאת, אויבנו ברצועת עזה יודעים זאת שבעתיים".

"משפחות יקרות, חייהם של 68 חיילים אהובים ועוד חמישה אזרחים אהובים, כולל דניאל בן הארבע, נגדעו במבצע, נכרתו באבחה, חיים צעירים ויפים וכל כך מבטיחים. מצטרף אליהם נופל נוסף, חגי בן ארי. המחויבות שלנו להחזיר הביתה את אורון שאול והדר גולדין שרירה וקיימת. לא נרפה מהמשימה הזו, עד שהיא תושלם בהצלחה. איננו מרפים מהמשימה הקדושה הזאת. לרבות, בימים האחרונים. כך גם באשר לאברה מנגיסטו והישאם א-סייד, אזרחים ישראלים המוחזקים ברצועת עזה, בידי אויב אכזר", הוסיף נתניהו.

טקס לזכר נופלי מבצע "צוק איתן" במלאות שלוש שנים למבצע  13 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצרים גם על תושבי עזה". ריבלין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא ריבלין אמר בטקס כי "אנו יודעים שמבצע צוק איתן לא יהיה, כנראה, העימות האחרון. אנחנו נלחמים בארגון טרור, ארגון טרור שהוא אכזרי, קיצוני ורצחני. אנו מוכנים וערוכים לתת מענה לכל תרחיש ולכל איום. אין לנו עניין בהסלמה".

ריבלין התייחס בדבריו גם למשבר ההומניטרי בעזה. "אנחנו מצרים גם על תושבי עזה שנמקים וכורעים תחת העול, וחיים ללא חשמל כמעט, בהיעדר תשתיות ראויות של מים, רפואה וחינוך. אולם, שיקום עזה מחייב את השבת בנינו הביתה והפסקת כל עוינות כלפי ישראל.

"כל עוד חמאס, ארגון טרור שפועל להשמדת ישראל, שלא מכבד חיי אדם, שלא מכבד זכויות אדם, ארגון רצחני ואכזרי שמנהל את עזה - עזה לא תשוקם. כל עוד חמאס ימשיך לעשות שימוש ציני בסיוע ההומינטרי שהוא מקבל ויפנה אותו להתחמשות ולהתעצמות צבאית על חשבון דאגתו לאזרחיו, שבהם הוא משתמש כבני ערובה - עזה לא תשוקם. מכובדיי, יקיריי, משפחות יקרות, אתם איבדתם את היקר מכל. אין שיעור לכאבכם".

טקס לזכר נופלי מבצע "צוק איתן" במלאות שלוש שנים למבצע  13 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס לזכר נופלי מבצע "צוק איתן" במלאות שלוש שנים למבצע 13 ביולי 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully