וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני בית שמש מגבים את הירי בכלבים: "חיי אדם קודמים"

13 רבני קהילות בעיר הבהירו כי התורה מתנגדת לצער בעלי חיים, ואולם לטענתם במצב שקיימת "סתירה בין חיי אדם לצער בעלי חיים, מעדיפה התורה את חיי האדם שנברא בצלם". תנו לחיות לחיות: "האם זהו הפתרון המוסרי? היהודי?"

צילום: פייסבוק, "בחדרי חרדים", Maya Binenfeld, משרד החקלאות וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

אחרי הסערה בעקבות החלטת עיריית בית שמש לירות בכלבים משוטטים, פרסמו הבוקר (חמישי) 13 רבני קהילות בעיר גילוי דעת התומך בירי. על ההחלטה פורסם בתחילת השבוע בעמוד הפייסבוק של העירייה, שהסבירה את החלטתה בכמה תקיפות שאירעו לדבריה בזמן האחרון.

"טוב השם לכל, ורחמיו על כל מעשיו", פתחו הרבנים בציטוט מתהילים וכתבו כי "השם מרחם על כל בריותיו. חכמי ישראל קבעו שגרימת צער לבעלי חיים אסורה, והגמרא מספרת שרבי יהודה הנשיא נענש כאשר לא ריחם על בעלי חיים. גדולי ישראל אף יצאו נחרצות נגד ציד של בעלי חיים, וקבעו שאין זו דרכם של יהודים שהם רחמנים בני רחמנים. אולם במקום שבו יש סתירה בין חיי אדם לצער בעלי חיים ולהריגתם, מעדיפה תורת ישראל את חיי האדם שנברא בצלם אלוקים".

מסיבה זו, הרבנים טענו כי מותר לירות בכלבים המשוטטים. "אנו מברכים את העירייה והרשויות הפועלות בנחישות לנטרול האיום המידי על חיי התושבים, לצד בחינת חלופות שבהן אין סתירה בין חיי אדם לחיי שאר הבריות", הוסיפו. בין הרבנים החתומים על המכתב רב קהילת "משכן שילה" הרב דוד בגנו, ראש ישיבת "אורות התשובה" הרב מאיר גואטה, ורב קהילת "ביאלה שטיבעל" הרב כרמי ישראל גרוס.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות גיוס כספי הערבות: הישראלי העצור בתאילנד יישאר בכלא
האם זו החברה החדשה? פוטין כמעט חשף אישה מסתורית שהחביא ברכב שלו
אפליה עדתית בחינוך החרדי? יהדות התורה: "הסיבה היא רקע דתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיי אדם קודמים", כתבו הרבנים. כלב משוטט בבית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מייסדת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, התייחסה למניעים ההלכתיים העומדים מאחורי המהלך, אך כדי לתקוף את שר החקלאות אורי אריאל ("הבית היהודי"). במכתב ששלחה לו היום כתבה: "אני חוששת שהתנגדותך לפתרון ההומני שאנו מציעים נובע מהתנגדותך לעיקור וסירוס בעלי חיים מטעמי הלכה", כתבה לו. "האם הפתרון המוסרי, היהודי, הוא לירות בכלבים, חלקם היו עד לא מזמן כלבי בית שננטשו, במקום לפחות לתת הזדמנות לפתרון ארוך טווח שלא גורם סבל לאף בעל חיים?". צעד נוסף נגד הירי בכלבים היה הגשת עתירה לבית המשפט העליון בנושא על ידי מייסד מפלגת "צדק לכל", עו"ד יעקב כשדי. מטרת המפלגה היא "מהפכה במאבק למען בעלי החיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
להקות כלבים משוטטים בבית שמש. מערכת וואלה! NEWS
את ההיתר קיבלה העיריה ממשרד החקלאות. כלב משוטט בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS

עיריית בית שמש קיבלה לאחרונה היתר ממשרד החקלאות לירות בכלבים משוטטים. בפוסט שפרסמה בתחילת השבוע בעמוד הפייסבוק שלה, עוררה העירייה זעם רב כשהודיעה שיחידת הפיקוח על הצומח והחי של משרד החקלאות (פיצו"ח) צפויה לעשות שימוש ברובי ציד בימים הקרובים ברחבי העיר, ולכן על תושבי העיר לשמור על כלביהם. הגולשים תהו מדוע העירייה לא פותחת מכלאה, משווקת ימי אימוץ או מסרסת ומעקרת בעלי חיים כפי שקורה ברשויות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully