וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יריבים פוליטיים והתקשורת חברו יחד כדי להרשיע אותי"

ראש הממשלה קרא למקורביו, כולל שרי ליכוד וח"כים, לצאת לקמפיין תמיכה בו, על רקע הפרשות הפליליות שבהן נקשר שמו. במקביל, נסיעתו המדינית לצרפת ולהונגריה נדחתה. מיקי זוהר צייץ: "אנחנו יוצאים למתקפה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, מעריב וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (חמישי) מגורמים בסביבתו הקרובה, כולל שרי ליכוד וחברי כנסת המקורבים אליו, לצאת לקמפיין תמיכה בו. זאת, במסגרת התייעצות שכינס, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, על רקע הפרשות הפליליות שבהן נקשר שמו של נתניהו בעת האחרונה ופרסום דוח מבקר המדינה בעניין ניגוד עניינים בשבתו כשר התקשורת, ולקראת מה שהוגדר על ידי אחד ממקורביו של ראש הממשלה כ"בליץ תקשורתי".

נתניהו הציג בפגישה את גרסתו לפרשת הצוללות ולדוח המבקר, ואמר כי מדובר ב"קמפיין של יריבים פוליטיים וכלי תקשורת, שחברו יחד כדי להרשיע אותי, למרות שחפותי עדיין עומדת, וכדי להפיל אותי ואת הליכוד". ראש הממשלה עוד ביקש ממקורביו "להתגייס להגנה על האמת נוכח מסע ההכפשה המתוזמן שמתנהל בתקשורת", והוסיף: "אי אפשר להאשים את ראש הממשלה בכל חקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון ל-CNN: מאמין שנתניהו יואשם, יש יותר מדי נושאים שנחקרים
הותר לפרסום: עו"ד דוד שמרון המקורב לנתניהו נחקר בפרשת הצוללות
פרשת הצוללות: "בקרוב יצטרך נתניהו להסביר פרטים שעלו בחקירות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"מאחורי מסע ההכפשות הזה אין שום עובדות". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

"מאחורי מסע ההכפשות הזה אין שום עובדות", עוד הוסיף ראש הממשלה. "בדיוק ההפך הוא הנכון". הוא ציין כי בפרשת הצוללות הוא כלל אינו חשוד, והוסיף כי "בעניין בזק, משרד המשפטים קבע בדוח כי 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת'".

לפגישה הוזמנו השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואופיר אקוניס, יו"ר הקואליציה דוד ביטן והח"כים יואב קיש, אמיר אוחנה ומיקי זוהר. השרים זאב אלקין, יריב לוין ויובל שטייניץ הוזמנו גם הם, אולם לא הגיעו – השניים האחרונים לאחר שהודיעו כי לא יהיו יכולים לנכוח בשל שיקולי לוח זמנים. נתניהו הודה למקורביו על "תמיכתם הברורה" בו, והדגיש כי "התשובה הטובה ביותר למסע השקרים היא לומר בקול ברור את האמת".

בתוך כך, על רקע פרשת הצוללות ודוח המבקר, ראש הממשלה דחה את יציאתו לנסיעה מדינית לצרפת ולהונגריה, מיום שישי למוצאי שבת. לפי התכנון המקורי, נתניהו היה אמור להמריא לפריז ביום שישי, ולשהות שם במהלך סוף השבוע. הסיבה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה לדחיה היא כדי להימנע מחילול שבת וכדי שיוכל "להגיע רענן" לאירוע לציון 75 שנים לגירוש יהודי צרפת, שבו הוא אמור להשתתף ביום ראשון בבוקר לצדו של הנשיא עמנואל מקרון. היום בצהריים נמסר מלשכת נתניהו כי ההמראה נדחתה למוצאי שבת באזור חצות, מבלי שנמסרה סיבה רשמית לדחייה.

עוד בוואלה!

מחאת קצבאות הנכים נמשכת: חסימות כבישים בכניסות לאשדוד

לכתבה המלאה
מירי רגב בטקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
"לומר בקול ברור את האמת". רגב/ניב אהרונסון

אכן, בשעות שלאחר הפגישה מיהרו כמה מחברי הכנסת לפרסם הודעות תמיכה בנתניהו ברשתות החברתיות. ח"כ יואב קיש כתב בטוויטר: "לא ניתן ל'ביבי אשם עד שתוכח חפותו' להשתרש בשיח התקשורתי, שמטרתו בשיתוף פעולה עם השמאל להפיל את ראש הממשלה בלי לעבור בקלפי". לכך השיב לו ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "יואב, אם אין בעיה, מדוע ראש הממשלה לא מכנס מסיבת עיתונאים - אלא שולח אתכם עם דף המסרים?".

מיקי זוהר צייץ דברים דומים: "אנחנו יוצאים להתקפה, נמאס מכל ההכפשות הבלתי נסלחות כלפי ראש הממשלה. צריך לחדול מהגישה הבלתי נסלחת הזו בה ראש הממשלה תמיד אשם עד שלא יוכח אחרת". כך גם דוד אמסלם: "מנסים להפיל את הליכוד באמצעות נתניהו. רוצים לקבע בתודעה שראש הממשלה מושחת למרות שחפותו עומדת. זו סוגיה ליכודית וכולנו צריכים לבלום את הקמפיין הזה".

במקביל, בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר בארבעה ימים את מעצרם של אבריאל בר יוסף, ממלא המקום לשעבר של ראש המועצה לביטחון לאומי, ושל איש העסקים מיקי גנור, החשודים במעורבות ב"פרשת הצוללות". תת-אלוף (במיל') בר יוסף נחקר בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, לאחר שנעצר ביום שני עם חשודים נוספים בפרשה המכונה "תיק 3000". גנור חשוד שתיווך בעסקה.

זאת, במסגרת צעדי החקירה הנוספים שננקטו השבוע, כולל מעצרו של עורך הדין דוד שמרון וחקירתו במסגרת אותה הפרשה. על שמרון, פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה, שנחשב איש סודו, נאסר ליצור קשר עם נתניהו. כמו כן, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עשויים לזמן בימים הקרובים את ראש הממשלה למסור עדות במסגרת הפרשה, אף שהוא עצמו אינו חשוד במעורבות בה.

פרשה נוספת, "תיק 1000", עוסקת במתנות שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים שעמם הוא מיודד, בהם ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן. תיק 2000 עוסק בשאלה אם ראש הממשלה קידם בשיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס מהלך שיביא לפגיעה ב"ישראל היום", באמצעות הצעת החוק הקרויה על שם העיתון החינמי, בתמורה לסיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" לפני הבחירות בשנת 2015.

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו הוארך. גנור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ

אמש טען נתניהו כי דוח המבקר בנושא משרד התקשורת הוא "עוד ניסיון סרק לייצר פרשייה יש מאין נגד ראש הממשלה". הדוח עסק בין היתר בעובדה כי לא הצהיר על קשריו עם בעל השליטה בחברת "בזק" שאול אלוביץ'. בדוח קבע המבקר כי לא ניתן לשלול כי בעת כהונתו כשר התקשורת, נתניהו נמנע מלשוחח עם אלוביץ' על נושאים הקשורים לבזק.

"ראש הממשלה לא הסתיר שום דבר", נמסר מלשכתו. "ביחס לאלוביץ', היו לו יחסי ידידות ולא מעבר לזה, אך כשהדבר הועלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ראש הממשלה פעל על פי ההנחיות וההוראות שניתנו לו. כל ההחלטות שהתקבלו על ידו ביחס לשוק התקשורת, גם לפני כן, היו אך ורק בהתאם להמלצות של גורמים מקצועיים, כשטובת הציבור בלבד עומדת לנגד עיניו".

הפגנה בפתח תקווה נגד מנדלבליט 1 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"עוד דמוקרטיה כזו ואבדנו". הפגנת מחאה נגד מנדלבליט בתח תקווה/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע התייחס היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקירותיו של ראש הממשלה. "בהפגנה שנערכה אתמול בפתח תקווה, כך הראו לי היום, נתלה שלט בזו הלשון: 'ביבי אשם – עד שתוכח חפותו. על החתום: המחנה הדמוקרטי – הדמוקרטים'. עוד דמוקרטיה כזו ואבדנו. כל מי ששלטון החוק יקר ללבו צריך להתנער מהם", אמר, בהתייחס להפגנות שנערכות מחוץ לביתו בכל מוצאי שבת נגד הימשכות חקירותיו של נתניהו.

"אף אדם איננו חסין מחקירה, גם אם הוא ראש ממשלה. אולם, לכל נחקר יש זכות להליך הוגן, גם אם הנחקר הוא שר או אפילו ראש ממשלה. אותו דין, אותם כללים ואותו צדק יהיה לכולם, פשוטי עם כשועי ארץ. כך היה וכך יהיה", אמר מנדלבליט. "כפי שאמרתי מספר פעמים בעת האחרונה, אני מוצא לנכון לשוב ולציין: לא תהיה פשרה על המקצועיות שלנו. שום רעשים לא ישפיעו. המהירות חשובה מאד, אבל המקצועיות חשובה יותר. בסופו של יום, כל החלטה שאקבל תובא בפני הציבור, על נימוקיה".

(עדכון ראשון: 11:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully