וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכות מעצר בפרשת הצוללות: "ראיות בהיקף נרחב, חומר רב נאסף"

13.7.2017 / 12:31

בית המשפט האריך עד יום שני את מעצרם של סגן יו"ר המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, ושל המתווך בעסקה מיקי גנור. השופטת הביעה שביעות רצון מכך שחומרי החקירה לא הופצו בתקשורת

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של אבריאל בר יוסף, ממלא המקום לשעבר של ראש המועצה לביטחון לאומי, ואת מעצרו של המתווך בעסקה מיקי גנור, החשודים במעורבות בפרשת הצוללות. תת-אלוף (במיל') בר יוסף וגנור נחקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, לאחר שנעצרו ביום שני עם חשודים נוספים בפרשה המכונה "תיק 3000".

השופטת ענת רון ציינה כי מעצרו של בר יוסף מתחייב בשלב זה של החקירה, והביעה שביעות רצון מכך שמרבית החומר שנאסף לא הופץ בתקשורת. "התקשורת עסקה לא מעט בפרשה זו. יחד עם זה, למרבה השמחה, מרבית החומר הרב שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת, אלא מצוי עדיין בשלב זה כפי שראוי שיהיה בקלסרי המשטרה בלבד", אמרה. "נאספו ראיות, עדויות, מסמכים, בהיקף רב וגדול כמקובל בחקירות מעין אלה". לדבריה, בידי החוקרים חומר רב שטרם נחשף.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: עו"ד דוד שמרון המקורב לנתניהו נחקר בפרשת הצוללות
גל מעצרים בפרשת הצוללות: הערכה - החוקרים ינסו לגייס עד מדינה
פרשת הצוללות: שישה חשודים, בהם מקורב לנתניהו, עוכבו לחקירה

הארכת מעצרו של אבריאל בר יוסף בבית משפט השלום ראשון לציון, 13 ביולי 2017. אבי כהן
אבריאל בר יוסף בבית המשפט, היום/אבי כהן

בהמשך השופטת שאלה את חוקרת המשטרה בדיון, אור זולייאט, אם גנור סיפר בחקירתו על קשרי החברות שלו עם בר יוסף, והחוקרת אישרה. השופטת ציינה עוד כי החשד נגד גנור התחזק בעקבות החקירה - והחליטה על הארכת מעצרו בארבעה ימים.

בעקבות פרסומים בימים האחרונים הקושרים לפרשה גם את עורך הדין יצחק מולכו, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר עורך דינו מיכאל ראבילו כי "בימים האחרונים התפרסם כאילו מולכו היה בקשר כלשהו עם הגרמנים בנושא אספקת הצוללות, בין אם לישראל או למצרים". לפי הפרסומים, מולכו נכח בדיונים בהם דובר על העברת כלי שיט למצרים.

"עו"ד מולכו מעולם לא טיפל ואינו מטפל בשום היבט הקשור בנושא הצוללות", הדגיש עורך דינו, "ואף פעם גם לא קיבל הנחיה מראש הממשלה או כל גורם אחר בעניין זה. הדברים שנאמרו ופורסמו הם כזבים חסרי שחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד שמרון בחקירתו/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

במסגרת ההתפתחויות בפרשת הצוללות, מסר השבוע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עדות בלהב 433. לפיד היה שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בעת עסקת רכש הצוללות מהחברה הגרמנית "טיסנקרופ". בנוסף לכך, הגיעו אמש חוקרי המשטרה למשרד רשות שדות התעופה, שם משמש אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום כיו"ר, ואספו מסמכים. מרום נחקר גם הוא בפרשה.

אתמול שוחרר עו"ד רונן שמר, הקשור גם הוא לפרשה, וחשוד כי גרס מסמכים רבים הקשורים לפרשה בהוראתו של גנור. אתמול גם נחקר שוב פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, שבצאתו מהחקירה בלהב 433 אמר כי "משטרת ישראל עושה את עבודתה באופן מכובד מאוד". הוא הוסיף: "אני לא פרשן. אני בעיצומה של חקירה, צריך לכבד את המשטרה. אני לא יכול לומר שום דבר או להפר שום כלל".

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
גנור בהארכת מעצר השבוע/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ

המשטרה אסרה על שמרון, שנחשב איש סודו של נתניהו, ליצור קשר עם ראש הממשלה, כשחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עשויים לזמן בימים הקרובים את נתניהו עצמו למסור עדות במסגרת הפרשה, אף שהוא עצמו אינו חשוד במעורבות בה.

במשטרה סירבו להתייחס לחקירת שמרון. פרקליטו, עו"ד עמית חדד, אמר כי "אנחנו מניחים, על פי פרסומים בעיתונות, כי ראש הממשלה עשוי למסור עדות, ולכן דוד נמנע מלשוחח איתו". עוד מסר עורך הדין כי "במידה רבה, עו"ד שמרון חש הקלה על כך שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק".

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully