וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: הממשלה הודיעה כי תסיר כרזות נגד איל ההון ג'ורג' סורוס

13.7.2017 / 5:00

לקראת אליפות העולם בשחייה שתיפתח במדינה בסוף השבוע יוסר הקמפיין נגד המיליארדר שקרא לקלוט פליטים במדינה. ארגונים יהודיים ביקרו את הקמפיין בשל "נימה אנטישמית". פעילי אופוזיציה לא חיכו לממשלה והחלו להסיר שלטים בעצמם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(הקמת גדר נוספת בגבול הונגריה לחסימת כניסת פליטים, בחודש מרץ)

ממשלת הונגריה הודיעה אמש (רביעי) כי תסיר עד לסוף השבוע את הכרזות שנתלו ברחבי בודפשט נגד איל ההון ג'ורג' סורוס, בגין קריאתו לקבלת פליטים. הכרזות נתלו על לוחות מודעות ובתחנות רכבת ולוו בקמפיין מודעות טלוויזיוניות שזכה לביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים במדינה ומחוצה לה בשל נימה אנטישמית שעלתה ממנו. אחת הכרזות שנתלו בבירה מראה את תמונותו של סורוס מחייך כשלצדה הכיתוב "לא נאפשר לסורוס להיות זה שיצחק אחרון".

סורוס, יהודי יליד הונגריה המחזיק באזרחות אמריקנית, הוא מיליארדר התומך ברעיון של "חברה פתוחה" ומוכר כתורם לארגוני חברה אזרחית המקדמים ערכים של זכויות אדם וכן לגופים פוליטיים המזוהים עם השמאל. הוא התבטא בעבר בזכות קליטת פליטים ומהגרים בהונגריה; דבר המתנגש עם שאיפתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן ל"חברה א-ליברלית".

לקריאה נוספת:
הונגריה אישרה לרכז מהגרים במחנות מעצר: "סוס טרויאני של טרור"
הונגריה: הפרלמנט דחה את החוק שימנע קליטת פליטים במדינה
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"

פעילי אופוזיציה מסירים שלטי חוצות נגד איל ההון ג'ורג' סורוס בבודפשט בירת הונגריה, 12 ביולי 2017. אי-פי, AP
פעילי אופוזיציה מסירים כרזות נגד סורוס בבודפשט, אתמול/AP, אי-פי

היקף הקמפיין שמקדמת הממשלה מוערך בכ-21 מיליון דולר, ובשבועות האחרונים כמעט שלא היה ניתן לחמוק ממנו ברחובות בודפשט. הכרזות צפויות להיות מוסרות לקראת אליפות העולם בשחייה שתיפתח בסוף השבוע במדינה, ונחשבת לאירוע הספורט הגדול ביותר שאירחה הונגריה. בשבוע הבא אף צפוי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לבקר בבודפשט ולהיפגש עם אורבן.

סורוס, שבחודש שעבר האשים את אורבן בהקמת "מדינת פשע מאורגן", הודה למבקרי הקמפיין נגדו. "אני חש דאגה בשל השימוש של השלטונות בהונגריה בדימויים אנטישמיים כחלק מקמפיין התעמולה המכוון שלהם", מסר סורוס שלשום בהצהרה רשמית. "אך באותה מידה אני נרגש מכך שאזרחים רבים והנהגת הקהילה היהודית במדינה יצאו נגד הקמפיין".

חתימה על הצהרה משותפת בתום כינוס מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, רומא, 25 במרץ 2017. רויטרס
ראש ממשלת הונגריה אורבן/רויטרס

על אף ההודעה על הסרת הכרזות הצפויה בימים הקרובים, פעילי אופוזיציה אמרו כי יסירו את הכרזות בעצמם. "אם אכן הממשלה מסירה את הקמפיין בשל הביקור בעולם לקראת אליפות השחייה הדבר רק חושף את המוסר הכפול של מפלגת השלטון", נמסר בהודעת מפלגת האופוזיציה "יחד". כ-20 מפעילי המפלגה החלו כבר אתמול להסיר שלטים וכרזות נגד סורוס בבודפשט.

"זו הרגשה נפלאה לעשות זאת באור יום", אמר גיאורגי קובר, חבר מועצת המפלגה. "אני גאה להיות מסוגל לפעול נגד הממשלה". בהודעת מפלגת השלטון "פידס" נמסר כי מפלגות האופוזיציה "מגנות על אדונן" בפעולתן נגד הקמפיין. "אזרחי הונגריה הבהירו כי אינם רוצים לקחת חלק ב'תכנית סורוס' לקלוט מהגרים", נמסר עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully