וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורמים רוסיים קיימו שיחות עם מקורבי טראמפ כבר ב-2015"

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי המודיעין האמריקני חשף כי גורמים המקושרים לקרמלין נפגשו עם מקורבים לנשיא מחוץ לארה"ב, כמה חודשים לפני כניסתו למרוץ. אז לא היה ברור כיצד לפרש אותן, אך השיחות הללו ייבדקו בידי חוקרי ההתערבות הרוסית בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט: "אנשי טראמפ השיגו מידע מהרוסים")

סוכנויות המודיעין של ארצות הברית החלו לזהות עוד באמצע 2015 שיחות שבהן גורמים רוסיים שוחחו עם מקורביו של דונלד טראמפ, כמה חודשים לפני שהנשיא העתידי הכריז על כניסתו למרוץ - כך דיווח אמש (רביעי) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". גורמים אמריקניים בעבר ובהווה אמרו כי הגורמים הרוסיים שוחחו על מפגשים שהתקיימו מחוץ לארצות הברית בין נציגים רשמיים ממוסקבה לבין אנשי עסקים ויועצים הקשורים לטראמפ.

לא ברור באילו מקורבים של טראמפ מדובר או אם היה להם קשר לשאיפותיו להתמודד על התפקיד. לפי אותם הגורמים, סוכנויות המודיעין לא עקבו אחרי מקורביו של טראמפ, אלא השיגו את המידע באמצעות ריגול שגרתי אחרי רוסיה, שכולל מעקב אחרי שיחות טלפון ומיילים וכן מידע ממרגלים.

לקריאה נוספת:
טראמפ מגן על בנו: "הוא חף מפשע, זה ציד מכשפות"
גורם אמריקני בכיר: פגישת טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסייה תיחקר
לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה": המיילים של טראמפ ג'וניור נחשפים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
השיחות התגלו בריגול שגרתי, ולא בחקירה ממוקדת בנשיא לעתיד. טראמפ/רויטרס

הדיווח מגיע לאחר שבנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ג'וניור, פרסם תכתובות מיילים שלו עם איש יחסי ציבור בריטי שקישר אותו לעורכת דין רוסייה, שלכאורה פעלה מטעם הקרמלין והייתה מוכנה לספק לו מידע מכפיש על הילרי קלינטון ביוני אשתקד. טראמפ ג'וניור חשף את תוכנם של המיילים לאחר פרסומם ופרסום הפגישה ב"ניו יורק טיימס", בתחילת השבוע. לדבריו, לא היה דבר שאינו כשורה באותה פגישה, אך הוא צפוי להעיד בקרוב בפני הקונגרס החוקר את התערבות רוסיה בבחירות בארצות הברית. הקרמלין ועורכת הדין מכחישים כי היה קשר ביניהם.

בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" הלילה אמר טראמפ כי לא היה מודע לפגישה בין בנו לבין עורכת הדין, נטליה ויסליניצקיה. "לא ידעתי על הפגישה עד לפני כמה ימים", אמר טראמפ. "אני חושב שאנשים רבים היו מסכימים להגיע לפגישה כזו", השיב על השאלה אם הוא חושב שבנו פעל שלא כשורה.

מתוך חשבון הטוויטר של רשת CNN:

רשת CNN אף פרסמה הלילה סרטון משנת 2013 שבו נראה טראמפ בסעודה בלאס וגאס שבה נכחו גם המיליארדר ממוצא אזרי אראס אגלרוב, שבנו אמין היה מי שתיווך בין דונלד טראמפ ג'וניור לבין עורכת הדין. אגלרוב האב נחשב למקורב לנשיא פוטין והיה שותף בהפקת תחרות "מיס יוניברס" במוסקבה בהמשך אותה שנה. טראמפ כינה את משפחת אגלרוב יום למחרת הסעודה "האנשים החזקים ביותר בכל רוסיה".

התובע המיוחד מולר יבחן את תוכן השיחות

עתה, לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, החוקרים, כולל התובע המיוחד רוברט מולר, יבדקו את אותן שיחות מ-2015, אחרי שבאותו זמן סוכנויות המודיעין לא ידעו כיצד לפרש אותן. זאת מאחר שלטראמפ, בתור איש עסקים ואיל נדל"ן, היו קשרים עסקיים לגיטמיים עם רוסיה. למרות זאת, בשלב זה, הן עשויות לשפוך אור חדש על התגלגלות הפרשה וכבר אז החלו לעורר ספקות. "שאלנו את עצמנו מה קורה כאן", סיפר אחד הגורמים.

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
השיחות עשויות לשפוך אור חדש על החקירה. התובע המיוחד מולר/GettyImages

שנה לאחר מכן, באביב 2016, גורמי מודיעין אמריקניים החלו לחשוד יותר ויותר במאמציה של רוסיה להשפיע על הבחירות, אחרי שעמיתיהם באירופה הזהירו אותם כי מוסקבה עשויה להזרים כסף לקמפיין הנשיאות. לפי גורמים המעורים בנושא, לא ברור אם אותם כספים הועברו ישירות לקמפיין מסוים או לגורמים אחרים שהשקיעו אותם במועמדים.

ביוני, נפרצו מחשבי הוועידה הדמוקרטית, ולפי ה-FBI וסוכנויות המודיעין, היו אלו האקרים שפעלו עבור המודיעין הרוסי. מיילים שנלקחו מאותם מחשבים פורסמו באתר "וויקיליקס", ובאוקטובר הודלפו גם תכתובות המיילים של מנהל הקמפיין הדמוקרטי, ג'ון פודסטה. לקראת סוף השנה קבעו סוכנויות המודיעין בצורה חד-משמעית כי מוסקבה פעלה לטובת טראמפ ונגד קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully