וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחיסול מעוז דאעש בסוריה: כוחות צבא ארה"ב בא-רקה

דובר הצבא מסר כי כוחות מיוחדים נמצאים בעיר, מעוזו האחרון של הארגון, לצד "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", שמובילים את הלחימה – מול אלפי לוחמים, חמושים במל"טים. בניגוד לעיראק, הכוחות בסוריה "חשופים הרבה יותר למגע עם האויב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית פועלים בעיר א-רקה, מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה – כך מסר היום (רביעי) ראיין דילון, דובר הצבא האמריקני, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הגורם מסר כי הכוחות שפועלים במעוזו האחרון של הארגון האסלאמיסטי נועדו "לייעץ, לסייע וללוות" את לוחמי קואליציית "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", שחדרו לעיר לפני כשבוע.

דילון הבהיר כי הכוחות אינם לוחמים בפועל, אולם מתווכים בין הכוחות בקרקע לכוחות האוויריים. הוא הוסיף כי בהשוואה לתפקידם של הכוחות האמריקנים במערכה במוסול שבעיראק, הכוחות בא-רקה "חשופים הרבה יותר למגע עם האויב". הוא סירב לנקוב במספרם של החיילים הפועלים בעיר, אולם טען כי "הם לא במאות".

עוד בוואלה! NEWS:
הארגון הסורי לזכויות אדם: מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל
"ילד פצוע הסתתר במרתף במשך 20 יום": הזוועות ממוסול נחשפות
אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול

לוחמים כורדים מיחידות ההגנה העממית (YPG) ברחובות א רקה, סוריה יולי 2017\. רויטרס
"התקדמות בשבוע-שבועיים האחרונים". לוחמים כורדים בא-רקה, בשבוע שעבר/רויטרס

הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, בהובלת ארצות הברית, מסרה בשבוע שעבר כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים ממיליציות כורדיות וערביות ונתמכים בידי וושינגטון, הצליחו לחדור לעיר העתיקה. זאת, לאחר שתקיפת הקואליציה פתחה שני מעברים קטנים דרך חומת העיר. על פי ההודעה, דאעש השתמשו בחומה כעמדת לחימה והטמינו מוקשים ומטענים כדי למנוע את התקדמות הכוחות, שמובלים בידי הכורדים.

ברט מקגרק, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית לקואליציה, כתב בטוויטר שלו כי החדירה לעיר העתיקה היא "ציון דרך חשוב במערכה לשחרור העיר". כיומיים לפני כן דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים נכנסו לראשונה לעיר מכיוון דרום, אחרי שבחודש שעבר חדרו אליה ממזרח ומערב.

עוד באותו נושא

"ציון דרך במערכה נגד דאעש": הכורדים חדרו לעיר העתיקה של א-רקה

לכתבה המלאה
הכוחות הכורדים באזור א-רקה, סוריה, יוני 2017. רויטרס
מאה אלף אזרחים נותרו בעיר. הלחימה בא-רקה, בחודש שעבר/רויטרס

העיר כעת מכותרת לחלוטין, אחרי קרבות שנמשכו החל מההכרזה על המבצע לשחרור א-רקה, בחודש נובמבר. על פי הקואליציה האמריקנית, 2,500 לוחמים של דאעש מגנים על העיר, שאותה הם כבשו ב-2014 ושממנה תכננו פיגועים רבים ברחבי אירופה ומקומות אחרים בעולם. דובר הצבא דילון הוסיף כי "בשבוע או השבועיים האחרונים, עם ההתקדמות בעיר", זוהה שימוש הולך ונרחב במל"ט מסחריים על ידי כוחות דאעש.

בעבר נמסר כי כ-500 חיילים אמריקנים מוצבים בסוריה, על מנת לסייע לכוחות הסוריים הדמוקרטיים ולאמן אותם, אולם לא ברור כמה מהם מעורבים באופן ישיר במערכה בא-רקה. במקביל, כוחות הנחתים האמריקניים מפעילים סוללת ארטילריה, כחלק מהמערכה לשחרור א-רקה. בתוך כך, האו"ם הזהיר לאחרונה כי כמאה אלף אזרחים עדיין נמצאים בא-רקה, תחת שלטון דאעש.

צפו בתמונות מהלחימה בא-רקה, בחודש שעבר

לוחמי YPG יורים לעבר מל"ט של דאעש בא-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully