וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להשמדת מסמכים, לפיד מסר עדות: פרשת הצוללות מסתעפת

12.7.2017 / 20:10

המשטרה אסרה על עו"ד דוד שמרון לשוחח עם מרשו ומקורבו, נתניהו. בצאתו מלהב 433 הבהיר: "אני בעיצומה של חקירה". המשטרה פשטה על משרדי האלוף במיל', עקב החשד שעו"ד שמר גרס מסמכים הקשורים בפרשה - בהוראת גנור

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר השבוע עדות בלהב 433 במסגרת פרשת הצוללות, המכונה "תיק 3000". לפיד היה שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בעת עסקת רכש הצוללות מהחברה הגרמנית "טיסנקרופ".

בתוך כך, חוקרי המשטרה הגיעו אמש למשרדי רשות שדות התעופה, שם משמש אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום כיו"ר, ואספו מסמכים. במשטרה חושדים כי עו"ד רונן שמר השמיד במהלך התקופה האחרונה מסמכים רבים הקשורים לפרשה, לאחר שגרס אותם בהוראתו של מיקי גנור. בית המשפט האריך היום את מעצר הבית שלו פעם נוספת והשופטת קבעה כי חלה התקדמות בחקירה שמחייבת את מעצרו. היום נחקר שוב, ושוחרר בשעות הערב.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון, אמר הערב בצאתו מהחקירה בלהב 433 על פרשת הצוללות כי "משטרת ישראל עושה את עבודתה באופן מכובד מאוד". הוא הוסיף: "אני לא פרשן. אני בעיצומה של חקירה, צריך לכבד את המשטרה. אני לא יכול לומר שום דבר או להפר שום כלל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אליעזר צייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, מגיע לפרידה מבני גנץ בדרייב אין בתל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
אלוף במיל' מרום/דרור עינב

מוקדם יותר היום דווח כי המשטרה אסרה על שמרון, שנחשב איש סודו של נתניהו, ליצור קשר עם ראש הממשלה. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עשויים לזמן בימים הקרובים את נתניהו עצמו למסור עדות במסגרת הפרשה, אף שהוא עצמו אינו חשוד במעורבות בה.

במשטרה סירבו להתייחס לחקירת שמרון. עורך דינו עמית חדד אמר כי "אנחנו מניחים, על פי פרסומים בעיתונות, כי ראש הממשלה עשוי למסור עדות, ולכן דוד נמנע מלשוחח איתו". הבוקר מסר חדד כי "במידה רבה, עו"ד שמרון חש הקלה על כך שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק".

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שמרון נכנס לחקירה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

הבוקר הותר לפרסום כי שמרון הוא אחד החשודים שנחקרו השבוע בפרשת הצוללות, יחד עם איש העסקים מיקי גנור שתיווך בעסקה בין תאגיד טיסנקרופ הגרמני לישראל ואבריאל בר יוסף, לשעבר מ"מ ראש המועצה לביטחון לאומי, שכתב חוות דעת לטובת טינסקרופ במסגרת המכרז. שמרון נעצר ביום שני בבוקר, ונשלח למעצר בית. הבוקר הוא הגיע למשרדי להב 433 לחקירתו השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully