וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם צפוי לגנות את חיזבאללה בעקבות "פרובוקציה בגבול"

12.7.2017 / 19:45

פרסום ראשון: על פי טיוטת הדוח התקופתי של המזכ"ל גוטרש בנוגע להפסקת האש בין ישראל ללבנון, הוא צפוי לצאת בחריפות נגד תדרוך לעיתונאים שערכו אנשי הארגון באזור שתחת שליטת יוניפי"ל. המזכ"ל גם יצא נגד ההצהרות הפומביות על התחמשות

עריכה: ניב מעוז

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צפוי לגנות בחריפות את ארגון חיזבאללה, בעקבות תדרוך לעיתונאים שערך סמוך לגבול ישראל בחודש אפריל האחרון – כך עולה מטיוטת הדוח התקופתי על החלטה 1701, שצפויה לעלות לדיון במועצת הביטחון בשבוע הבא והופצה השבוע למדינות החברות במועצה. מהטיוטה, שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS, עולה כי המזכ"ל מתאר את האירוע כ"פרובוקטיבי", וטוען כי מדובר בהפרה של החלטה 1701, שקבעה את תנאי הפסקת האש בין ישראל ללבנון בסיום מלחמת לבנון השנייה.

בנוסף לכך, גוטרש מביע בטיוטת הדוח דאגה מהמשך הנוכחות של נשק ותחמושת לא חוקיים בדרום לבנון, ומההצהרות הפומביות של חיזבאללה על התחמשות והצטיידות. גם זאת, על פי הטיוטה, הפרה של החלטה 1701. בעוד המצב לאורך הגבול "רגוע באופן יחסי, אסור להמעיט בסכנה שיוצרת על ידי נוכחות של נשק לא מאושר וגורמים של אי יציבות אזורית", נכתב בטיוטת הדוח.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: בכיר בצבא רוסיה נועד עם נסראללה ודן עמו במלחמה בסוריה
"מפעלים בעומק 50 מטר": כך מקים חיזבאללה מפעלי טילים בלבנון
רוחות מלחמה בגבול הצפון - או בריזת קיץ שתחלוף ליד צה"ל וחיזבאללה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מתוך הסיור של חיזבאללה בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מתוך הסיור של חיזבאללה בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

באפריל האחרון ערכו מפקדים וקצינים בחיזבאללה סיור לכתבים מכלי תקשורת בלבנון, מטרים ספורים מהגבול עם ישראל ובאזור שנמצא תחת שליטת יוניפי"ל, כוח האו"ם המופקד על יישום החלטה 1701. במהלך הסיור, המפקדים הסבירו על סידורי הביטחון של צה"ל והפריסה הצבאית באזור. כמו כן, המפקדים הראו לכתבים קטעים מגדר הגבול, שלדבריהם נבנו לאחרונה כדי למנוע חדירות, כהכנה לאפשרות שחיזבאללה ינסה לכבוש יישובים בשטח ישראל במלחמה הבאה. עוד תועד ליווי של אוטובוס על ידי שלושה כלי רכב של צה"ל בסמוך לגדר הגבול.

מטיוטת הדוח עולה כי צבא לבנון הודיע ליוניפי"ל על הסיור פחות משעה לפני שהחל, וטען כי כוחות שלו יהיו בשטח, "ללא כל התייחסות למעורבות חיזבאללה". המזכ"ל עוד מצהיר בבירור כי נוכחות לוחמי חיזבאללה חמושים במדים באזור שנמצא תחת שליטת יוניפי"ל מנוגדת להחלטה 1701, והוא קורא לממשלת לבנון למלא אחר הוראות ההחלטה, והחלטות קודמות של מועצת הביטחון שקוראת לפרק את חיזבאללה וארגונים חמושים נוספים מנשקם.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון ומזכ"ל האו"ם הנכנס, אנטוניו גוטרש. אוקטובר 2016. דוברות משלחת ישראל לאו"ם,
דנון וגוטרש/דוברות משלחת ישראל לאו"ם

בעקבות תיעוד האוטובוס, שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה לגוטרש ולחברות מועצת הביטחון בדרישה לגנות את האירוע ולפעול לאכיפת החלטה 1701. דנון אמר לוואלה! NEWS כי "המקרה הזה הוא רק קצה הקרחון". לדבריו, "חיזבאללה ממשיך להתחמש כל הזמן בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון, תוך הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון. לקהילה הבינלאומית אסור לעצום עין מול הסכנה הזו. מועצת הביטחון צריכה לפעול מול האיום הזה ולוודא שיוניפי"ל ממלא את תפקידו ואוכף את החלטות המועצה בלבנון".

הגינוי מצדו של גוטרש מגיע על רקע דאגה ישראלית הולכת וגוברת מהתחמשות חיזבאללה, בסיועה של איראן, ופניות חוזרות ונשנות למועצת הביטחון של האו"ם בטענות להפרת החלטה 1701. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בחודש שעבר כי חיזבאללה הוא "האיום המרכזי במעגל הראשון על מדינת ישראל", וטען כי הארגון "מפר ברגל גסה" את ההחלטה. "אם מסתכלים על דרום לבנון, אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב-200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות", הבהיר איזנקוט בכנס הרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully