וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד טראמפ לראש ה-FBI: "אם אדרש להישבע אמונים - אתפטר"

12.7.2017 / 18:12

כריסטופר ריי, שאמור להחליף את קומי בתפקיד, הבטיח במהלך שימוע בסנאט לשמור על עצמאות ולהיות חף מפוליטיקה. "יש רק דרך אחת לעשות כמו שצריך את העבודה הזאת, רק דרך עצמאות מלאה"

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

כריסטופר ריי, המועמד לראשות ה-FBI, אמר היום (רביעי) במהלך שימוע בסנאט כי לא יסכים להישבע אמונים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הוא הוסיף כי הוא לא סבור שהחקירה המתנהלת סביב קשרי מקורביו של הנשיא לרוסיה היא "ציד מכשפות" כפי שטוען טראמפ.

ריי, שאמור להחליף את ג'יימס קומי שהודח על ידי טראמפ בחודש מאי, הבטיח להיות נקי מפוליטיקה ולהוביל את הבולשת הפדרלית בצורה עצמאית. קומי, שהודח לטענתו בשל חקירת הקשרים עם רוסיה, ניהל את החקירה. זאת עברה לידיו של רוברט מולר, גם הוא ראש FBI לשעבר, שמונה על ידי משרד המשפטים לשמש תובע מיוחד בפרשה הסבוכה.

"יש רק דרך אחת לעשות כמו שצריך את העבודה הזאת, רק דרך עצמאות מלאה, לפי הספר, להיות נאמן לחוקה ולחוקים, ללא פחד, ללא העדפה כלשהי ובוודאי ללא השפעה פוליטית", אמר ריי בשימוע שהתקיים בוועדת המשפט של הסנאט.

המועמד לראשות ה-FBI כריסטופר ריי בשימוע בסנאט, יולי 2017. רויטרס
מבטיח להיות עצמאי. ריי/רויטרס

ריי אמר כי הוא לא שוחח עם אף גורם בבית הלבן על פיטוריו של קומי, שסיפר כי טראמפ דרש ממנו נאמנות. לדבריו, סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין אמר כי מינויו של מולר יצור "אווירה טובה יותר" עבור ריי בתור ראש ה-FBI. הוא תיאר את התובע המיוחד מולר כ"יורה מושלם".

המועמד לראשות ה-FBI עבד בעבר במשרד המשפטים, לצד קומי, תחת ממשלו של ג'ורג' וו. בוש. לאחר מכן, הוא שימש עורך דין עצמאי בתיקים פליליים של עבירות צווארון לבן. הוא ייצג בעבר את מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי בזמן שהיה מעורב בסקנדל פוליטי.

בהצהרת הפתיחה שלו במהלך השימוע, ריי הבטיח כי לעולם "לא יאפשר לעבודת ה-FBI להתבסס על דבר אחר פרט לעובדות, לחוק ולמרדף חסר הפניות אחרי הצדק. נקודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המועמד לראשות ה-FBI כריסטופר ריי בשימוע בסנאט, יולי 2017. רויטרס
מבטיח להיות עצמאי ובלתי-תלוי. ריי, בשימוע/רויטרס

בהצהרת הפתיחה, אמר יו"ר הוועדה הרפובליקני, סנאטור צ'ארק גרסלי, כי "על ראש ה-FBI להיות עצמאי" וכי הוא רואה ברקע של ריי מחויבות להיותו גורם כזה. הסנאטורית דיאן פיינשטיין, הדמוקרטית הבכירה ביותר בוועדה, אמרה כי על ראש ה-FBI להיות "מנהיג שיש לו יושרה וכוח כדי לעמוד בפני כל ניסיון להתערבות פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully