וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נענה לבקשת גבאי: "אמשיך לשמש כיו"ר האופוזיציה"

12.7.2017 / 13:12

במהלך טקס חילופי יושב ראש העבודה, הודה הרצוג ליו"ר הנכנס על כך שהציע לו להמשיך לכהן כראש האופוזיציה עם פרסום התוצאות. "נמשיך לשרת את המדינה על כל גווניה", אמר הרצוג. גבאי: "הבאת השיג שיא של 24 מנדטים עם לבני, נעבוד בצורה עניינית כי רק ככה מנצחים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה:

יו"ר העבודה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג, אמר היום (רביעי) בטקס החלפת יושבי ראש המפלגה, כי הוא נענה לבקשתו של היו"ר הנבחר, אבי גבאי, להמשיך ולשמש כיו"ר האופוזיציה. "אני מודה לגבאי על קריאתו, עם פרסום התוצאות, שאמשיך לכהן כראש האופוזיציה", אמר הרצוג, "ולאור המצב הנדיר שנוצר, שבו אתה ראש המפלגה ואני ראש האופוזיציה, אני נענה לבקשה", אמר הרצוג.

בטקס החלפת יו"ר העבודה, הוסיף היו"ר היוצא כי "נמשיך לשאת את המורשת הזאת, כדי שנוכל להמשיך לשרת גם את המדינה וגם את הציבור, על כל עדותיו, גווניו ודעותיו יש לנו שליחות עצומה להמשיך ולשמור על ערכי היסוד של המפלגה, ככזו שחותרת לצדק חברתי ולהגנה על הדמוקרטיה".

אירוע חילופי יו"ר במפלגת העבודה, בית מפלגת העבודה, תל אביב. ראובן קסטרו
היו"ר היוצא ימשיך לשמש כיו"ר האופוזיציה. גבאי והרצוג, היום/ראובן קסטרו

"השגת הישג שיא של 24 מנדטים עם ציפי לבני והתנועה", אמר גבאי להרצוג. "אני מאוד שמח שיצחק קיבל את הצעתי, שהייתה עניינית, להמשיך ולשמש כיו"ר האופוזיציה. שוחחנו בפתיחות ואני מתכוון להיות נוכח בכנסת. נעבוד בצורה עניינית, חברית ופתוחה, כי רק ככה מנצחים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גבאי ניצח בסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה את ח"כ עמיר פרץ. הרצוג הודח כבר בסיבוב הראשון בבחירות. בשבוע שעבר הוא הצהיר כי הוא מעוניין שהרצוג ימשיך בתפקיד. אחרת, הוא ייאלץ למנות חבר כנסת אחר שיעמוד בראש האופוזיציה עד הבחירות הבאות. בנאום הניצחון שלו בגני התערוכה שלשום, שב והבהיר גבאי כי ההצעה עדיין על השולחן. הרצוג, שתמך במועמדותו של עמיר פרץ בסיבוב השני, היה ראשון המברכים את גבאי.

לקריאה נוספת:
חילופי משמרות במפלגת העבודה: הרצוג נפגש עם גבאי בביתו
גבאי לוואלה! NEWS: "נביא את המפלגה ל-30 מנדטים ונחליף את נתניהו"
דרך חדשה: גבאי ניצח את פרץ בפריימריז של מפלגת העבודה

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר נועד לראשונה עם ח"כ יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
הרצוג מגיע לביתו של גבאי, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול אמר הרצוג בכנס לציון יום האזרחים והאזרחיות הוותיקים בכנסת כי "אני לא הולך לשום מקום. אמשיך לשרת את המדינה ואת הציבור, כאן בכנסת". לדבריו, "אני נשאל על ראשות האופוזיציה. אני מניח שאפגש עם אבי גבאי ביום-יומיים הקרובים, ואלבן איתו את הנושא הזה".

תפקיד יו"ר האופוזיציה מספק כבוד והערכה ופגישות רמות דרג, אך במצב החדש שנוצר עם בחירתו של גבאי מדובר בכהונה תחת פיקודו, והרצוג לא בהכרח ירצה להמשיך בתפקיד כשהוא כפוף להנחיותיו והוראותיו. "אם האופוזיציה תצליח – זה ייזקף לטובת גבאי, אבל אם היא תיכשל – זה ייזקף לרעתו של מי שייקח את התפקיד", הסביר גורם בעבודה את הדילמה.

כיוון שהכנסת יוצאת לפגרת הקיץ בעוד כשבועיים, ייתכן שהרצוג יסכים להמשיך בתפקיד עד היציאה לפגרה, ויקבל החלטה קבועה בהמשך. לפי ההערכה בעבודה, אם הרצוג יסרב לתפקיד, גבאי עשוי להציע את התפקיד לבעלת בריתו ח"כ שלי יחימוביץ', כגמול והכרת תודה על העבודה המאומצת שהובילה לניצחונו, או ליו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני, כמסר שיקעקע את המשך קיומו של "המחנה הציוני" והשותפות עם מפלגת התנועה. במפלגה נפוצה גם שמועה כי ח"כ סתיו שפיר עשויה להיות הבחירה של גבאי לתפקיד, אך בסביבתה הבהירו הערב כי לא מוכרת להם הצעה שכזו.

אירוע חילופי יו"ר במפלגת העבודה, בית מפלגת העבודה, תל אביב 12 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הרצוג וגבאי במסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully