וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: המשטרה אסרה על עו"ד שמרון לשוחח עם רה"מ נתניהו

12.7.2017 / 15:01

פרקליטו של ראש הממשלה, שנעצר ונחקר במסגרת חקירת העסקה עם תאגיד טיסנקרופ, לא יכול ליצור עמו קשר, לקראת עדות אפשרית שלו במסגרת הפרשה. עורך דינו: "נתניהו עשוי למסור עדות, ולכן שמרון נמנע מלשוחח איתו"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

המשטרה אסרה על עורך הדין דוד שמרון, שנעצר ונחקר השבוע במסגרת פרשת הצוללות, ליצור קשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. שמרון הוא פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה, ונחשב איש סודו.

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עשויים לזמן בימים הקרובים את ראש הממשלה למסור עדות במסגרת הפרשה, אף שהוא עצמו אינו חשוד במעורבות בה. במסגרת תנאי השחרור של שמרון, נאסר עליו לשוחח עם נתניהו, על מנת שלא יוכל לתאם איתו גרסאות, כמו גם עם יתר המעורבים בפרשה.

במשטרה סירבו להתייחס לחקירת שמרון. עורך דינו של שמרון עמית חדד אמר כי "אנחנו מניחים, על פי פרסומים בעיתונות, כי ראש הממשלה עשוי למסור עדות, ולכן דוד נמנע מלשוחח איתו". הבוקר מסר חדד כי "במידה רבה, עו"ד שמרון חש הקלה על כך שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק".

ND דוד שמרון נחקר בפרשת 3000. מערכת וואלה! NEWS
"חש הקלה". שמרון מגיע לחקירה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS

הבוקר הותר לפרסום כי שמרון הוא אחד החשודים שנחקרו השבוע בפרשת הצוללות, יחד עם איש העסקים מיקי גנור שתיווך בעסקה בין תאגיד טיסנקרופ הגרמני לישראל ואבריאל בר יוסף, לשעבר מ"מ ראש המועצה לביטחון לאומי, שכתב חוות דעת לטובת טינסקרופ במסגרת המכרז. שמרון נעצר ביום שני בבוקר, ונשלח למעצר בית. הבוקר הוא הגיע למשרדי להב 433 לחקירתו השלישית.

אתמול העריכו גורמים במערכת אכיפת החוק כי לא יהיה מנוס מגביית עדות מנתניהו בפרשת הצוללות. הגורמים מעריכים כי החוקרים יחקרו את נתניהו בעדות פתוחה, אך ישנה אפשרות כי במהלך העדות תעבור החקירה לחקירה באזהרה.

לדברי הגורמים, נתניהו יצטרך לענות על שאלות בשתי סוגיות שעלו מהחקירה: ההחלטה שלו למנות את אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, מינוי שלא יצא לפועל לבסוף, וכיצד שמרון קיבל לכאורה שוחד מבלי שראש הממשלה ידע על כך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully