וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחדים לצאת": תושבי בית שמש שהותקפו בידי כלבים תומכים בירי

12.7.2017 / 19:40

הודעת העירייה שלפיה פקחיה ירו בכלבים משוטטים אומנם עוררה זעם רב ברשת, אך כמה מהתושבים מבינים אותה. "תקפו אותי שני כלבים, עשו לי חור ברגל", סיפרה תושבת העיר. תושב אחר תקף את שרה נתניהו שביקשה למנוע את הירי: "לא מרחמת על אנשים"

עיריית בית שמש, שהודיעה השבוע כי תתחיל לירות בכלבים משוטטים, עוררה זעם רב, אך גם העלתה לסדר היום תופעה שחלק מהתושבים נפגעו ממנה. בעיר מספרים על לפחות עשרה מקרי נשיכות בשנה האחרונה. "אנחנו מפחדים לצאת מהבית", העידו כמה מהתושבים, שהביעו פליאה מהפוסט שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשמה של רעייתו שרה, שבו ביקשה למנוע את הירי בכלבים. "היא מרחמת על כלבים ולא על אנשים", אמרו בעיר.

אריאלה אשכנזי מבית שמש, ננשכה לפני כמה חודשים על ידי שני כלבים, ונזקקה לסדרת טיפולים נגד כלבת במשרד הבריאות. "תקפו אותי שני כלבים מאחורה, נשכו אותי, עשו לי חור בחצאית וברגל. פחדתי פחד מוות", סיפרה היום (רביעי) לוואלה! NEWS. "הלכתי למשרד הבריאות בירושלים והם אמרו שחייבים זריקות כי זה קרה בבית שמש וקרוב לשטח פתוח. הייתי צריכה להגיע ארבע פעמים לקבל אותן".

עוד בוואלה! NEWS:
דניאל ילדה ילד מזרעו של בעלה שמת בתאונה: "המשכיות בעולם הזה"
פעוטה בת שלוש טבעה בקאנטרי בהרצליה, מצבה קשה
חבריו של הקשיש שירה בפורצים ביישוב בשרון: "גאים בו"

בלהה הברפלד, הותקפה על ידי כלבים בבית שמש 12 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"מפחדים לצאת מהבית". כלבים משוטטים בחניות בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני נשיכות הכלבים על רגל של אחד התושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשכנזי יצרה קשר עם העירייה אך לא מצאה שם מענה לבעיותיה. "הם לא מטפלים. אני כבר לא עושה הליכות ברחוב, אני מפחדת. צריך לטפל בבעיה, אין מה לעשות, ילדים מפחדים לצאת מהבית. זה כבר יותר מדי זמן שהכלבים מסתובבים".

לאחרונה קיבלה עיריית בית שמש היתר ממשרד החקלאות לירות בכלבים משוטטים, לאחר שלדבריה, אירעו כמה תקיפות בזמן האחרון. בפוסט שפרסמה שלשום בעמוד הפייסבוק שלה, הודיעה שיחידת הפיקוח על הצומח והחי של משרד החקלאות (פיצו"ח) צפויה לעשות שימוש ברובי ציד בימים הקרובים ברחבי העיר, ולכן על תושבי העיר לשמור על כלביהם. ההודעה עוררה זעם רב בתגובות וגולשים רבים תהו מדוע העירייה לא פותחת מכלאה, משווקת ימי אימוץ או מסרסת ומעקרת בעלי חיים כפי שעושות רשויות אחרות בארץ.

לפני כשלוש שנים נתקלה בלהה הברפלד, 50, תושבת רמת בית שמש זה 17 שנה, בשני כלבים ברחוב. "עשיתי אז הליכה עם חברה ברחוב נחל דולב, רחוב מאוד מרכזי ברמת בית שמש", תיארה את המקרה. "פתאום יצאו שני כלבים ענקיים, התנפלו עלינו בנביחות ובקפיצות. לא הייתה נשיכה למזלנו, רק נשרטנו. צרחנו צרחות אימה ואולי מהצרחות הם נבהלו וברחו".

לדבריה, התופעה רק החמירה מאז. "מלהקה של שני כלבים זה הפך לחמישה, שישה ושבעה. חברה שלי ננשכה ברגל ונזקקה לטיפול נגד כלבת. אנחנו כבר כמה שנים מפחדים לצאת מהבית". הברפלד הפסיקה את הליכות הבוקר, "אני מפחדת. יש להקות שלמות משוטטות בלב לבה של רמת בית שמש". הברפלד הדפה את הביקורת הציבורית על החלטת העירייה. "אין פה איכות חיים ואין פה חיים, כואב לי שאני לא יכולה לטייל עם הנכד שלי וכשילד לא יכול לחזור מהמתנ"ס לבד, אנחנו גרים באימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בלהה הברפלד, הותקפה על ידי כלבים בבית שמש 12 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"אין פה איכות חיים ואין פה חיים". כלבים בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בשנה האחרונה מרכז יוני איזיקסון, איש עסקים תושב העיר, את תלונות התושבים בעיר נגד הכלבים. "כל יומיים או שלושה אנשים מותקפים פה, היו גם מקרים שאנשים עשו תאונות כי נבהלו מהכלבים", סיפר. לדבריו, "בשנה האחרונה היו כעשרה מקרים של נשיכה ועשרות מקרים של כלבים רדפו אחר תושבים.

איזיקסון מספר כי העירייה ניסתה במשך חצי שנה ללכוד את הכלבים אבל ללא הועיל. "לוקח עשר דקות בין הרגע שבו יורים בהם את חצי ההרדמה עד שהם נרדמים ובזמן זה הם מספיקים לברוח. זה לא עובד ולא יעבוד, הדבר היחיד זה לירות ולהרוג. הפתרון השני זה רעל אבל זה יותר אכזרי וזה לא דבר שאנחנו רוצים לעשות".

אמש נדרשה לסוגיה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בפוסט שפורסם בשמה בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו נכתבה פנייה לשר החקלאות אורי אריאל. "אני מבקשת ממך לעשות כל שביכולתך כדי למנוע את הירי בכלבים שמתוכנן להתבצע בבית שמש. אני משוכנעת שבמאמץ המשלב רגישות ומקצועיות ניתן למצוא דרכים אחרות לשמור על בריאות הציבור", נכתב.

איזיקסון תקף את הבקשה שהועלתה בפוסט. "קמנו הבוקר וראינו שראש הממשלה נותן לאשתו לכתוב בפייסבוק שלו הנחיה לשר החקלאות למנוע את הירי. כמו רוסיה פה שראש הממשלה נותן לאשתו לתת הנחיות לשר והיא מרחמת על כלבים ולא על אנשים?", אמר. "זה הדבר הכי מחריד בעסק הזה ואני אומר את זה בתור תומך הליכוד ונתניהו, בכעס גדול ובכאב עצום".

בלהה הברפלד, הותקפה על ידי כלבים בבית שמש 12 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
כלבים משוטטים בשעת לילה מאוחרת בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

האזינו לעימות בין תושבות בית שמש ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully