וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ההכחדה השישי: כדור הארץ חווה "השמדה ביולוגית" - באשמתנו

בדוח מחקר קודר נטען כי קצב ההכחדה גבוה משחשבו עד כה, ומקורו בצפיפות ובצריכת יתר של בני האדם. "מתקפה מפחידה על יסודות הציביליזציה, נותר חלון זמן קטן לפעול", הזהירו

גורת הפנדה באו באו באירוע פרידה בגן החיות הלאומי "סמית'סוניאן" בוושינגטון, פברואר 2017. רויטרס
מיליארדי פרטים של בעלי חיים חוסלו במאה האחרונה/רויטרס

"השמדה ביולוגית" שחווה הטבע בעשורים האחרונים מהווה את ההכחדה ההמונית השישית שהתחוללה בכדור הארץ, והיקפה חמור יותר ממה שחשבו עד כה – כך עולה ממחקר חדש. מדענים בחנו מינים נפוצים ונדירים ומצאו כי אוכלוסיות מקומיות או אזוריות המונות מיליארדי פרטים נעלמו – זאת כתוצאה מצפיפות וצריכת יתר של בני האדם. הם מזהירים כי עתיד האנושות נמצא בסכנה, כשנותר חלון זמן מצומצם מאוד כדי למנוע זאת.

במחקר, שפורסם במגזין של האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית (PNAS), היו מסקנות קודרות, והתהליך שחווה כדור הארץ כונה "מתקפה מפחידה נגד יסודות הציביליזציה האנושית". פרופ' חררדו סבאלוס, מאוניברסיטת "נסיונל אוטונומה" במקסיקו ומוביל המחקר, אמר: "המצב הפך לכה חמור עד כדי כך שיהיה זה לא אתי שלא להשתמש בשפה בוטה".

החוקרים גילו כי שליש מתוך אלפי מינים שונים שאוכלוסייתם מצטמצמת לא נחשבים בסכנת הכחדה, וכי כמחצית מכלל בעלי החיים חוסלו בעשורים האחרונים. כמחצית מכלל יונקי היבשה איבדו 80% ממרחב המחיה שלהם במאה האחרונה. המדענים גילו עוד כי מיליארדי פרטים של יונקים, ציפורים, זוחלים ודו-חיים הושמדו ברחבי כדור הארץ – מה שהוביל אותם להגדיר את התקופה הנוכחית כעידן הכחדה חדש.

לקריאה נוספת בנושא
לא נעים לראות נחל סגור: חשש בצפון מרצף הבצורת והזיהומים
האסון בנחל אשלים: נפתחה חקירה פלילית; פגרי חיות נמצאו באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully