וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון ל-CNN: מאמין שנתניהו יואשם, יש יותר מדי נושאים שנחקרים

שר הביטחון לשעבר אמר בריאיון לכתבת CNN כריסטיאן אמנאפור כי הוא סבור שראש הממשלה יואשם בשחיתות. "אני חושב שזה יסתיים בכתב אישום", אמר יעלון לאמנאפור המופתעת

עורכת ווידאו: נועה לוי

שר הביטחון לשעבר משה יעלון העניק אתמול (שלישי) ריאיון לכתבת CNN כריסטיאן אמנאפור ובו הצהיר כי הוא מאמין שראש הממשלה בנימין נתניהו יואשם בשחיתות. "אני חושב שהוא יואשם, זו ההערכה שלי והאמונה שלי. יש יותר מדי נושאים על הפרק שנחקרים, ואני חושב שזה יסתיים בכתב אישום", אמר לאמנאפור שהופתעה לשמוע את מוצא פיו.

יעלון נשאל בריאיון גם על פרשת אלאור אזריה. הוא הגדיר אותה כנקודת ציון שעוררה עימות בינו לבין ראש הממשלה, שהוביל לבסוף להתפטרותו. "היו פוליטיקאים שטענו כי החייל גיבור למרות שהיה ברור כי הוא הפר את החוק. זה יצר עימות ביני לבין ראש הממשלה". בתגובה לדברים מסר גורם רשמי בלשכת ראש הממשלה ל-CNN כי טענות יעלון חסרות בסיס וכי הוא מנסה להכפיש את נתניהו.

לקריאה נוספת:
פרשת הצוללות: "בקרוב יצטרך נתניהו להסביר פרטים שעלו בחקירות"
תיק 2000: כתבים ועורכים מ"ידיעות אחרונות" מסרו עדות במשטרה
פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, במסיבת עיתונאים על הנערים החטופים, 14 ביוני 2014. דרור עינב
נתניהו לצד יעלון/דרור עינב

גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי לא יהיה מנוס מגביית עדות מנתניהו בפרשת הצוללות בימים הקרובים. במשטרה אומרים כי לפי שעה אין לגבי נתניהו כל חשד בפרשה. הגורמים מעריכים כי החוקרים יחקרו את נתניהו בעדות פתוחה, אך ישנה אפשרות כי במהלך העדות תעבור החקירה לחקירה באזהרה.

לדברי הגורמים, נתניהו יצטרך לענות על שאלות בשתי סוגיות שעלו מהחקירה. האחת היא ההחלטה שלו למנות בפברואר 2016 את תת-אלוף (במיל') אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, מינוי שלא יצא לפועל לבסוף. במשטרה רוצים לבדוק אם המינוי היה נוח לראש הממשלה ולעורך הדין המקורב אליו, שנחקר גם הוא בפרשה, כדי לקדם את עסקת הצוללות. הסוגיה האחרת היא החוקרים המבקשים לברר כיצד עורך הדין המקורב לראש הממשלה קיבל לכאורה שוחד מבלי שראש הממשלה ידע על כך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אליעזר צייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, מגיע לפרידה מבני גנץ בדרייב אין בתל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
נחקר במשך יותר מעשר שעות. מרום/דרור עינב

עורך הדין המקורב לראש הממשלה נחקר אתמול בפעם השנייה, בחדר מקביל לזה שבו נחקר אלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום במשך יותר מעשר שעות. מרום נשלח אמש למעצר בית. שלשום עיכבה לחקירה המשטרה שישה חשודים, בהם המתווך מיקי גנור, בר יוסף ועורך דין רונן שמר, בחשד למעורבות בפרשה. שמותיהם של האחרים טרם פורסמו. מעצרו של גנור הוארך שלשום עד יום חמישי, וכך גם מעצרו של בר יוסף. עורך הדין המקורב לראש הממשלה נשלח למעצר בית.

ראש הממשלה נחקר בחודשים האחרונים ארבע פעמים בגין החשדות שעלו בשתי פרשות נוספות: תיק 1,000, הנוגע לטובות הנאה שקיבל לכאורה מאנשי עסקים ובהם המיליארדר ארנון מילצ'ן; ותיק 2,000, הנוגע לשיחות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס לגבי שינוי אופי הסיקור שלו בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully