וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית "צה"ל נקי מעישון": תופסק מכירת סיגריות בבסיסים

בכיר בחיל הרפואה הציג בכנסת את תכנית הרמטכ"ל, הכוללת הקצאת מקומות עישון במקום מקומות ללא עישון, ואף קביעת סעיף בדין המשמעתי לעבירות בתחום העישון. ח"כ זנדברג: "הציבור חזק מחברות הטבק"

סיגריות. ShutterStock
הסיגריות יעלמו בהדרגה מחנויות השק"ם/ShutterStock

ראש מחלקת שירותי הרפואה בחיל הרפואה, אלוף-משנה פרופ' אלון גלזברג, הודיע היום (שלישי) בדיון במסגרת יום "ישראל בריאה ללא עישון" בכנסת על עמדת הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בנוגע לתכנית החדשה לצה"ל נקי מעישון. הדיון הוא פרי יוזמה של הח"כים תמר זנדברג (מרצ), יעל גרמן (יש עתיד), יהודה גליק (הליכוד) ודב חנין (הרשימה המשותפת).

במסגרת התכנית, שאותו יוביל החיל, אישר איזנקוט החלטה שלפיה עם סיום החוזים הנוכחיים בסוף השנה, תופסק בהדרגה מכירת סיגריות בחנויות השק"ם בבסיסים הפתוחים – החלטה שצפויה להתרחב בהמשך לבסיסי ההכשרה ולכלל בסיסי צה"ל.

עוד הוחלט כי מעתה לא ייקבעו מקומות שבהם אסור לעשן, כי אם ההפך: יוקצו מקומות מיוחדים שבהם מותר לעשן. כמו כן, ייאסר העישון בכלי רכב צבאיים וייקבע סעיף בדין המשמעתי לעבירות עישון. לפי נתונים שהציג אל"מ גלזברג, כ-23% מהחיילים מעשנים באופן תדיר, וכ-7% מעשנים מדי פעם. בקרב הלא מעשנים העידו 85% כי אחרים מעשנים לידם במסגרת שירותם הצבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מתרגיל חיל הים: לוחמי השייטת משחררים בני ערובה בלב ים
בצל הגניבות: בצה"ל יאבטחו נשקיות בטכנולוגיות מתקדמות
עשור לשלטון חמאס ברצועה: "עזה - מקום שלא ניתן לחיות בו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אבן דרך ביצירת דור ללא עישון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ זנדברג בירכה על החלטת הרמטכ"ל ואמרה כי "היום הוכח שהציבור הישראלי חזק מחברות הטבק. הלחץ הציבורי והפוליטי שהפעלנו בחודשים האחרונים נתן רוח גבית לצה"ל לקבלת ההחלטה הדרמטית, שתהווה אבן דרך חשובה ביצירת דור ללא עישון". לדבריה, "נתניהו וליצמן צריכים ללמוד מהרמטכ"ל ולהפנים כי מיגור תופעת העישון הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה, ולכל הפחות ליישם את המלצות התכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו, שהם עצמם אישרו כבר לפני שש שנים".

האגודה למלחמה בסרטן וההסתדרות הרפואית בישראל בירכו גם הם את הרמטכ"ל על התכנית ואמרו כי מדובר ב"צעדים משמעותיים להצלת חיים". עוד מסרו כי "מימוש התכנית יוכל לשמש דוגמה גם לגופים אחרים בדרך למיגור הטבק הממכר והממית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully