וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: "בקרוב יצטרך נתניהו להסביר פרטים שעלו בחקירות"

11.7.2017 / 17:30

במשטרה אומרים כי אין מנוס מזימון ראש הממשלה לגביית עדות, אף שלפי שעה אין לגביו כל חשד. גורמים המעורים בחקירה מעריכים כי נתניהו יצטרך להידרש לשתי סוגיות: האחת קשורה במינוי בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, והאחרת ביחסיו עם עורך הדין המקורב לו

עריכת וידאו: ניר חן

גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים היום (שלישי) כי לא יהיה מנוס מגביית עדות מראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. במשטרה אומרים כי לפי שעה אין לגבי נתניהו כל חשד בפרשה. הגורמים מעריכים כי החוקרים יחקרו את נתניהו בעדות פתוחה, אך ישנה אפשרות כי במהלך העדות תעבור החקירה לחקירה באזהרה.

לדברי הגורמים, נתניהו יצטרך לענות על שאלות בשתי סוגיות שעלו מהחקירה. האחת היא ההחלטה שלו למנות בפברואר 2016 את תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, מינוי שלא יצא לפועל לבסוף. במשטרה רוצים לבדוק אם המינוי היה נוח לראש הממשלה ולעורך הדין המקורב אליו, שנחקר גם הוא בפרשה, כדי לקדם את עסקת הצוללות. הסוגיה האחרת היא החוקרים המבקשים לברר כיצד עורך הדין המקורב לראש הממשלה קיבל לכאורה שוחד מבלי שראש הממשלה ידע על כך.

עורך הדין המקורב לראש הממשלה נחקר היום בפעם השנייה, בחדר מקביל לזה שבו נחקר האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום במשך יותר מ-10 שעות. חוקרי להב 433 דנים כעת אם לבקש את הארכת מעצרו של האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, או לשחררו הערב למעצר בית.

לקריאה נוספת:
פרשת הצוללות: מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום נחקר במשטרה
פרשת הצוללות: המתווך בעסקה מיקי גנור - אחד מששת החשודים
גל מעצרים בפרשת הצוללות: הערכה - החוקרים ינסו לגייס עד מדינה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

החוקרים מנסים להבין אם הוא זה שעומד מאחורי פתיחת חשבון בנק בקפריסין, שאליו הועברו על פי החשד סכומי כסף גדולים מנציגי המספנות הגרמניות, שהיו אמורים לכאורה לשמש ככספי שוחד לשורה של בעלי תפקיד בצמרת הביטחונית הישראלית ולמקורבו של ראש הממשלה ואיש סודו.

החוקרים הצליחו לאתר את חשבון הבנק בקפריסין ואת תנועות הכספים בין חשבון זה לחשבונות אחרים ברחבי העולם. הם נעזרו באנשי רשות המסים ואנשי רשות להלבנת הון בפיצוח העברת ותנועות הכספים לחשבון וממנו.

סנגורו, עו"ד ציון אמיר, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "האלוף מרום שמח על פתיחת החקירה ועל כך שניתנה לו האפשרות להוכיח את צדקתו. אנחנו בטוחים שהחקירה תגלה שלא היה כלום ושמו הטוב של האלוף מרום לא ייפגע. לא נעשו עבירות והכל התנהל בצורה מסודרת וישרה ולא הייתה שום סטייה מהדרך".

עוד באותו נושא

דיווח בגרמניה: אושרה מכירת הצוללות לישראל, "אם לא תוכח שחיתות"

לכתבה המלאה
** לא לשימוש!!!** מפקד חיל הים אליעזר צ'ייני מרום בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי וקבלתו של הרמטכל החדש בני גנץ, פברואר 2011. **לא לשימוש!!!!*, אורי לנץ
אלוף מרום/אורי לנץ, **לא לשימוש!!!!*

אתמול עיכבה לחקירה המשטרה שישה חשודים, בהם המתווך מיקי גנור, בר יוסף ועורך דין רונן שמר, בחשד למעורבות בפרשה. אלוף מרום נחקר היום בפרשה. שמותיהם של האחרים טרם פורסמו. מעצרו של גנור הוארך אתמול עד יום חמישי, וכך גם מעצרו של בר יוסף. עורך הדין המקורב לראש הממשלה נשלח למעצר בית.

החשודים נחקרו אתמול בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון. במסגרת החקירה, שזכתה לכינוי "פרשה 3000", נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" - שנציגו בישראל היה גנור. בר יוסף התמודד בשנה שעברה על תפקיד היועץ לביטחון לאומי, אולם ויתר על התפקיד כשהתברר כי מתנהלת נגדו חקירה.

לפי הערכות, מנסה המשטרה לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין החשודים, ובר יוסף על הכוונת. חוליה חלשה שנייה בעיני החוקרים היא מזכירתו של הבכיר הקשור לחברה הגרמנית, שאליה הגיע מידע רב. החוקרים ינסו לדלות ממנה מידע על כוונות המנהל שלה, ולהציג לחוקרים כיצד עבדה שיטת השוחד לכאורה, מהו מסלול העברות הכספים והאם היו פגישות בין הדמויות המעורבות בתהליך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully