וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשר החוץ האירי: "למה אתם עוזרים למי שקורא להשמדתנו?"

11.7.2017 / 16:57

ראש הממשלה נפגש עם סיימון קובני, והביע את מורת רוחו מעמדתה של ממשלת אירלנד כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כולל תמיכה בעמותות הקוראות לחרם. שר החוץ: "הייתה פגישה ישירה וטובה, האזנתי לעמדות הישראליות"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בירושלים עם שר החוץ של אירלנד, סיימון קובני, במהלך ביקורו המדיני באזור. במהלך הפגישה, שעסקה בעיקר בסכסוך הישראלי-פלסטיני, הביע נתניהו את מורת רוחו מהעמדה האירית וטען בפני קובני כי דבלין אינה מגנה את ההסתה הפלסטינית ואת "האדרת מבצעי פיגועי טרור", על פי ההודעה שנמסרה מלשכתו.

היחסים בין ישראל לאירלנד נחשבים למתוחים למדי בשנים האחרונות, על רקע התמיכה הערה שלה זוכים הפלסטינים בדבלין, ולפי נתוני הארגון "NGO מוניטור", הממשלה האירית מספקת מיליוני אירו באופן ישיר ועקיף לעמותות הפועלות באירלנד, בישראל, בגדה המערבית וברצועת עזה, שחלקם קוראים לחרם פעיל נגד ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם על החלטת אונסק"ו: "התנכרות להיסטוריה"
עם הרגליים במים: המפגש הלא שגרתי של נתניהו ומודי
טראמפ שוחח עם מלך סעודיה על תהליך השלום: "דברים מעניינים קורים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של אירלנד. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
חילוקי דעות בין ירושלים לדבלין. נתניהו וקובני, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ
פגישה בין ציפי לבני לשר החוץ האירי. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שר החוץ נפגש עם גורמים נוספים בישראל. לבני וקובני, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בפגישה היום, נתניהו שאל את שר החוץ מדוע אירלנד "עוזרת לעמותות שקוראות להשמדת ישראל", והוסיף כי מדינות רבות באירופה מתעלמות מבעיית הליבה של הסכסוך, לדבריו, שהיא סירוב הפלסטינים להכיר במדינת היהודים. בישראל טוענים בעקביות כי מדובר במדיניות המנוגדת למדיניות המוצהרת של ממשלת אירלנד לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים במסגרת פתרון של שתי מדינות.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השתתפה גם היא בפגישה בין נתניהו לקובני, והתייחסה בין היתר למשבר החשמל החמור ברצועת עזה. לדבריה, "האוכלוסייה שם נאלצת לשלם מחיר כיוון שארגון טרור שולט בה". קובני התייחס לפגישה עם נתניהו בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, וכתב כי הייתה לו "פגישה ישירה וטובה עם ראש הממשלה נתניהו". לדברי שר החוץ, הוא "הציג את טענותיו בנחישות והאזין לעמדות הישראליות".

קובני בביקורו ב"יד ושם", היום:

הפגנת תמיכה בפלסטינים, דבלין. טוויטר, צילום מסך
הרצאתו של השגריר הישראלי בוטלה. הפגנת תמיכה בפלסטינים בדבלין, 2014/צילום מסך, טוויטר

בהמשך נפגש קובני גם עם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני). מוקדם יותר היום, ביקר שר החוץ ב"יד ושם", ואמש נפגש עם ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ששהה השבוע בישראל להמשך שיחות על קידום תהליך מדיני.

בחודש פברואר האחרון, בוטלה הרצאה של שגריר ישראל באירלנד, זאב בוקר, באוניברסיטה בדבלין בעקבות הפגנה אנטי-ישראלית. השגריר זאב בוקר אמור היה לנאום בפני סטודנטים מאוניברסיטת טריניטי ולשוחח עמם, אך בהובלת תא "סטודנטים למען צדק בפלסטין" בקמפוס הוא בוטל זמן קצר לפני תחילתו. במשרד החוץ גינו את הביטול, וקראו לרשויות ולהנהלת האוניברסיטה לנקוט צעדים על מנת להתמודד עם יוזמי החרם וההפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully