וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תומכת בקטאר: "עמדותיה במשבר עם שכנותיה - הגיוניות"

11.7.2017 / 17:00

שר החוץ טילרסון נועד עם עמיתו בדוחא, והביע תקווה כי תחול התקדמות בפתרון המשבר עם ערב הסעודית ובעלות בריתה, שמאשימות את הנסיכות בתמיכה בטרור. "קטאר הייתה ברורה בעמדותיה", אמר טילרסון. הצדדים חתמו על מזכר הבנות למלחמה בטרור

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר היום (שלישי) במהלך ביקורו בקטאר כי לדוחא יש עמדות "הגיוניות" במשבר הדיפלומטי שנמשך זה חודש עם שכנותיה במפרץ והביע תקווה כי תחול התקדמות בין הצדדים שתוביל לפתרון. במהלך הביקור, נחתם מזכר הבנות בין שתי המדינות ללוחמה בטרור ובמימונו.

ערב הסעודית, בחריין, איחוד האמירויות הערביות ומצרים הטילו סנקציות על קטאר בחודש שעבר, בטענה כי היא תומכת בארגוני טרור ומשתפת פעולה עם איראן, יריבתן של מדינות המפרץ. בדוחא מכחישים זאת ואומרים כי מדובר בניסיון לפגוע בריבונותה.

"אני מקווה שנוכל לרשום התדמות מסוימת כדי לפתור את המצב", אמר טילרסון במהלך מסיבת עיתונאים שכינס לצד עמיתו הקטארי, מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני. "אני חושב שקטאר הייתה ברורה בעמדותיה, ואני חושב שהן הגיוניות מאוד", אמר טילרסון. בניגוד לעמדות המפויסות של מחלקת המדינה והפנטגון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים ישירות את קטאר בתמיכה בטרור.

לקריאה נוספת על המשבר
המסמכים הסודיים חושפים: קטאר הפרה הסכמים - והובילה למשבר במפרץ
המדינות המובילות את החרם על קטאר: ננקוט נגדה צעדים חדשים
המשבר במפרץ: קטאר סירבה לאולטימטום של סעודיה ושכנותיה

שר החוץ של ארה"ב טילרסון במפגש עם שר החוץ של קטאר א-ת'אני, 11 ביולי 2017. רויטרס
תמיכה מוושינגטון. טילרסון וא-ת'אני בפגישה בדוחא, היום/רויטרס

ארצות הברית חוששת כי המשבר עלול לפגוע במלחמה בטרור ובפעילות הצבאית ולהגביר את כוחה האזורי של איראן, שמנצלת את המצב כדי לחזק את היחסים עם קטאר ומאפשרת לה להשתמש במרחב האווירי והימי שלה.

טילרסון והיועץ לביטחון לאומי של בריטניה מרק סדוויל נפגשו אתמול עם גורמים רשמיים בכווית, שמשמת מתווכת במשטר, במטרה לאחות את השברים בין בעלות בריתן של מדינות המערב באזור. לאחר השיחות, ארצות הברית, בריטניה וכווית דחקו בכל הצדדים להגיע להבנות דרך דיאלוג. מחר יגיע טילרסון לערב הסעודית, וייפגש עם שרי החוץ של המדינות המחרימות.

הקריאה של שלוש המדינות מגיעה לאחר שיריבותיה של קטאר סירבו לדון בחידוש הקשרים עמה, עד שהיא לא תמלא את רשימת הדרישות שלהן, בהן סגירת רשת אל-ג'זירה וניתוק היחסים עם איראן. אתמול פרסמה רשת CNN מסמכים החושפים הסכמים סודיים בין המדינות, שנחתמו ב-2013 ו-2014. לפי המדינות המחרימות, אלו מהווים צידוק לבידודה של קטאר, שמואשמת בהפרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully