וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון הסורי לזכויות אדם: מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל

11.7.2017 / 15:01

הארגון העוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה מסר כי בידיו "מידע מאומת" על כך שמנהיג הארגון חוסל. זאת אחרי שבחודש שעבר אמרה רוסיה כי ייתכן שאל-בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית באזור א-רקה. הפנטגון: "אין לנו מידע המאמת זאת"

צילום: יוטיוב

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום (שלישי) כי יש בידיו "מידע מאומת" שלפיו מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל. ואולם, בפנטגון אמרו כי אין בידיהם מידע המאמת את מותו של אל-בגדאדי, שנראה לאחרונה לפני שלוש שנים ומאז נמצא במנוסה, וגם ברשתות החברתיות לא נרשמה התייחסות לכך מצד תומכי דאעש.

בחודש שעבר מסר משרד החוץ של רוסיה כי ייתכן שאל-בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית שפגעה בהתכנסות של בכירי הארגון בפאתי העיר א-רקה שבסוריה, אולם ארצות הברית אמרה כי היא אינה יכולה לאמת זאת וגורמים מערביים ועיראקיים הביעו ספקות לגבי הדיווחים, שנפוצו פעמים רבות במהלך השנים האחרונות.

ואולם, הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה דרך רשת פעילים בשטח, נחשב לאמין בדיווחיו. "קיבלנו מידע מכמה מפקדים, בהם בכיר במיוחד, במזרח מחוז דיר א-זור", אמר ראש הארגון רמי עבד א-רחמן.

לקריאה נוספת בנושא
"ילד פצוע הסתתר במרתף במשך 20 יום": הזוועות ממוסול נחשפות
אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
סוף לשמועות על מותו? אל-בגדאדי מכריז על הקמת החליפות, יוני 2014/רויטרס

לדברי א-רחמן, מקורות הארגון הסורי לזכויות אדם במחוז דיר א-זור, שרובו נשלט בידי דאעש, דווחו בידי מקורות בארגון הסוני הקיצוני שאל-בגדאדי נהרג, אך הם לא ציינו מתי זה קרה. גורמיים עיראקיים וכורדיים לא אישרו זאת.

הפעם האחרונה שבה נראה אל-בגדאדי הייתה ביוני 2014, אז הכריז ממסגד א-נורי במוסול על הקמת חליפות אסלאמית, וקולו לא נשמע מאז נובמבר, אז פרסם קלטת שבה עודד את לוחמיו במוסול. בחודש שעבר פוצצו אנשי דאעש את המסגד ההיסטורי, ואתמול הכריז ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי על ניצחון ועל נפילת "מדינת הטרור של דאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully