וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה בגידה או הכפשת יריב: הפגישה של הבן המסור שמסבכת את טראמפ

12.7.2017 / 0:50

טראמפ ג'וניור הוא אחד מתומכיו הנלהבים של הנשיא, אך השיחה עם עורכת הדין הרוסייה והמייל המחשיד עלולים להוות קו פרשת מים בחקירת המעורבות הרוסית. הבן הבכור אמנם קורא לסיפור "פיהוק", אך עבור החוקרים מדובר בחלק חשוב בפאזל. האם זו בגידה או לכלוך בחירות לגיטימי?

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אל החקירה הסבוכה של קשרי רוסיה וממשלו של דונלד טראמפ נוסף בימים האחרונים שם חדש ומשמעותי, שמעורבותו עלולה להוביל לתפנית בפרשה שמטילה צל כבד על הממשל מאז תחילת דרכו.

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, עלה מאז סוף השבוע בדיווחים שפורסמו ב"ניו יורק טיימס" ומטילים ספק בטענות הבית הלבן, שלפיהן לא היה שיתוף פעולה בין אנשי הקמפיין למוסקבה. ההתעקשות של טראמפ ומקורביו על כך שמדובר ברדיפה פוליטית מצד התקשורת והדמוקרטים ספגה מכה נוספת עם פרסום תוכן מיילים בעייתים של בנו הבכור של הנשיא.

עוד בוואלה! NEWS:
"בנו של טראמפ ידע שמקור המידע על קלינטון מגורמי ממשל רוסיים"
בנו של טראמפ נפגש עם המקורבת לקרמלין עבור מידע מפליל על קלינטון
צפו: טראמפ ג'וניור פרסם סרטון שבו אביו "מיירט" את CNN

טראמפ ג'וניור. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
תקף בחריפות את מבקריו של אביו. טראמפ ג'וניור/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

העיתון, אחד משנואי נפשו של הנשיא טראמפ, חשף פגישה שהתקיימה בין טראמפ ג'וניור בן ה-39 לבין עורכת דין רוסייה, המקורבת לקרמלין, ב-9 ביוני אשתקד – שבועיים בלבד אחרי שאביו זכה בראשות המפלגה הרפובליקנית. זאת הפגישה הפרטית הראשונה הידועה בין מקורביו של טראמפ לבין גורמים רוסיים, על אף שבקרמלין דוחים את הדיווח וטוענים כי אינם מכירים את טליה וסלניצקיה, שלפי הדיווח הציעה מידע מכפיש על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון – התנאי שהציב טראמפ ג'וניור כדי לקיים את הפגישה במגדלי טראמפ בניו יורק.

"מידע רגיש על קלינטון - מממשלת רוסיה"

לא ברור אם אכן התקבל מידע שכזה, ואם כן איזה שימוש נעשה בו. טארמפ ג'וניור, שאישר את דבר הפגישה, ניסה להציגה כחסרת חשיבות ואף אמר כי הוא מוכן להעיד בפני ועדת המודיעין בסנאט, שיחד עם מקבילתה בבית הנבחרים, חוקרת את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

למרות זאת, תזמון הפגישה - שבועיים לפני הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית שלפי סוכנויות המודיעין בוצעה בהוראת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - מעלה ריח חשוד במיוחד, שהתחזק לאחר הדיווח אתמול בלילה. לפי הדיווח, נשלח מייל לטראמפ ג'וניור שבו נמסר כי המידע שהציעה עורכת הדין על קלינטון הוא חלק מניסיונותיה של ממשלת רוסיה לעזור לאביו להיבחר.

באותו מייל, שנשלח על ידי כתב התרבות הבריטי רוב גולדסטון - שבתחילה הכחיש כל קשר לפגישה שבה נכחו גם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, ופול מנפורט, מנהל הקמפיין שלו לשעבר, ששניהם גם מעורבים בחקירה - הוצע לטראמפ ג'וניור "מידע רגיש על קלינטון, שמקורו בממשלת רוסיה". בנו של טראמפ התלהב: "זה מלוכלך? אני אוהב את זה, במיוחד בקיץ".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טענות לרדיפה פוליטית. טראמפ ופוטין/AP

טראמפ ג'וניור, בנו של טראמפ מנישואיו הראשונים עם הדוגמנית הצ'כית איוונה זלינצ'קובה - אמן של איוונקה ושל אריק - היה אחד מתומכיו הבולטים ביותר של אביו בקמפיין הבחירות והמשיך להגן עליו ולתקוף בחריפות את מבקריו גם מאז ניצחונו בבחירות. בדומה לנשיא, הוא מרבה לצייץ ולתקוף את כלי התקשורת, שאותה מכנה המשפחה הנשיאותית "פייק ניוז".

לאחרונה, הוא שיתף בחשבון הטוויטר שלו סרטון המדמה מטוס קרב שמפיל מטוס קרב אחר, כשאת הראשון מטיס אביו ומפיל מטוס של רשת CNN. מאז חשיפת הפגישה עם עורכת הדין הרוסיה, הוא מרבה לשתף כתבות באתרים שמרניים התומכים בנשיא, ומתארים את הפרשה האחרונה כעורבא ופרח. "פיהוק גדול", גרסה כותרת של "ניו יורק פוסט", אחד העיתונים הבולטים הבודדים שתמכו בטראמפ בבחירות.

הבעיה של טראמפ הבן היא הסתירה בין גרסאותיו, וזו צצה כבר בתוך יומיים. אחרי הדיווח הראשון, הוא אמר כי נפגש עם עורכת הדין וסלניצקיה, ודן עמה ב"חוק מגניצקי" - שמאפשר הטלת סנקציות על גורמים רוסיים בגין הפרות זכויות אדם. בתגובה לחוק, שהתקבל ב-2012 אחרי מותו הברוטלי של חושף השחיתויות סרגיי מגניצקי. בתגובה אסר ולדימיר פוטין על אימוץ ילדים רוסים בידי אמריקנים.

הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ בנו דונאלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר. AP
גרסאות סותרות. טראמפ ג'וניור לצד אביו/AP

בגרסתו השנייה, אמר טראמפ ג'וניור כי הודה שדן עם הפרקליטה הרוסייה במידע נגד קלינטון, במסגרת איסוף מידע לגיטימי על יריב פוליטי - אך המיילים מצביעים כל כך שנרמז לו שמדובר בקמפיין ממשלתי מקיף - כפי שקבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות - דבר שחייב דיווח ל-FBI ולרשויות האחרות.

לא רק תשובת הנמען במיילים מפוקפקת. גם המוען, גולדסטון, שכתב כי המייל נשלח בשמו של אמין אגלרוב, זמר פופ מפורסם ברוסיה ובנו של איש העסקים אראס אלרוב, מקורבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שאף קיבל ממנו לעיטור כבוד. שני האבות אף הביאו את חרות מיס יוניברס למוסקבה ב-2013, וקשריהם צמחו ונרקמו בתקופה שחלפה מאז.

ייתכן שזה האקדח המעשן שחיפש התובע המיוחד

ההסתעפות האחרונה גררה את התגובות המוכרות - הכחשות נמרצות מצד הקרמלין, והטחת "פייק ניוז" בכלי התקשורת שדיווח על החלק החדש בפאזל. טראמפ ג'וניור, שנעטף בדברי שבח מצד אביו הנשיא על כך שפרסם בעצמו את תוכן המיילים - בניו יורק טיימס טוענים כי הוא עשה זאת רק לאחר שנודע לו כי הם יפורסמו - יכול צייץ בלי הרף כי אין בשר בפגישה החשאית במגדלים של אביו, אך במבט לאחור היא עשויה להיות קו פרשת המים בסקנדל שממדיו העצומים הולכים ונחשפים.

בנו הבכור של נשיא ארצות הברית כבר שכר עורך דין פרטי שייצג אותו בפרשה, והוא צפוי להיות מזומן בקרוב לשימוע בקונגרס, שהפך לאחרונה לזירת הדרמה הטובה ביותר בארצות הברית. גם אם הדמוקרטים מפריזים בקריאותיהם כי ייתכן שהפגישה של טראמפ ג'וניור משולה לבגידה, אולי זהו האקדח המעשן - או לכל הפחות האקדח - שמחפש התובע המיוחד בפרשה וראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully