וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הרפאים בסנגל שמוכרחים לקבץ נדבות עבור מוריהם לאסלאם

11.7.2017 / 16:03

לפי ארגוני זכויות אדם, עשרות אלפי ילדים עדיין נשלחים לרחובות הבירה דקאר כדי לאסוף כסף למוריהם במדרסות - וסופגים מכות אם לא מביאים להם סכום מסוים בכל יום. הוריהם שולחים אותם כדי לספק להם מזון ומקלט, אך רבים מהם חיים בתנאים ירודים

ילדים מקבצים נדבות ברחובות דקאר, סנגל, 2015. AP
חלקם הוחזרו על ידי הוריהם למדרסות. ילדים מקבצים נדבות בבירת סנגל/AP

עשרות אלפי ילדים בבתי ספר אסלאמיים בסנגל נאלצים לקבץ נדבות למען מוריהם, על אף מאמצי הממשלה לסלק אותם מהרחובות – כך אמרו היום (שלישי) פעילי זכויות.
הילדים הללו, המכונים "טאליב", נשלחים על ידי הוריהם במדינה המערב אפריקנית או מועברים ממדינות שכנות כמו גינאה-ביסאו אל מדרסות, שם הם אמורים לקבל מזון, מקלט וללמוד שיעורי אסלאם.

ואולם, לפי ארגון "משמר זכויות האדם", לפחות 50 אלף ילדים במדינה נשלחים לקבץ נדבות ברחובות, והם מוכים בידי מוריהם אם הם לא מצליחים להביא להם 2,000 פרנקים מקומיים (שלושה דולרים).

בשנה שעברה החלה הממשלה בקמפיין לסילוקם מהרחובות, והזהירה כי אלו שישלחו אותם לנדב כספים ברחובות יישלחו למאסר. לפי הערכות האו"ם, השיטה הזו מניבה שמונה מיליון דולר בשנה עבור מורים במדרסות בבירה דקאר.

עוד ידיעות מהעולם
הארגון הסורי לזכויות אדם: מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל
האיום הצפון קוריאני: "יוכלו לשגר גרעין לקליפורניה בעוד שנתיים"

ילדים מקבצים נדבות ברחובות דקאר, סנגל, 2015. AP
ילדים מקבצים נדבות ברחובות דקאר, סנגל, 2015/AP

לפי דוח של משמר זכויות האדם ושל ארגון זכויות אדם מקומי, לפחות 1,500 ילדים נלקחו מרחובות דקאר מאז יוני אשתקד וכמה מאות מהם חזרו למשפחותיהם. ואולם, מתוכם, כאלף ילדים נשלחו בחזרה למוריהם במדרסות, שהחזירו אותם לרחובות. בנוסף לכך, הממשלה לא חקרה או עצרה את אותם מורים, ולא פיקחה על בתי הספר.

באותן מדרסות נראו בידי צוותים של קרן רויטרס כמה עשרות ילדים יחפים, מלוכלכים הלובשים בלויים, שישנים על הרצפה ומחוסרי גישה למים או לשירותים. בשנה שעברה תועדו שני מקרי מוות של ילדים כתוצאה מאלימות בבתי הספר, חמישה הותקפו או נוצלו מינית וב-28 תקריות אחרות תועדו הכאות של ילדים, קשירתם בשלשלאות או כליאתם.

"כדי להריע מפני הישנות התופעה, על הממשלה להבטיח כי המורים התוקפים יישאו בתוצאות וייענשו", נמסר ממשמר זכויות האדם. ממשלת סנגל לא הגיבה לדוח.

  • עוד באותו נושא:
  • סנגל
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully