וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי לוואלה! NEWS: "נביא את המפלגה ל-30 מנדטים ונחליף את נתניהו"

טל שלו ויעקב אילון

11.7.2017 / 15:00

בריאיון למהדורה של וואלה! NEWS אמר היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, כי "יש תקווה ברחובות. גם מצביעי הליכוד וש"ס רוצים מדינה שמאמינה במנהיגות שלה". בדיון המטה הראשון אמר: "ישראל הכריזה אתמול על בחירות". הרצוג: "אני לא הולך לשום מקום"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר אבי גבאי אמר לאולפן וואלה! NEWS בצהריים כי הוא מתכוון להביא את המפלגה ל-30 מנדטים - ומשם להחליף את שלטון נתניהו. "זו הדרך האמיתית. להסביר את השיטות שלנו והדרך שלנו ולא לדבר על 'למה לא נתניהו'. יש תקווה ברחובות, והדבר הכי מדהים זה שזו לא תקווה רק של אנשי מפלגת העבודה: אני מקבל הודעות ושיחות ממצביעי ליכוד וממצביעי שס שאומרים 'וואו, יש תקווה'. התקווה שלהם היא לא לימין ולשמאל, היא למדינה שמאמינים במנהיגות שלה", אמר. "המטרה היא לחבר את כולם למשימה הגדולה והיא החלפת שלטון נתניהו ואני מאמין שנעשה את זה בבחירות הקרובות".

גבאי אמר: "הבנתי שההתנהלות הטבעית שלי זה בדיוק מה שהציבור רוצה, הוא רוצה מנהיגות אחרת, שהפוליטיקה שלה היא עניינית ומקצועית. כל החברים שלי וכל הפעילים היו בג'ינס, והייתי איתם יחד ונהנתי מאוד. בסופו של דבר אנחנו צריכים מנהיגות שבאמת באמת קרובה לעם, הציבור זה העם".

אבי גבאי בישיבת מפלגת העבודה היום לאחר זכייתו בראשות המפלגה 11 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבאי בדיון המטה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, בכנס לציון יום האזרחים והאזרחיות הוותיקים בכנסת, אמר יו"ר מפלגת העבודה היוצא ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כי "אני לא הולך לשום מקום. רק בשביל להבהיר את זה". לדבריו, "כולנו עברנו תקופה מורכבת. אני אמשיך כמובן לשרת את המדינה ואת הציבור, כאן בכנסת".

"אני נשאל על ראשות האופוזיציה", הוסיף הרצוג. הוא הסביר כי "אני מניח שאפגש עם אבי גבאי ביום-יומיים הקרובים, ואלבן איתו את הנושא הזה. לאחר מכן, בכל מקרה, נקבל החלטה שנסביר אותה לציבור". גבאי, שאינו מכהן כחבר כנסת, לא יכול לכהן כיו"ר האופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בוזי הרצוג מנופף לשלום בסיום פגישתו עם עמיר פרץ 5 יולי 2017. ראובן קסטרו
"אמשיך לשרת את הציבור". הרצוג/ראובן קסטרו

בצהריים החל גבאי את דיון המטה הראשון שלו בתפקידו החדש. בדיון, שמתקיים בתל אביב, צפוי גבאי לעסוק ב"הפקת לקחים מהסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה ובתוכניות עבודה להחלפת נתניהו". גבאי אמר כי הוא מכוון למאה אלף מתפקדים, פי שניים מהכמות הקיימת במפלגה, עד לבחירות הבאות לכנסת. "לא יכול להיות שמפלגה ששואפת להחליף את השלטון תעשה את זה עם 52 אלף מתפקדים. מי שמאמינים בתקווה תצטרפו למפלגת העבודה", אמר.

"את כל מה שעשינו כאן בקמפיין אנחנו ניקח למהלך האמיתי, והמהלך האמיתי הוא נתניהו. לכן נפיק לקחים. הקמפיין להחלפת נתניהו מתחיל היום. מבחינתנו מדינת ישראל הכריזה על בחירות. מבחינתנו, התחיל קמפיין הבחירות להחלפת נתניהו. אנחנו נביא את 30 המנדטים כדי לעשות את זה, ממחר אנחנו נעשה את זה. יחד עם כוחות נהדרים אנחנו מתחברים יחד, אין מחנות, אין מחנה גבאי, עובדים יחד בשביל הבחירות הבאות", אמר.

פעילים לאחר ההכרזה על אבי גבאי ביו"ר החדש של מפלגת העבודה  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
תומכי גבאי, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב

מוקדם יותר היום אמר מחוץ לביתו שבתל אביב כי הוא מרגיש שהביא "תקווה חדשה לישראל". "לפי היקף ההודעות שאני מקבל, דווקא מאנשים שלא כולם מהמחנה שלנו, מכל המחנות: חרדים, אנשים שהצביעו ליכוד, רואים תקווה חדשה לישראל", אמר. "על זה אני שמח ועכשיו אנחנו צריכים לצאת למסע שיממש את התקווה הזאת ואנחנו צריכים לעבוד קשה כדי שזה יקרה".

ח"כ עמיר פרץ אמר הבוקר כי במפלגה יפעלו עתה לגיבוש השורות ולאיחוד כוחות "כדי להיערך בצורה נכונה למאבק החשוב מול בנימין נתניהו". בשיחה עם וואלה! NEWS מחוץ לביתו בשדרות הוסיף פרץ כי הוא מעריך "שהכל יהיה בסדר". לדבריו "אני אתחיל לקיים שיחות בצורה מסודרת. אי אפשר להתקשר לאנשים באחת בלילה".

אבי גבאי יוצא מביתו הבוקר לאחר הנצחון בפריימריז בלילה 11 בילי 2017. מגד גוזני, מגד גוזני
גבאי, הבוקר/מגד גוזני, מגד גוזני

גבאי, שערק רק לפני חודשים אחדים ממפלגת כולנו ופרש מתפקידו כשר להגנת הסביבה בצל מתווה הגז שאליו התנגד, קיבל 52% מהקולות שהם 16,080 - לעומת פרץ שקיבל 47% מהקולות שהם 14,834. הקלפיות נפתחו בשעה 11:00 ואחוז ההצבעה עמד על 59%, שהם 30,916 מתפקדים. כשעה לאחר ההכרזה על התוצאות, התקשר פרץ לגבאי ובירך את גבאי על ניצחונו. "אני רואה בך שותף מרכזי למשימת החלפת שלטון נתניהו", אמר.

(עדכון ראשון 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully