וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הצפון קוריאני: "יוכלו לשגר גרעין לקליפורניה בעוד שנתיים"

מומחה טילים אמריקני טוען כי פיונגיאנג מתקדמת לעבר יכולת להשמיד מטרות בחוף המערבי של ארה"ב, אחרי השיגור המוצלח: "לא ישיגו את היכולת הזאת מחר, אבל בתוך שנתיים כן". צבא ארה"ב ערך ניסוי מוצלח ביירוט טילים לטווח בינוני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית תוכל לפגוע בקליפורניה בתוך שנתיים – כך מזהיר היום (שלישי) ארגון מעקב אמריקני, אחרי שהמדינה הקומוניסטית הצליחה לשגר בשבוע שעבר לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי, שמסוגל לפי ההערכות להגיע כיום לאלסקה. במקביל, צבא ארצות הברית הודיע כי ערך ניסוי מוצלח ביירוט טילים לטווח בינוני במערכת ההגנה מטילים THAAD, הפרוסה בקוריאה הדרומית.

מהנדס הטילים ג'ון שילינג כתב באתר "צפון 38", העוקב אחרי תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג, העריך כי הטיל, מסוג הווסונג-14, יוכל בעתיד לשאת ראש קרב במשקל של חצי טון ולהגיע למרחק של 9,700 ק"מ. הטווח המשוער של הטיל בשלב זה הוא 7,000 עד 8,000 ק"מ.

"הם לא יוכלו להשיג את היכולת הזאת מחר, אבל בסופו של דבר כן", כתב. לדבריו, בשלב זה, הטיל יתקשה לפגוע גם במטרה גדולה כמו עיר, בשל המגבלות שלו בחזרה מהאטמוספירה. ואולם, "בתוך שנה או שנתיים של ניסויים ופיתוחים נוספים, יהיה זה טיל שיוכל להיות משוגר עם ראש קרב גרעיני אל מטרות בחופה המערבי של ארצות הברית, ייתכן שבדיוק מספיק כדי להרוס מטרות רכות בסיסים ימיים, כמו זה שבסן דייגו".

תרגיל תגובה: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל משותף במהלכו שוגרו טילים לעבר הים. רויטרס
מסוגלים להגיע לאלסקה. שיגור הטיל הבין-יבשתי/רויטרס

המדינה המבודדת האיצה את פיתוח תכנית הגרעין שלה תחת שלטונו של קים ג'ונג און, על אף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. ממשלו של דונלד טראמפ מנסה לגייס את סין כדי להפעיל לחץ על קוריאה הצפונית, אך עד כה לא הצליח להביא לשינוי של ממש. הצעת גינוי נגד השיגור האחרון, שהועלתה במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, נבלמה על ידי רוסיה, שגם היא מסרבת מלהגביר את הלחץ על פיונגיאנג.

בפיונגיאנג מהללים את השיגור הראשון של טיל בליסטי בין-יבשתי, וביום ראשון התקיים קונצרט חגיגי לכבוד ההישג הטכנולוגי בהשתתפותו של קים. הרודן הצעיר זכה לתשואות ולמחיאות כפיים רמות מהקהל הרב שהתאסף כדי להאזין לשירי הלל להתקדמות הטכנולוגית של המשטר הקומוניסטי.

על אף שצבא ארצות הברית אמר כי הטיל ששוגר היה איום מסוג חדש, הוא הבהיר כי יש בידיו מענה לכך. הניסוי שבוצע במערכת THAAD בשמי האוקיינוס השקט, שתוכנן לפני כמה חודשים, היה הראשון נגד טילים לטווח בינוני, שלפי המומחים מהיר יותר וקשה יותר ליירוט מטילים טווח קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully