וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית שמש זועמים על החלטה לירות בכלבים; ראש העיר: "מתיפייפים"

החלטת העירייה עוררה זעם מצד התושבים, שלא הבינו מדוע הרשויות לא מסרסות את הכלבים ופותחות מכלאות. תושבת העיר: "אפשר לירות גם במשולחי הרסן שיורקים על בנות שש?". ראש העירייה: "מוזמנים לאמץ את הכלבים הפראיים"

צילום: פייסבוק, "בחדרי חרדים", Maya Binenfeld, משרד החקלאות וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש
סטף וסופי משוטטים. עמית סלונים, מערכת וואלה! NEWS
התושבים קוראים להקמת מכלאות או לסירוס מטעם העירייה/מערכת וואלה! NEWS, עמית סלונים

עיריית בית שמש קיבלה לאחרונה היתר ממשרד החקלאות לירות בכלבים משוטטים, לאחר שלדבריה, אירעו כמה תקיפות בזמן האחרון. בפוסט שפרסמה אתמול (שני) בעמוד הפייסבוק שלה, עוררה העירייה זעם רב כשהודיעה שיחידת הפיקוח על הצומח והחי של משרד החקלאות (פיצו"ח) צפוי לעשות שימוש ברובי ציד בימים הקרובים ברחבי העיר, ולכן על תושבי העיר לשמור על כלביהם. הגולשים תהו מדוע העירייה לא פותחת מכלאה, משווקת ימי אימוץ או מסרסת ומעקרת בעלי חיים כפי שקורה ברשויות אחרות בארץ.

"כהמשך למאבק המקיף של העירייה בתופעת הכלבים המשוטטים (...) בעקבות מספר אירועים חמורים שבהם כלבים נטושים ומשוטטים שנהפכו לפראיים תקפו ופצעו תושבי ותושבות העיר עד כדי סכנת חיים, נעתר משרד החקלאות לפניות העירייה והתיר ליחידת הפיצו"ח לירות בכלבים ברובי ציד", נכתב. "פעילות הירי בכלבים מתפרעים מותרת מתוקף פקודת הכלבת ותתבצע על ידי צלפים מיומנים של יחידת הפיצ"וח". התושבים נתבקשו "לוודא כפליים שכלביהם לא יצאו לשוטט לבד".

משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
"מתיפייפים שמקדשים את חיי הכלבים על פני הילדים". אבוטבול/טלי מאייר

תושבים רבים בעיר מחו על דרך הטיפול בכלבים: "אולי כדאי לשקול לירות ביצורים משולחי רסן אחרים, כאלה שיורקים על ילדות בנות שש עם חולצה מעל המרפק", כתבה תושבת העיר, חן אזרחי. "איבדתם את זה לגמרי. בושה ותעודת עניות לכם. במקום לטפל בבעיה, פשוט יורים בה? דוחה ומצער". מגיבה אחרת כתבה: "יש לי כמה ילדים בגינה מתחת לבית שמשוטטים כל ערב ועושים רעש, פוצעים ילדים אחרים, ומלכלכים את האזור. בין איזה שעות אני אוכל לירות בהם?".

מעיריית בית שמש נמסר: "ראש העירייה משה אבוטבול, מציע לכל אותם מתיפייפים המקדשים את חיי הכלבים התוקפים עם חשש לכלבת על פני חיי ילדי ותושבות העיר, לבוא ולאמץ את אותם כלבים נטושים מסוכנים שנהפכו לפראיים".

הפוסט של עיריית בית שמש

לאחר פרסום ההודעה של העירייה, הגיעו מאות פניות למשרדי "תנו לחיות לחיות" שמבקשות למנוע את הירי בכלבים. באחת הפניות נכתב: "כל אוהבים הכלבים ובעלי החיים מתבקשים להגיע דחוף לבית שמש בשעה 03:00 לפנות בוקר ולמנוע מהם לירות בכלבים. הכלים שיעזרו: מצלמות, משרוקיות, כלים, תופים כל כלי שמייצר רעש ויכול לעזור לכלב לברוח בזמן. כשמשרד החקלאות מאפשר לעירייה לרצוח במקום לחייב עיקורים וסירוסים, אנחנו חייבים להבהיר להם מה חושבים על זה".

מנכ"לית העמותה, יעל ארקין, שלחה אתמול מכתב בהול לשר החקלאות אורי אריאל. "הריני להביע את מורת רוחי ואכזבתי הרבה מכך שמשרדך מוסיף ובוחר לנקוט פתרונות המתה על מנת להתמודד עם תופעת ההתרבות הבלתי נשלטת של כלבים בישראל. שלחנו אליך מכתבים רבים בנושא והצענו פתרון יעיל והומני להתמודדות עם התופעה, בדמות פרויקטים של עקר-חסן-החזר אשר יקטינו באופן הדרגתי את מספר הכלבים המשוטטים. נפגשנו עמך והצגנו את לאחר מכן, הובהר לנו על ידי עוזרך כי הדבר 'לא עומד לקרות'. נדמה כי הדברים נופלים על אזניים ערלות וכי משרדך מעדיף להוסיף ולהשתמש בפתרונות השמדה מיושנים,שאינם פותרים את הבעיה".

אתי אלטמן, יו"ר העמותה, אמרה: "אני גאה בכל הפעילים והארגונים שהתאחדנו יחד למנוע את הירי, הדרך היחידה היא לעקר, לסרס, לחסן את הכלבים נגד כלבת ולהחזירם לשטח שלא יתרבו, משרד החקלאות לא מוכן לעשות לכלום. הפתרון הקל שלו זה ירי בכלבים – נלחם בכל כוחנו למנוע את הירי. נתאחד כל הארגונים כי יחד זה כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully