וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של הקשיש שירה בפורצים ביישוב בשרון: "גאים בו"

"הכתובת הייתה על הקיר", אומר אחד מתושבי בית יצחק שבו נורה אמש פורץ למוות. במשטרה לא יחקרו את בן ה-86 שירה בפורצים לביתו, ואחת משכנותיו הבהירה: "רק כך נעביר את המסר שלא יתעסקו איתנו"

צילום: יותם רונן

"הכתובת הייתה על הקיר כבר תקופה ארוכה, אולי עכשיו מישהו סוף סוף יתעורר ויעשה מעשה כי המצב כבר בלתי נסבל" - כך מספר גל ברמי, שכנו של הקשיש בן ה-86 שירה אמש (שני) למוות בפורץ לביתו ופצע באורח קשה אדם נוסף, ביישוב בית יצחק שבעמק חפר. לדברי ברמי, שהגיע לבית שכנו רגעים ספורים לאחר ששמע קולות ירי, תושבי היישוב הביעו בעבר בכמה הזדמנויות את מחאתם על היעדר אכיפה וריבוי מקרי פריצה במקום.

"לפני כמה חודשים אפילו ארגנו הפגנה גדולה בצומת ליד", סיפר. "צעקנו, דפקנו על שולחנות וזה לא באמת הזיז למישהו. אין יום שלא נעלם פה ציוד למישהו מהשכנים". ברמי הוסיף כי מכמה בתים ביישוב נגנב אפילו ציוד לבריכה וכי במקום אירעו מאות פריצות לבתים ולשטחים חקלאיים של תושבים. על התקרית אמש שבה ירה שכנו בפורצים סיפר ברמי כי למיטב הבנתו, אבי המשפחה חזר מאירוע וכשהתקרב לבית שמע רעשים חזקים. כשפתח השכן את דלת הבית הוא ראה שני פורצים ומיד הוציא את נשקו האישי כדי לעצור אותם. הוא ירה באחד מהם, כבן 30, בגבו וזה נפל לרצפת הסלון; אך השני, בן 35, הצליח להימלט.

במשטרה החליטו היום שלא לחקור באזהרה את בעל הבית או להעלות חשדות נגדו. גורמים במשטרה ציינו כי בעל הבית ירה שני קליעים לאחר שחש בסכנה כשהבחין בפורצים רעולי פנים שהחזיקו בלום מתכת. חוקרי המשטרה קיבלו את גרסתו כי פעל מתוך הגנה עצמית. בית המשפט צפוי לדון בהמשך היום בהארכת מעצרו של הפורץ שנפצע באורח קשה, אך טרם הוחלט אם הוא יובא לדיון, או שזה יתקיים שלא בנוכחותו בשל היותו מאושפז בבית החולים לניאדו בנתניה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: החשד נגד האלוף – העביר כספי שוחד לחשבון בחו"ל
נתניהו מציץ, לפיד חושש - אבל הניצחון הדרמטי הוא רק צעד ראשון
"בנו של טראמפ ידע שמקור המידע על קלינטון מגורמי ממשל רוסיים"

הבית בבית ישצחק שבו נורה הפורץ 11 ביולי 2017. אור רביד, אור רביד
"אולי עכשיו מישהו יתעורר". זירת התקרית בבית יצחק/אור רביד, אור רביד

לדברי ברמי שני הפורצים, תושבי נפת טול כרם, נהגו להסתובב ביישוב ככל הנראה למטרות איסוף מודיעין. "אולי עכשיו מישהו שם יתעורר ויבין שתושבי יישובים בקו התפר והסביבה צריכים סיוע ביטחוני. עד מתי אני וחברים שלי נצטרך לעשות לבד מארבים לפורצים?", הוסיף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תושב בית יצחק: "המשפחה התלוננה על אוזלת יד של הרשויות"

רינה איתן המתגוררת מעבר לרחוב, מול ביתו של התושב שירה בפורצים, סיפרה כי שמעה את היריות אמש וראתה את הכוחות שהגיעו לזירה והוסיפה כי "לא מדובר במחזה חדש ביישוב". לדבריה, התושבים סובלים מזה זמן רב מ"תופעה קשה" של פריצות.

תושבים נוספים סיפרו כי ביישוב פועלת חוליה של שוהים בלתי-חוקיים המתפרנסים ממעשי שוד וביזה וכי אלה פועלים גם לאיסוף מודיעין על בתים ביישוב. לדברי התושבים, חברי החוליה ממתינים בשדות הסמוכים למושב ומחכים לשעת כושר - ואז מגיעים אל הבית כדי לפרוץ אליו.

"אני גאה בשכן שלי שהצליח בעצמו לעצור את הפריצה", אמרה איתן. "רק כך נעביר להם מסר שלא יתעסקו איתנו. גם לנו פרצו הביתה וגנבו שני רכבים, ציוד חקלאי וטרקטור. כמה שאנחנו זועקים למקבלי ההחלטות - לתופעה הזאת אין דין ואין דיין. אולי עכשיו מישהו יתעורר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשטרה טענו שחלה ירידה במקרי הפריצות לבתים בשרון. בית יצחק, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמית גל, שהקים קבוצת ביטחון לתושבים בווטסאפ, העריך כי בעל הבית שירה בפורצים ראה לנגד עיניו את התקרית במושב אביחיל הסמוך בשנת 2012 שבה נורה למוות יצחק אלגבי שהפתיע פורצים שהגיעו לביתו. "מדובר במשפחה מוכרת במושב, שהייתה בעלים של מספר נכסים. לא פעם הם התריעו על העדר ביטחון ואוזלת יד מצד שלטונות החוק".

בעל הבית סיפר בעדותו במשטרה כי חש מאוים וירה בפורצים לאחר שהבחין בכלי פריצה בידיהם. לדבריו אחד הפורצים התמוטט ומת במקום ואילו השני הצליח להימלט למרחק כמה מאות מטרים עד שהתמוטט ונלכד בידי שוטרים שהוזעקו למקום. בתום עדותו בתחנת משטרת שדות שוחרר לביתו. הפורץ שנפצע פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים.

מהמשטרה נמסר כי שני הפורצים היו מוכרים בשל מקרי פריצות נוספים באזור השרון. עוד נמסר כי מפקד מרחב השרון תת-ניצב שמעון לביא הורה לפני כמה חודשים להגביר את נוכחות השוטרים ביישובים באזור וכי המשטרה ממשיכה "לקיים שיח עם ראשי הרשויות והתושבים באזור, והכל על מנת להמשיך ולפעול למען תחושת הביטחון האישי". על פי נתוני המשטרה חלה ירידה של 47% בעבירות הרכוש באזור השרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully